Re: Airco/kachel met kuren
Geplaatst: 01 jun 2010 21:35
misschien is dit nog niet het antwoord op de vraag waarom het "tandrad" van de mengmotor uit positie gaat, maar de oplossing van wim ellen is wel één om te noteren!
Hallo,Wijnand schreef:Hierbij handleiding om de regelmotor links te vervangen/demonteren met foto's e.d.
Hiermee word alles ineens een stuk duidelijker, en zal mijn airco het binnen kort weer perfect doen hoop ik, ik ga het zelf doen.. (2 rechterhanden gelukkig)
Volgens mij komt het zelfs van deze site maar ik weet het niet zeker , ik heb het ergens af geplukt..
PS: het type regelmotor met verlengde as is: NR: 6447TK degene met korte as is NR: 6447EL (defect)
Mvg, Wijnand
Overigens wil ik benadrukken, dat ik nog NOOIT problemen met de airco had, maar dat bij de garage uit rijden nadat koelvloeistof vervangen was dit probleem DIRECT begon.funkyduck schreef:Ik heb onlangs de distributieriem laten vervangen. Daarbij heb ik meteen de hele waterpomp + waterpomphuis laten vervangen.
Nadat ik de garage uit reed, wat het direct zo dat er hete lucht aan de bestuurderskant uit kwam en bij de passagierskant was het goed. Ik heb hem helemaal op 28 gezet en toen weer terug en toen was het weer goed.
Maar vandaag is het weer raak. De rechterkant doet het goed, maar de linkerkant niet. Hij is wel te regelen tussen koud en warm, maar er lijkt geen "aircolucht" links uit te komen.
Nu las ik in dit topic een opmerking over koelvloeistof. Nu is bij het vervangen van de waterpomp alle koelvloeistof er uit gelopen. Welliswaar is deze weer bijgevuld, maar dat ging natuurlijk moeizaam, omdat hij het helemaal moet rond pompen. Zou de oorzaak hier toch ergens kunnen liggen? Moet ik wellicht iets ontluchten?
Ik meende dat iemand het in dit topic over koelvloeistof had...willy4 schreef:dat staat daar los van
had ik gedaan en daarom kwam ik het ook tegen...willy4 schreef:lees is van dit draadje blz1
dusss..Herman schreef:Temp. sensor in de rechterbuitenspiegel nog wel goed in waarde?
Koelvloeistof wel op goede niveau.
Mengmotor van de C4 of de Picasso had een langere as dacht ik gehoord te hebben...emiel schreef: Ik heb hetzelfde probleem met de verwarming, motor is prima, klep beweegt vrij, maar de vertanding is kapot. Ik ben bij Bart Ebben geweest en hun advies was een nieuw kachelhuis, kosten € 1500,-. Dus maar even niet. Ze hebben wel de klep op "koud" gezet dus voorlopig is er mee te leven.
Mijn vraag is werkt deze motor met langere as goed? En zo ja, waar kan ik die kopen/bestellen? Ik heb al even gezocht, maar kan zo gauw niks vinden, alleen het type van valeo (met korte as) wat er nu in zit, overigens met een andere nummer.
Alvast bedankt,
Emiel
Als het hetzelfde is als phase1 dan is het een mengmotor van een Xantiajpiek schreef:Mengmotor van de C4 of de Picasso had een langere as dacht ik gehoord te hebben...emiel schreef: Ik heb hetzelfde probleem met de verwarming, motor is prima, klep beweegt vrij, maar de vertanding is kapot. Ik ben bij Bart Ebben geweest en hun advies was een nieuw kachelhuis, kosten € 1500,-. Dus maar even niet. Ze hebben wel de klep op "koud" gezet dus voorlopig is er mee te leven.
Mijn vraag is werkt deze motor met langere as goed? En zo ja, waar kan ik die kopen/bestellen? Ik heb al even gezocht, maar kan zo gauw niks vinden, alleen het type van valeo (met korte as) wat er nu in zit, overigens met een andere nummer.
Alvast bedankt,
Emiel