Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
Weet jij wat je kunt doen om de storing op te heffen?? Kun je bijvoorbeeld ergens onder de motor een stekkertje uittrekken en weer aansluiten waarmee de storingen zijn verdwenen?
Mijn ervaring leert dat het stotteren en de foutmelding verdwijnt:
- zodra je de bobines hebt verwisseld
- als je de wagen opnieuw start (dit werkt echter zeker niet altijd).
Mijn ervaring leert dat het stotteren en de foutmelding verdwijnt:
- zodra je de bobines hebt verwisseld
- als je de wagen opnieuw start (dit werkt echter zeker niet altijd).
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Kunnen we hier nog ergens een overzicht maken van welke bobines er n zijn:
Origineel 2001 (Valeo?) zwarte bovenkant met groene stip erop
Gemodificeerde bobines vanaf 2002/2003 (Valeo?) zwarte bovenkant met blauwe stip erop
Delphi wit /parelmoer bovenkant 2007-2010
Valeo 245094 geheel zwart
Wat ze allemaal gemeen lijken te hebben is dat ze geen auto leven mee gaan dus. De groene stip was erg slecht, de gemodificeerde versies gaan wat langer mee (gemiddeld 50-100K)
@mausab
Heb je nu 6 goede witte (Delphi) bobines over? Daar is mogelijk wel interesse voor op dit forum voor mensen die er een paar op voorraad willen hebben liggen.
En heb je eigenlijk voor het vervangen gecheckt of het motormanagement een bobine probleem aangaf? Een uitlaatgas storing kan zoveel meer zijn als een bobine probleem. Bovendien is een bobine storing permant, dwz deze moet door de dealer gewist worden (dacht ik)
Origineel 2001 (Valeo?) zwarte bovenkant met groene stip erop
Gemodificeerde bobines vanaf 2002/2003 (Valeo?) zwarte bovenkant met blauwe stip erop
Delphi wit /parelmoer bovenkant 2007-2010
Valeo 245094 geheel zwart
Wat ze allemaal gemeen lijken te hebben is dat ze geen auto leven mee gaan dus. De groene stip was erg slecht, de gemodificeerde versies gaan wat langer mee (gemiddeld 50-100K)
@mausab
Heb je nu 6 goede witte (Delphi) bobines over? Daar is mogelijk wel interesse voor op dit forum voor mensen die er een paar op voorraad willen hebben liggen.
En heb je eigenlijk voor het vervangen gecheckt of het motormanagement een bobine probleem aangaf? Een uitlaatgas storing kan zoveel meer zijn als een bobine probleem. Bovendien is een bobine storing permant, dwz deze moet door de dealer gewist worden (dacht ik)
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik



C5club extreme Fan


Berichten: 108
Lid geworden op: 20 jun 2009 23:12
Auto: prius
Opties: Executive pakket
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 130000
Locatie: Zevenaar
Contacteer:
Ik doe er niets aan, ik weet wel dat de vorige eigenaar van mijn C5 één van de connectoren van het motormanagement heeft door laten solderen waarmee volgens hem veel van de problemen zijn verholpen.. maar ik heb geen referentiekader dus het nut van deze ingreep kan ik moeilijk beoordelen.mausab schreef:Weet jij wat je kunt doen om de storing op te heffen?? Kun je bijvoorbeeld ergens onder de motor een stekkertje uittrekken en weer aansluiten waarmee de storingen zijn verdwenen?

