Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

C5club Bikkel


Berichten: 305
Lid geworden op: 01 dec 2006 15:42
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Middelburg
misschien is dit nog niet het antwoord op de vraag waarom het "tandrad" van de mengmotor uit positie gaat, maar de oplossing van wim ellen is wel één om te noteren!
Berichten: 7
Lid geworden op: 12 jun 2009 19:14
Auto: C5 CrossTourer 2.0 Blue HDI automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 190000
Kleur: Wit
Locatie: Rheden
Hallo,Wijnand schreef:Hierbij handleiding om de regelmotor links te vervangen/demonteren met foto's e.d.
Hiermee word alles ineens een stuk duidelijker, en zal mijn airco het binnen kort weer perfect doen hoop ik, ik ga het zelf doen.. (2 rechterhanden gelukkig)
Volgens mij komt het zelfs van deze site maar ik weet het niet zeker , ik heb het ergens af geplukt..
PS: het type regelmotor met verlengde as is: NR: 6447TK degene met korte as is NR: 6447EL (defect)
Mvg, Wijnand
Ik heb hetzelfde probleem met de verwarming, motor is prima, klep beweegt vrij, maar de vertanding is kapot. Ik ben bij Bart Ebben geweest en hun advies was een nieuw kachelhuis, kosten € 1500,-. Dus maar even niet. Ze hebben wel de klep op "koud" gezet dus voorlopig is er mee te leven.
Mijn vraag is werkt deze motor met langere as goed? En zo ja, waar kan ik die kopen/bestellen? Ik heb al even gezocht, maar kan zo gauw niks vinden, alleen het type van valeo (met korte as) wat er nu in zit, overigens met een andere nummer.
Alvast bedankt,
Emiel

Ik heb onlangs de distributieriem laten vervangen. Daarbij heb ik meteen de hele waterpomp + waterpomphuis laten vervangen.
Nadat ik de garage uit reed, wat het direct zo dat er hete lucht aan de bestuurderskant uit kwam en bij de passagierskant was het goed. Ik heb hem helemaal op 28 gezet en toen weer terug en toen was het weer goed.
Maar vandaag is het weer raak. De rechterkant doet het goed, maar de linkerkant niet. Hij is wel te regelen tussen koud en warm, maar er lijkt geen "aircolucht" links uit te komen.
Nu las ik in dit topic een opmerking over koelvloeistof. Nu is bij het vervangen van de waterpomp alle koelvloeistof er uit gelopen. Welliswaar is deze weer bijgevuld, maar dat ging natuurlijk moeizaam, omdat hij het helemaal moet rond pompen. Zou de oorzaak hier toch ergens kunnen liggen? Moet ik wellicht iets ontluchten?
Nadat ik de garage uit reed, wat het direct zo dat er hete lucht aan de bestuurderskant uit kwam en bij de passagierskant was het goed. Ik heb hem helemaal op 28 gezet en toen weer terug en toen was het weer goed.
Maar vandaag is het weer raak. De rechterkant doet het goed, maar de linkerkant niet. Hij is wel te regelen tussen koud en warm, maar er lijkt geen "aircolucht" links uit te komen.
Nu las ik in dit topic een opmerking over koelvloeistof. Nu is bij het vervangen van de waterpomp alle koelvloeistof er uit gelopen. Welliswaar is deze weer bijgevuld, maar dat ging natuurlijk moeizaam, omdat hij het helemaal moet rond pompen. Zou de oorzaak hier toch ergens kunnen liggen? Moet ik wellicht iets ontluchten?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
mengmotor aan de linkerkant stuk 


Overigens wil ik benadrukken, dat ik nog NOOIT problemen met de airco had, maar dat bij de garage uit rijden nadat koelvloeistof vervangen was dit probleem DIRECT begon.funkyduck schreef:Ik heb onlangs de distributieriem laten vervangen. Daarbij heb ik meteen de hele waterpomp + waterpomphuis laten vervangen.
Nadat ik de garage uit reed, wat het direct zo dat er hete lucht aan de bestuurderskant uit kwam en bij de passagierskant was het goed. Ik heb hem helemaal op 28 gezet en toen weer terug en toen was het weer goed.
Maar vandaag is het weer raak. De rechterkant doet het goed, maar de linkerkant niet. Hij is wel te regelen tussen koud en warm, maar er lijkt geen "aircolucht" links uit te komen.
Nu las ik in dit topic een opmerking over koelvloeistof. Nu is bij het vervangen van de waterpomp alle koelvloeistof er uit gelopen. Welliswaar is deze weer bijgevuld, maar dat ging natuurlijk moeizaam, omdat hij het helemaal moet rond pompen. Zou de oorzaak hier toch ergens kunnen liggen? Moet ik wellicht iets ontluchten?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat staat daar los van

Ik meende dat iemand het in dit topic over koelvloeistof had...willy4 schreef:dat staat daar los van
En het is wel heeeeeel toevallig...
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
lees is van dit draadje blz1

had ik gedaan en daarom kwam ik het ook tegen...willy4 schreef:lees is van dit draadje blz1

dusss..Herman schreef:Temp. sensor in de rechterbuitenspiegel nog wel goed in waarde?
Koelvloeistof wel op goede niveau.
Berichten: 3648
Lid geworden op: 13 apr 2007 23:29
Auto: Citroën C4 Grand Picasso
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 116.160
Kleur: Zilver Metallic
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Mengmotor van de C4 of de Picasso had een langere as dacht ik gehoord te hebben...emiel schreef: Ik heb hetzelfde probleem met de verwarming, motor is prima, klep beweegt vrij, maar de vertanding is kapot. Ik ben bij Bart Ebben geweest en hun advies was een nieuw kachelhuis, kosten € 1500,-. Dus maar even niet. Ze hebben wel de klep op "koud" gezet dus voorlopig is er mee te leven.
Mijn vraag is werkt deze motor met langere as goed? En zo ja, waar kan ik die kopen/bestellen? Ik heb al even gezocht, maar kan zo gauw niks vinden, alleen het type van valeo (met korte as) wat er nu in zit, overigens met een andere nummer.
Alvast bedankt,
Emiel
Johan

Maar bij mij gaat hij dus wel van warm naar koud en terug, maar er lijkt geen "airco-lucht" uit te komen. Regelt de mengmotor dit ook?

Yep word allemaal (als ik het goed heb) door deze mengmotor geregeld. Wel balen dat ij na een beurt(je) niet meer schijnt te werken. Hopelijk krijg je hem weer aan de gang nu et nog zomer is.
SUCCES
SUCCES
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Locatie: Enschede
Als het hetzelfde is als phase1 dan is het een mengmotor van een Xantiajpiek schreef:Mengmotor van de C4 of de Picasso had een langere as dacht ik gehoord te hebben...emiel schreef: Ik heb hetzelfde probleem met de verwarming, motor is prima, klep beweegt vrij, maar de vertanding is kapot. Ik ben bij Bart Ebben geweest en hun advies was een nieuw kachelhuis, kosten € 1500,-. Dus maar even niet. Ze hebben wel de klep op "koud" gezet dus voorlopig is er mee te leven.
Mijn vraag is werkt deze motor met langere as goed? En zo ja, waar kan ik die kopen/bestellen? Ik heb al even gezocht, maar kan zo gauw niks vinden, alleen het type van valeo (met korte as) wat er nu in zit, overigens met een andere nummer.
Alvast bedankt,
Emiel
Die is er bij Jossok ook in gegaan

Greetz Martijn

Is de mengmotor nu het mannetje wat in het uitgevreten vrouwtje moet of andersom...