Er is al het aan en ander geprobeerd om de oorzaak te kunnen achterhalen maar dit heeft nog niet tot resultaat geleid.
Wie komt dit probleem bekend voor, maar belangrijker; wie heeft er een oplossing voor?
Probleemomschrijving:
Als ik 's morgens bij de auto kom staat deze op een of andere manier vast in de diefstalbeveiliging, tenminste zo lijkt het. Openen van de portieren lukt niet met de afstandsbediening. In de auto brandt het lampje in de schakelaar van de centrale portiervergrendeling continu. Bij openen van de portieren met de sleutel knipperen de alarmlichten niet en springt ook de binnenverlichting niet aan. Probeer ik vervolgens de auto te starten, dan gaat wel de startmotor rond maar slaat de motor niet aan. In het display wordt "ECO-MODE ACTIEF" aangegeven en soms komt ook even de melding "STORING ELECTRONISCHE DIEFSTALBEVEILIGING". Na even wachten hoor ik een klik uit de zekeringkast komen, die min of meer aangeeft dat de auto is vrijgegeven. Start ik vervolgens de auto, dan slaat de motor normaal aan en kan ik nu de hele dag de auto gebruiken, zonder problemen.
Het is inmiddels ook een aantal malen voorgekomen dat de auto spontaan de radio laat spelen, terwijl deze bij het afsluiten va de auto niet meer speelde.
Wat is eraan voorafgegaan:
- Alle gloeipluggen zijn vervangen
- De startmotor is vervangen door een zwaardere versie
Na vervanging van de startmotor is het bovengenoemde probleem opgetreden
- De accu is vervangen geweest
- BSI is vervangen
- Com2000 is uitgewisseld geweest met een andere
- Radio is een nacht uitgebouwd geweest
- Multifunctioneel Display is een nacht uitgebouwd geweest
- Knop centrale portiervergrendeling is een nacht uitgebouwd geweest
- Met amperetang is verbruik gemeten en zekering voor zekering uitgenomen geweest, zonder dat dit verandering in het verbruik opleverde.
- Er staat spanning op een van de polen van de startmotor. Dit lijkt een bout waaraan de startmotor is opgehangen. Daaronder zit een massakabel en iets verder naar voren zit nog een massa-aansluiting.
- Er staat spanning op de dynamo.