Stuurbekrachtiging HDi break
Auteur |
Bericht |
c5fries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 feb 2007 13:22 Berichten: 214
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Naar boven
|
 Stuurbekrachtiging HDi break
Heb een vraagje. Klopt het dat de stuurbekrachtiging van een Hdi break zwaarder is dan een 2.0 16V op G3 sedan? Het viel mij op dat de C5 van een collega (de G3) lichter stuurd dan onze Hdi break.
_________________ Wat Duits, Japans en Italiaans daarna Citroën Ax 1.1 Citroën Zx 1.4i Citroën Xsara 1.4i Citroën Xsara break TD Citroën C5 break 2.0 hdi ph I Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III Citroën DS5 1.6 Thp
|
14 feb 2008 13:53 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Stuurbekrachtiging HDi break
Gut, ik geloof niet dat iemand dat ooit gemeten heeft.
Het is wel zo dat een HDi-motorblok zwaarder is dan een benzineblok (om en nabij het verschil in leeggewicht van de auto). Ik kan me voorstellen dat de bekrachtiging een standaardinstelling heeft. Dat kan het verschil verklaren...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 feb 2008 14:11 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
 Re: Stuurbekrachtiging HDi break
Er kan best verschil zitten in de bekrachtiging van verschillende types C5 Ik heb zelf een keer in de grijze v6 van Ronald mogen rijden en die vond ik alweer lichter sturen dan de mijne (een 2.0 break). Zal dus per type verschillen, en misschien zelfs wel per auto van dezelfde type.
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
14 feb 2008 15:52 |
|
 |
c5fries
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 26 feb 2007 13:22 Berichten: 214
Auto: Citroen DS5
Opties: So Chic
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: C
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 77459
Naar boven
|
 Re: Stuurbekrachtiging HDi break
Ik had zelf ook al zoiets van het gewicht van de auto en het gewicht van de motor en de bredere banden van de Break het verschil zouden kunnen maken. Ik vind het zelf ook wel prettiger een beetje zwaader sturen, dan reageerd de autp niet zo gevoelig
_________________ Wat Duits, Japans en Italiaans daarna Citroën Ax 1.1 Citroën Zx 1.4i Citroën Xsara 1.4i Citroën Xsara break TD Citroën C5 break 2.0 hdi ph I Citroën C5 tourer 2.0 hdif ph III Citroën DS5 1.6 Thp
|
14 feb 2008 16:40 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Stuurbekrachtiging HDi break
Ik ben recent van een 2001 2.2HDI van 1533kg overgestapt naar een 2008 2.0HDI van 1549kg.
De laatste stuurt lichter, dus de bekrachtiging is sterker. Qua banden en gewicht zit er geen (zelfde banden) tot weinig (16kg) verschil in.
Dus hier is de mate van bekrachtiging bepalend...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 feb 2008 16:46 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
 Re: Stuurbekrachtiging HDi break
Harm van Beek schreef: Ik ben recent van een 2001 2.2HDI van 1533kg overgestapt naar een 2008 2.0HDI van 1549kg.
De laatste stuurt lichter, dus de bekrachtiging is sterker. Qua banden en gewicht zit er geen (zelfde banden) tot weinig (16kg) verschil in.
Dus hier is de mate van bekrachtiging bepalend... Ehhh, Zou het niet zo kunnen zijn dat de dame nu lichter stuurt omdat je portemonnaie aanmerkelijk minder weegt??.... 
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
14 feb 2008 20:19 |
|
 |
munkman
V.I.P.
Geregistreerd: 21 jan 2007 22:17 Berichten: 388 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Naar boven
|
 Re: Stuurbekrachtiging HDi break
Een V6 heeft volgens mij snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging ipv toerentalafhankelijk op alle andere modellen. Dus dat die anders stuurt kan wel kloppen lijkt me.
_________________ C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
|
14 feb 2008 20:55 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Stuurbekrachtiging HDi break
Citroênnetje schreef: Harm van Beek schreef: Ik ben recent van een 2001 2.2HDI van 1533kg overgestapt naar een 2008 2.0HDI van 1549kg.
De laatste stuurt lichter, dus de bekrachtiging is sterker. Qua banden en gewicht zit er geen (zelfde banden) tot weinig (16kg) verschil in.
Dus hier is de mate van bekrachtiging bepalend... Ehhh, Zou het niet zo kunnen zijn dat de dame nu lichter stuurt omdat je portemonnaie aanmerkelijk minder weegt??....  Ik heb 16kg meer cents-stukken bij me... 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
15 feb 2008 00:27 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Stuurbekrachtiging HDi break
Ik heb even op citroenservice gekeken en er zijn drie verschillende pompen in de omloop voor de c5, Niet variabele pomp voor injectiemotoren (EW) Niet variabele pomp voor dieselmotoren (DW) Variabele pomp (blijft over de V6) Denk dat dit de onduidelijkheid wegneemt 
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
17 feb 2008 11:54 |
|
 |
|