Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
He he eindelijk weer zin in en tijd gevonden om het af temaken..
Zoals ik al had beschreven heb ik er nu een Hydro pomp H2 in en moest H1 zijn .
Het verschil is dat de H2 voor C5 is met sport stand.
Nou dat heb ik ook geweten hoor!
Ik zweef weer wat een genot , dat andere pomp stond dan zeker in de sportstand, en reageren op de knoppen deed hij niet.
Ik was gistermorgen begonnen, auto op de blokken wielen vrij lexia eraan en auto eerst helemaal testen en doorlopen
Kon de fans testen radio lichten, gegevens van foutmeldingen stond vol alle fouten eerst uitlezen en dan wissen.
zelfs de hydro pomp kon ik laten draaien.
BSi fouten weg kunnen halen, injectie fout enz. de gekste fouten stonden er in!
Via de lexia de Hydro systeem drukloos laten worden
Toen de wielkast bescherming los gemaakt en het tankje onderkant in de wielkast slang los en leeg laten lopen in lege kwarkbakjes en jodenkoek busjes die ik al klaar had staan.
Tankje los en op zijn kant gezet.
De pomp hogedruk leidingen los gemaakt , en inderdaad er stond geen druk meer op!
Pomp zit met rubberpootjes in de wielkast vast en naar midden schuiven en is los.
Stekkerverbindingen los maken, en alles waar het zat even reinigen met kwastje en terpertine zodat het weer netjes schoon is.
De oude pomp weer voorzien van kit langs de randen vooral waar ik het los had gemaakt zodat het weer waterdicht is.
En de pomp weer op zijn plek alles vast en gelijk nieuwe olie erin ongeveer 3 liter nodig.
vervolg>>
Zoals ik al had beschreven heb ik er nu een Hydro pomp H2 in en moest H1 zijn .
Het verschil is dat de H2 voor C5 is met sport stand.
Nou dat heb ik ook geweten hoor!
Ik zweef weer wat een genot , dat andere pomp stond dan zeker in de sportstand, en reageren op de knoppen deed hij niet.
Ik was gistermorgen begonnen, auto op de blokken wielen vrij lexia eraan en auto eerst helemaal testen en doorlopen
Kon de fans testen radio lichten, gegevens van foutmeldingen stond vol alle fouten eerst uitlezen en dan wissen.
zelfs de hydro pomp kon ik laten draaien.
BSi fouten weg kunnen halen, injectie fout enz. de gekste fouten stonden er in!
Via de lexia de Hydro systeem drukloos laten worden
Toen de wielkast bescherming los gemaakt en het tankje onderkant in de wielkast slang los en leeg laten lopen in lege kwarkbakjes en jodenkoek busjes die ik al klaar had staan.
Tankje los en op zijn kant gezet.
De pomp hogedruk leidingen los gemaakt , en inderdaad er stond geen druk meer op!
Pomp zit met rubberpootjes in de wielkast vast en naar midden schuiven en is los.
Stekkerverbindingen los maken, en alles waar het zat even reinigen met kwastje en terpertine zodat het weer netjes schoon is.
De oude pomp weer voorzien van kit langs de randen vooral waar ik het los had gemaakt zodat het weer waterdicht is.
En de pomp weer op zijn plek alles vast en gelijk nieuwe olie erin ongeveer 3 liter nodig.
vervolg>>
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Vervolg ( nieuwe bladzijde anders vliegt het beeld op en neer met typen hier
)
Dan nog even vermelden dat de spanning er af moet van de accu , maar accu los nadat 3 min. het contact uitstaat, want de boordcomputer moet alles eerst kunnen weg schrijven.
Oké met mijn nagezien oudepomp er weer in stroom er op en testen aan de Lexia maar toen had ik dat de hydropomp niet wilde draaien en bij alle testen hoorde ik wel de kleppen maar niet pompen.
geen druk en niet stijgen.
probleem dacht ik, en de tank los olie er uit en bij de pomp alle nazien, wist het niet , dan maar naar huis.
Dat was gisteren.
Vandaag al vroeg heen om verder tegaan, maar had vannacht een heldere ingeving, van de vorige keer het tankje onder druk brengen en mijn fop sensor draadje mee om de pomp te testen.
foptester aangesloten en spanning er op ja hoor motor draait.
Dus pomp werkt.
Alles weer aangesloten tank weer vullen, aan de lexia en ja nu kon ik de pomp via de lexia aansturen.
De auto op 4 velgen onde de wielen gezet anders staat hij telaag en kan de krik er niet onderuit.
Dus nu kan ik testen als hij omhoog komt.
Auto starten en drukken op de knoppen hoog/laag maar deed niks.
Oh ja wat had ik ook weer vannacht? druk op de tank zetten.
De dealer heeft daar een pomp voor? Maar ik pak gewoon de spuit van de compressor en de dop heeft een gaatje en daar doorheen blazen dacht gaat prima !
Je hoort nu ook dat de pomp de olie aanzuigt.
Gauw de auto in en meer gas bij en drukken naar hoog en ja hij doet het weer.
