maar mij hebben ze er niet van te voren naar gevraagd...Harm van Beek schreef:Ietsje lager dus dan mijn 258000
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:


ik ben ook wel geintereseerd in verdere ervaringen met chiptuning, ik had vroeger een ZX 1.9TD en nu een C5 2.0hdi break phase1, en ik mis dat ZXje enorm, de eerste meters veel sneller op dreef, en als je maar in de juiste toeren zat kon je heerlijk doortrekken tot over de 4000toeren. De C5 is de eerste meters zeer log, en iets boven de 3000toeren zit er ook al niet veel fut meer in. Ik ben helaas wel een roodlichtrijder, wat moet je anders nog doen op die overvolle belgische wegen.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Voor die eerste meters zal een chip je niet veel helpen hoor, je hebt hier het gewicht van de C5 tegen t.o.v. de ZX.
Boven de 3000 toeren is ook niet echt waar je de winst van een chip uithaalt.
De winst van een chip zit met name in het middenbereik en dan ook nog eens bij half-belasting.
Gr. Ronald
Boven de 3000 toeren is ook niet echt waar je de winst van een chip uithaalt.
De winst van een chip zit met name in het middenbereik en dan ook nog eens bij half-belasting.
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

hoe bedoel je dat? bij volgas merk je het heus ook wel....Ronald schreef: De winst van een chip zit met name in het middenbereik en dan ook nog eens bij half-belasting.
Gr. Ronald
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
De hele maximum koppelkromme gaat een procent of 20-30 omhoog.
Dat betekent dat bij halfbelasting er meer "over" is. En dat is precies hetzelfde als bij volgas: er is gewoon meer ter beschikking.
Dat betekent dat bij halfbelasting er meer "over" is. En dat is precies hetzelfde als bij volgas: er is gewoon meer ter beschikking.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Zeker, maar de verschillen zijn het grootst bij halfbelasting. Althans dat heb ik gelezen op een Duitse tuning website, een van de weinige die toen chips aanleverde op internet voor de Xantia. kan het niet meer vinden.pieter melissen schreef:hoe bedoel je dat? bij volgas merk je het heus ook wel....Ronald schreef: De winst van een chip zit met name in het middenbereik en dan ook nog eens bij half-belasting.
Gr. Ronald
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

http://www.jero.nl/Mainpage/index.htmlRonald schreef:Zeker, maar de verschillen zijn het grootst bij halfbelasting. Althans dat heb ik gelezen op een Duitse tuning website, een van de weinige die toen chips aanleverde op internet voor de Xantia. kan het niet meer vinden.pieter melissen schreef:hoe bedoel je dat? bij volgas merk je het heus ook wel....Ronald schreef: De winst van een chip zit met name in het middenbereik en dan ook nog eens bij half-belasting.
Gr. Ronald
Gr. Ronald
bij deze club heb ik ooit mijn Xantia laten doen. De koppelkromme stijgt verder door tot het maximale verschil bereikt is bij 2200 toeren of daaromtrent, en daarna blijft het verschil gelijk.
Bij lage toeren is er inderdaad niet veel te merken, maar bij hogere toeren des te meer.

C5club Bikkel


Berichten: 294
Lid geworden op: 05 jun 2006 00:04
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: alkmaar

Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Pieter, waar heb jij het laten doen?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.