C5club Fan


Berichten: 100
Lid geworden op: 14 apr 2010 09:40
Auto: c5 2.0 16v automaat
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Energielabel: F
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 350.000
Kleur: grijs/zilver
Locatie: Rosmalen
ik heb nu 4 witte delphi en twee zwarte valeo bobines gemonteerd. Ik heb nog 2 witte delphis en 2 zwarte valeo reserve liggen in mijn auto.
Voorlopig bewaar ik ze liever (gevoelsmatig) allemaal zodat ik in geval van nood altijd genoeg bobines bij me heb om te monteren.
Ik heb meerdere malen na een storing mijn computer uit laten lezen. Hieruit komt steeds naar voren dat een bepaalde cylinder is uitgevallen door een ´misfire´ of iets dergelijks.
Ik heb hem nu niet uit laten lezen omdat ik 100% zeker wederom een soortgelijke diagnose zal krijgen.
Misschien is de oorzaak idd de combinatie van G3 met V6. Maar ben dan toch wel benieuwd waar het fout gaat.
Voorlopig bewaar ik ze liever (gevoelsmatig) allemaal zodat ik in geval van nood altijd genoeg bobines bij me heb om te monteren.
Ik heb meerdere malen na een storing mijn computer uit laten lezen. Hieruit komt steeds naar voren dat een bepaalde cylinder is uitgevallen door een ´misfire´ of iets dergelijks.
Ik heb hem nu niet uit laten lezen omdat ik 100% zeker wederom een soortgelijke diagnose zal krijgen.
Misschien is de oorzaak idd de combinatie van G3 met V6. Maar ben dan toch wel benieuwd waar het fout gaat.
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mar 2010 19:45
Auto: C5 tourer 2.0
Opties: trekhaak,sfeerverlichting.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11874
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 112983
Kleur: kgn BOURRASQUE
En ja ook mijn dame geeft de storing uitlaatgas en loopt niet lekker gelijk de voorste bobine's gecontroleerd die werken,achterste met voor gewisseld en ze loopt netjes maar nog wel de storing uitlaatgas.Nu vermoed ik een slechte bobine en zal ik haar moeten laten uitlezen.Maar heeft iemand een prijs idee want ik denk er over om ze alle 6 te vervangen.
Groet wim
Groet wim
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Deze kosten ca 3 tientjes /stuk
Mogelijk kun je een dealtje maken bij 6 tegelijk. Ik zou zeggen vraag Oldenhage eens. Die wil clubleden nog wel eens matsen (mits ze natuurlijk beloven trouw clubmeetings te bezoeken
Mogelijk kun je een dealtje maken bij 6 tegelijk. Ik zou zeggen vraag Oldenhage eens. Die wil clubleden nog wel eens matsen (mits ze natuurlijk beloven trouw clubmeetings te bezoeken

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik



C5club extreme Fan


Berichten: 123
Lid geworden op: 10 mei 2009 14:15
Auto: Saab 9-5 3.0t
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Versnellingsbak: EAT8
Locatie: Rotterdam
@ wim ellen
Dan zou ik niet gelijk de bobines vervangen, maar eerst eens de olie verversen. Als er 1 bobine niet mee werkt, loopt 'ie echt beroerd en krijg je de melding Storing Katalysator
Dan zou ik niet gelijk de bobines vervangen, maar eerst eens de olie verversen. Als er 1 bobine niet mee werkt, loopt 'ie echt beroerd en krijg je de melding Storing Katalysator
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 mar 2010 19:45
Auto: C5 tourer 2.0
Opties: trekhaak,sfeerverlichting.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11874
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 112983
Kleur: kgn BOURRASQUE
Update:Ik heb de dame verwend met 6 nieuwe bobine's a 30.-ex p.stuk en uiteraard 6 bougie's a 8.- ex p.st storing is verdwenen en loopt weer perfect.Nog even uitgelezen en er was op 1 bobine een storing geweest{de dame had 2 bobine's in storing dacht ze maar dat komt door het van plaats wisselen} Dus gaan we weer lekker zweven.
Grt wim
Grt wim
Berichten: 32
Lid geworden op: 02 jul 2014 20:18
Auto: C5
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Locatie: Almere
Al die bobines schijnen te lijden onder de warmte die zich aan de bovenkant van de motor en onder het inlaatspruitstuk en het plastic V6-kapje ontwikkelt. Daar rijwind-koeling naar geleiden met wat slangen schijnt te helpen.
Benieuwd of de phase II v6 daar wat anders hebben qua rijwind-koeling...
Benieuwd of de phase II v6 daar wat anders hebben qua rijwind-koeling...
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ook een ph2 V6 lust bobines als ontbijt
....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24