Alles nog eens getest en gereden perfect geen foutmelding er in en rijd super!
Dan nog even vermelden dat de spanning er af moet van de accu , maar accu los nadat 3 min. het contact uitstaat, want de boordcomputer moet alles eerst kunnen weg schrijven.
Oké met mijn nagezien oudepomp er weer in stroom er op en testen aan de Lexia maar toen had ik dat de hydropomp niet wilde draaien en bij alle testen hoorde ik wel de kleppen maar niet pompen.
geen druk en niet stijgen.
probleem dacht ik, en de tank los olie er uit en bij de pomp alle nazien, wist het niet , dan maar naar huis.
Dat was gisteren.
Vandaag al vroeg heen om verder tegaan, maar had vannacht een heldere ingeving, van de vorige keer het tankje onder druk brengen en mijn fop sensor draadje mee om de pomp te testen.
foptester aangesloten en spanning er op ja hoor motor draait.
Dus pomp werkt.
Alles weer aangesloten tank weer vullen, aan de lexia en ja nu kon ik de pomp via de lexia aansturen.
De auto op 4 velgen onde de wielen gezet anders staat hij telaag en kan de krik er niet onderuit.
Dus nu kan ik testen als hij omhoog komt.
Auto starten en drukken op de knoppen hoog/laag maar deed niks.
Oh ja wat had ik ook weer vannacht? druk op de tank zetten.
De dealer heeft daar een pomp voor? Maar ik pak gewoon de spuit van de compressor en de dop heeft een gaatje en daar doorheen blazen dacht gaat prima !
Je hoort nu ook dat de pomp de olie aanzuigt.
Gauw de auto in en meer gas bij en drukken naar hoog en ja hij doet het weer.
Alles nog eens getest en gereden perfect geen foutmelding er in en rijd super!
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als ik goed lees was je vergeten druk op het tankje te zetten
in de werkboek spreken ze van 0,5bar erop te zetten
in de werkboek spreken ze van 0,5bar erop te zetten
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Ja dat klopt maar iets meer werkt beter, ook niet teveel
De dealer heeft een pompje, maar de dop heeft een rubber afdichting om de druk er op te houden. en door het gaatje pers ik wat lucht in alles wat te veel is blaast hij er weer uit als je de spuit weghaalt, ik heb af en toe wat erin gedaan met de compressor en gaat goed. zeker meer dan 1 atm.
zolang het maar niet knalt. 
De dealer heeft een pompje, maar de dop heeft een rubber afdichting om de druk er op te houden. en door het gaatje pers ik wat lucht in alles wat te veel is blaast hij er weer uit als je de spuit weghaalt, ik heb af en toe wat erin gedaan met de compressor en gaat goed. zeker meer dan 1 atm.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 1018
Lid geworden op: 12 aug 2009 09:10
Auto: Berline 1.6 HDIf Ligne Prestige
Opties: Pack Athena en inmiddels ook Pack Harm ;)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 2
Organummer: 10168
Productienummer: 10078
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 512.000+
Kleur: Gris Aluminium
Locatie: Uden
Berichten: 674
Lid geworden op: 08 apr 2009 21:23
Auto: c5 HDI 2.0 Tourer 16V Exclusive
Opties: Navi-drive3D, 18"velgen,afneembare trekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11818
Productienummer: 10150
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 110000
Kleur: fulminator grijs
Locatie: Grobbendonk ( België )
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
knap werk

Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Wat een vreselijk lullig klein gaatje wat voor de waterafvoer onder de pomp moet zorgen.
Dit raakt toch zo verstopt?
Heb je deze ook groter gemaakt?
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Nee hoor was niet verstopt en gebeurt ik niet zomaar en als er water in zou staan gebeurt er nog niets hoor.
kan met de vingers onderdoor de motor staat hoog op zijn rubber poten.
kan met de vingers onderdoor de motor staat hoog op zijn rubber poten.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Je loopt dus geen kans dat de pomp in een laagje water komt te staan begrijp ik.
Ok
Ok
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie
Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.
"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Herman, in België zeggen ze: "ge zijt ne crack"!
by the way van vind je van onderstaande avatar voor jou?
(copyright Cyberbob
)
by the way van vind je van onderstaande avatar voor jou?
(copyright Cyberbob
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Nee Klus althans bij mij niet, en er zit altijd nog dat gaatje, wat wel belangrijk is dat de naden van de pomp en aasluitingen naar het huis goed zijn afgekit.
Is volgens mij ooit een schrijven over geweest want ik zie het overal de dik en zwart de andere weer met andere kit zeker eens door de dealers gedaan.
Is volgens mij ooit een schrijven over geweest want ik zie het overal de dik en zwart de andere weer met andere kit zeker eens door de dealers gedaan.
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Volgens mij ken ik die vent ergens vanC5-er schreef:Herman, in België zeggen ze: "ge zijt ne crack"!![]()
by the way van vind je van onderstaande avatar voor jou?
(copyright Cyberbob)
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Het is jouw alter ego

vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D




