Pagina 8 van 8
Re: Bobine C5 V6
Geplaatst: 19 mei 2011 10:15
door mausab
Weet jij wat je kunt doen om de storing op te heffen?? Kun je bijvoorbeeld ergens onder de motor een stekkertje uittrekken en weer aansluiten waarmee de storingen zijn verdwenen?
Mijn ervaring leert dat het stotteren en de foutmelding verdwijnt:
- zodra je de bobines hebt verwisseld
- als je de wagen opnieuw start (dit werkt echter zeker niet altijd).
Re: Bobine C5 V6
Geplaatst: 19 mei 2011 10:36
door exroosje
Kunnen we hier nog ergens een overzicht maken van welke bobines er n zijn:
Origineel 2001 (Valeo?) zwarte bovenkant met groene stip erop
Gemodificeerde bobines vanaf 2002/2003 (Valeo?) zwarte bovenkant met blauwe stip erop
Delphi wit /parelmoer bovenkant 2007-2010
Valeo 245094 geheel zwart
Wat ze allemaal gemeen lijken te hebben is dat ze geen auto leven mee gaan dus. De groene stip was erg slecht, de gemodificeerde versies gaan wat langer mee (gemiddeld 50-100K)
@mausab
Heb je nu 6 goede witte (Delphi) bobines over? Daar is mogelijk wel interesse voor op dit forum voor mensen die er een paar op voorraad willen hebben liggen.
En heb je eigenlijk voor het vervangen gecheckt of het motormanagement een bobine probleem aangaf? Een uitlaatgas storing kan zoveel meer zijn als een bobine probleem. Bovendien is een bobine storing permant, dwz deze moet door de dealer gewist worden (dacht ik)
Re: Bobine C5 V6
Geplaatst: 19 mei 2011 17:34
door peterrr
mausab schreef:Weet jij wat je kunt doen om de storing op te heffen?? Kun je bijvoorbeeld ergens onder de motor een stekkertje uittrekken en weer aansluiten waarmee de storingen zijn verdwenen?
Ik doe er niets aan, ik weet wel dat de vorige eigenaar van mijn C5 één van de connectoren van het motormanagement heeft door laten solderen waarmee volgens hem veel van de problemen zijn verholpen.. maar ik heb geen referentiekader dus het nut van deze ingreep kan ik moeilijk beoordelen.
Re: Bobine C5 V6
Geplaatst: 19 mei 2011 17:44
door mausab
ik heb nu 4 witte delphi en twee zwarte valeo bobines gemonteerd. Ik heb nog 2 witte delphis en 2 zwarte valeo reserve liggen in mijn auto.
Voorlopig bewaar ik ze liever (gevoelsmatig) allemaal zodat ik in geval van nood altijd genoeg bobines bij me heb om te monteren.
Ik heb meerdere malen na een storing mijn computer uit laten lezen. Hieruit komt steeds naar voren dat een bepaalde cylinder is uitgevallen door een ´misfire´ of iets dergelijks.
Ik heb hem nu niet uit laten lezen omdat ik 100% zeker wederom een soortgelijke diagnose zal krijgen.
Misschien is de oorzaak idd de combinatie van G3 met V6. Maar ben dan toch wel benieuwd waar het fout gaat.
Re: Bobine C5 V6
Geplaatst: 29 mei 2011 20:55
door wim ellen
En ja ook mijn dame geeft de storing uitlaatgas en loopt niet lekker gelijk de voorste bobine's gecontroleerd die werken,achterste met voor gewisseld en ze loopt netjes maar nog wel de storing uitlaatgas.Nu vermoed ik een slechte bobine en zal ik haar moeten laten uitlezen.Maar heeft iemand een prijs idee want ik denk er over om ze alle 6 te vervangen.
Groet wim
Re: Bobine C5 V6
Geplaatst: 30 mei 2011 09:22
door exroosje
Deze kosten ca 3 tientjes /stuk
Mogelijk kun je een dealtje maken bij 6 tegelijk. Ik zou zeggen vraag Oldenhage eens. Die wil clubleden nog wel eens matsen (mits ze natuurlijk beloven trouw clubmeetings te bezoeken

Re: Bobine C5 V6
Geplaatst: 01 jun 2011 21:46
door wsnoek
@ wim ellen
Dan zou ik niet gelijk de bobines vervangen, maar eerst eens de olie verversen. Als er 1 bobine niet mee werkt, loopt 'ie echt beroerd en krijg je de melding Storing Katalysator
Re: Bobine C5 V6
Geplaatst: 03 jun 2011 14:10
door wim ellen
Update:Ik heb de dame verwend met 6 nieuwe bobine's a 30.-ex p.stuk en uiteraard 6 bougie's a 8.- ex p.st storing is verdwenen en loopt weer perfect.Nog even uitgelezen en er was op 1 bobine een storing geweest{de dame had 2 bobine's in storing dacht ze maar dat komt door het van plaats wisselen} Dus gaan we weer lekker zweven.
Grt wim
Re: Bobine C5 V6
Geplaatst: 08 mar 2016 11:51
door Mike44a
Al die bobines schijnen te lijden onder de warmte die zich aan de bovenkant van de motor en onder het inlaatspruitstuk en het plastic V6-kapje ontwikkelt. Daar rijwind-koeling naar geleiden met wat slangen schijnt te helpen.
Benieuwd of de phase II v6 daar wat anders hebben qua rijwind-koeling...
Re: Bobine C5 V6
Geplaatst: 08 mar 2016 11:56
door Menno
Ook een ph2 V6 lust bobines als ontbijt

....