Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende
 diesel reinigings additief 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 05 jun 2006 00:04
Berichten: 294
Woonplaats: alkmaar
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht diesel reinigings additief
na wat storingsmeldingen bleek toch dat het additieftankje gevuld
moest worden.
kosten totaal 260 euro :?
soms ben ik niet blij met mijn c5 :cry:


13 jul 2006 16:09
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33524
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht eolyse
:shock: :shock: ik was voor 8 tientjes klaar bij de dealer.

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


13 jul 2006 16:11
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 05 jun 2006 00:04
Berichten: 294
Woonplaats: alkmaar
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
bij mij was het ook de dealer :?
ga toch eens vragen hoe dat zit.

wat was de hoeveelheid die bij jou gevuld is?
volgens de rekening is er 5,5 liter in gegaan

zijnde 114 euro
en 103 euro ex btw arbeidsloon


13 jul 2006 22:30
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33524
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Er is inderdaad 5,5 liter bijgevuld , rekening dik € 80,- incl. arbeidsloon ....
Ik heb er met m'n neus bijgestaan , tevens is het FAP filter leeggestookt , via de lexia een speciaal programma wat doorlopen wordt.

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


14 jul 2006 06:46
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29
Berichten: 269
Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Zoooooooooooooooo heeeeeeeee
das nog eens een verschilletje

103 eu zal ~anderhalf uur zijn.

_________________
Pieter van Lenten


15 jul 2006 16:58
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 05 jun 2006 00:04
Berichten: 294
Woonplaats: alkmaar
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Vanmorgen uit mijn werk tijdens het rijden een tik en weer storing
reinigings programma :cry: auto niet meer vooruit te branden
cq minder vermogen.
Ik ga van de week maar eens naar Nieuw Vennep, want met die
knoeiers hier in Alkmaar heb ik het wel een beetje gehad :cry:


30 jul 2006 11:59
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33524
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Ben benieuwd of ze in NV wel de storing wegkrijgen ...

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


30 jul 2006 13:09
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 05 jun 2006 00:04
Berichten: 294
Woonplaats: alkmaar
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
ik ook


30 jul 2006 16:36
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33524
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Kun je gelijk een KPH scoren ... :lol: :wink:

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


31 jul 2006 16:00
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 05 jun 2006 00:04
Berichten: 294
Woonplaats: alkmaar
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
is idd geval beter dan de klpd :lol:
nog even langs de "knoeiers"geweest
want voor 260 euro mogen ze wel de kans krijgen de klus af te maken
de auto heeft een geforceerde reinigingscyclus gekregen die wel werd afgemaakt :?
nu geen storing meer in het scherm , nog even de volgende cyclus afwachten 500 km of het dan wel automatisch gaat.


31 jul 2006 20:32
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 05 jun 2006 00:04
Berichten: 294
Woonplaats: alkmaar
Auto: ex- 2.2 hdi break exclusive
Brandstof: Diesel
Versnellingsbak: BVM5


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
storing onvoldoende reiningscyclus is na 20 km weer terug :cry:
morgen maar weer even langs :?


31 jul 2006 21:48
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33524
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Hmmm , niet echt geweldig :?

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


02 aug 2006 11:45
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht 
wat is dat eigenlijk een additieftankje? en wat heeft het voor functie?

wil iemand dat mij uitleggen?

groet,

arjan.


16 aug 2006 22:23
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 27 mei 2006 23:29
Berichten: 269
Woonplaats: De Kwakel
Auto: Peugeot 407 XT 2.0-16V HDI
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 126126
Kleur: Gris Fer


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
sonnema schreef:
storing onvoldoende reiningscyclus is na 20 km weer terug :cry:
morgen maar weer even langs :?


Goed bezig...... :shock:

------------------------------------------------------------

In het additieftankje wordt Eolys gedaan, deze stof, op basis van cerine, wordt gebruikt om eens in de 4 a 500km het partikelfilter te reinigen. (regenereren) tijdens regeneratie wordt 5 % meer brandstof gebruikt en het proces duurt 2 a 3 minuten. Het tankje moet elke 80.0000 km gevuld worden en dan moet ook het roetfilter zelf met een hogedrukreiniger gereinigd worden.

_________________
Pieter van Lenten


16 aug 2006 22:58
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33524
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht 
Nog even een aanvulling op Pieter :wink: :

* : Het FaP raakt iedere 500km vol met roetdeeltjes, een standaard verbrandingscylcus met hoge temperatuur brandt het dan schoon (regeneratie) Eolys wordt vanuit een apart tankje bij iedere tankbeurt in de brandstof tank gepompt, het verbrandt in de motor gedeeltelijk, maar belangrijker, het komt ook in de roetdeeltjes terecht, zodat deze tijdens regeneratie makkelijker verbranden.

* : De auto geeft een waarschuwing minimum peil Diesel Dope ( of : peil diesel additief laag ) Dit geeft aan dat je Eolys bijna op is.Een setje bij de dealer met 5L kost + 70EUR. Inclusief een setje slangen en een opvangflacon, moet wel vanonder de auto bij het Eolys tankje kunnen komen. Daarna moet de BSI gereset worden (anders blijft de melding) en verteld worden hoeveeel Eolys er bij is gegaan , je zet de teller weer op nul.

* : Bij auto's van voor medio 2002 is dit iedere 80.000-100.000km. Daarna is de levensduur ~120.000km. Het zou standaard bij de 80.000km beurt uitgevoerd moeten worden. Bij deze standaard procedure hoort ook het vervangen van het FaP-filter.

* : Maar de procedure die de dealer roetfilter vernieuwen noemt hoeft niet per se het vervangen van het roetfilter in te houden. De procedure die ik ( zie : #1 ) heb laten uitvoeren is een speciale regeneratie. Deze is bedoelt om aangekoekt roet en as deeltjes er uit te krijgen, die na de normale regeneratie blijven hangen.

* : het FaP-filter zelf is een tussenstuk in de utilaatpijp (dikke bak tussen pre-katalysator en post-katalysator, met pijpen eraan voor de druk sensoren.

#1 : Aan de lexia hangen en vervolgens de optie FAP-filter regenereren kiezen ...Vervolgens gaat de auto langzaam warm draaien , als de olie op temperatuur is gaat het toerental flink omhoog ( in mijn geval 4000 rpm ) en wordt het Filter schoongeblazen ..... computer berekend hoe lang en welk toerental , vervolgens zakt deze weer langzaam naar normale waarden en komt er geen zwarte rook* meer uit het systeem ( 'schoon' ) .... klaar :D

*Zwarte rookwolken zijn het gevolg alsook een extreem heet uitlaatsysteem , kortom na een tijdje komt er rook uit alle hoekjes en gaatjes en denk je werkelijk dat je C5 in de fik staat , vandaar niet aan te raden om te kijken ( of juist wel ) ... :wink:

Zie ook : FAQ

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


17 aug 2006 11:06
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5, 6  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 5 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.