chathanky schreef:In de docs is te lezen dat de uitslag van de spanner spanner maximaal 68 mm mag verschillen.
kleine correctie: 68 mm verschil is wat veel, dan rammelt hij het blok uit
Het gaat hier om de gemeten lengte van de dummy-spanner bij een gegeven aanhaalmoment, dat is een indicatie voor de rek van de ketting.
De marge van de uitslag van de spanner is in werkelijkheid maar een paar mm
Ik verwacht dat geleider nr 8 is los gebroken, dat zorgt niet voor enorm veel meer verlating van de inlaat-nokkenas.
Zoals hier:
Geleider.jpg
Zeker met de recentste update die een latere inlaat-timing accepteert hoeft dit niet direct inhouden te veroorzaken. Wel heeft het vermoedelijk geluid gemaakt.
Er ontstaat natuurlijk wel enig puin, en uiteindelijk motorschade.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie
website