Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
 Yes, heb een chip 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht 
Harm van Beek schreef:
Ietsje lager dus dan mijn 258000 :wink:


maar mij hebben ze er niet van te voren naar gevraagd...


23 apr 2007 14:22
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Maar dan hadden ze vast wel gezegd als ze de kmstand boven de 200k zagen staan: :smt018

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


23 apr 2007 14:24
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Harm van Beek schreef:
Maar dan hadden ze vast wel gezegd als ze de kmstand boven de 200k zagen staan: :smt018


we zullen het nooit zeker weten....


23 apr 2007 15:56
Antwoord met een citaat
Bericht chiptuning
ik ben ook wel geintereseerd in verdere ervaringen met chiptuning, ik had vroeger een ZX 1.9TD en nu een c5 2.0hdi break phase1, en ik mis dat ZXje enorm, de eerste meters veel sneller op dreef, en als je maar in de juiste toeren zat kon je heerlijk doortrekken tot over de 4000toeren. De C5 is de eerste meters zeer log, en iets boven de 3000toeren zit er ook al niet veel fut meer in. Ik ben helaas wel een roodlichtrijder, wat moet je anders nog doen op die overvolle belgische wegen.


18 mei 2007 18:48
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning
Voor die eerste meters zal een chip je niet veel helpen hoor, je hebt hier het gewicht van de C5 tegen t.o.v. de ZX.
Boven de 3000 toeren is ook niet echt waar je de winst van een chip uithaalt.
De winst van een chip zit met name in het middenbereik en dan ook nog eens bij half-belasting.

Gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


18 mei 2007 18:52
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning
Ronald schreef:
De winst van een chip zit met name in het middenbereik en dan ook nog eens bij half-belasting.

Gr. Ronald


hoe bedoel je dat? bij volgas merk je het heus ook wel....


19 mei 2007 13:16
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
De hele maximum koppelkromme gaat een procent of 20-30 omhoog.

Dat betekent dat bij halfbelasting er meer "over" is. En dat is precies hetzelfde als bij volgas: er is gewoon meer ter beschikking.

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


19 mei 2007 13:28
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
Harm van Beek schreef:
De hele maximum koppelkromme gaat een procent of 20-30 omhoog.

Dat betekent dat bij halfbelasting er meer "over" is. En dat is precies hetzelfde als bij volgas: er is gewoon meer ter beschikking.


dus ook bij weinig gas is er meer ter beschikking...


19 mei 2007 14:31
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54
Berichten: 4883
Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning
pieter melissen schreef:
Ronald schreef:
De winst van een chip zit met name in het middenbereik en dan ook nog eens bij half-belasting.

Gr. Ronald


hoe bedoel je dat? bij volgas merk je het heus ook wel....


Zeker, maar de verschillen zijn het grootst bij halfbelasting. Althans dat heb ik gelezen op een Duitse tuning website, een van de weinige die toen chips aanleverde op internet voor de Xantia. kan het niet meer vinden.

Gr. Ronald

_________________
C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)


19 mei 2007 16:15
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: chiptuning
Ronald schreef:
pieter melissen schreef:
Ronald schreef:
De winst van een chip zit met name in het middenbereik en dan ook nog eens bij half-belasting.

Gr. Ronald


hoe bedoel je dat? bij volgas merk je het heus ook wel....


Zeker, maar de verschillen zijn het grootst bij halfbelasting. Althans dat heb ik gelezen op een Duitse tuning website, een van de weinige die toen chips aanleverde op internet voor de Xantia. kan het niet meer vinden.

Gr. Ronald


http://www.jero.nl/Mainpage/index.html

bij deze club heb ik ooit mijn Xantia laten doen. De koppelkromme stijgt verder door tot het maximale verschil bereikt is bij 2200 toeren of daaromtrent, en daarna blijft het verschil gelijk.
Bij lage toeren is er inderdaad niet veel te merken, maar bij hogere toeren des te meer.


20 mei 2007 13:28
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 05 jun 2006 00:04
Berichten: 294
Woonplaats: alkmaar
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
ze vragen mij er nog teveel geld voor :?

_________________
tot 31-3-2012.

2.2 hdi break exclusive
leer schuifdak navigatie
mei 2001 orga 8907

Renault megane bose estate 1.5 diesel aug 2012
Renault clio 20th 1.2 100 pk sept 2010


20 mei 2007 15:02
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
sonnema schreef:
ze vragen mij er nog teveel geld voor :?


klopt, voor mijn C5 ben ik naar een ander gegaan, 399 ex nu, maar ik geloof dat ik 399 inc. betaald heb.


21 mei 2007 04:55
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Yes, heb een chip
Pieter, waar heb jij het laten doen?

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


22 jun 2007 10:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
cron
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.