Caravan trekken met 2.0 automaat benzine
Auteur |
Bericht |
robo625
|
 Caravan trekken met 2.0 automaat benzine
Ik heb zaterdag voor de eerste keer met mijn auto een caravan getrokken, het viel mij op dat de auto traag is, nu weet ik wel dat het geen trekwonder is, maar toch. Daarbij kwam de auto maar heel af en toe in de 4e versnelling, er stond wel een pittige storm dus dat heeft er ook wel mee te maken. Kan het kwaad als ik met de auto in zijn 3 blijf rijden. Zijn er meer ervaringen met de 2.0 automaat op benzine die dit ook ervaren, of is er toch iets anders aan de hand. De caravan was ongeveer 1150 kg,
|
27 jan 2008 22:21 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Caravan trekken met 2.0 automaat benzine
Grootste probleem met een caravan in NL is niet het gewicht maar het frontaal oppervlak.
Ik kan me goed voorstellen dat je de auto boven de 3000 rpm moet houden met deze wind.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
27 jan 2008 22:25 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Caravan trekken met 2.0 automaat benzine
je combinatie wordt wel bijna 70-80% zwaarder. Wordt een auto nooit sneller van, weet ik. Maar als de auto normaliter normaal rijdt, zou ik me geen zorgen maken. En de bak langdurig in 3?  No problem volgens mij...
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
27 jan 2008 22:26 |
|
 |
robo625
|
 Re: Caravan trekken met 2.0 automaat benzine
EW schreef: Ik kan me goed voorstellen dat je de auto boven de 3000 rpm moet houden met deze wind. Ja inderdaad moest hem echt boven de 3000 rpm houden, was ik vergeten er bij te vermelden.
|
27 jan 2008 22:29 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Caravan trekken met 2.0 automaat benzine
Dat is met een benzinemotor heel logisch: heeft relatief weinig koppel, dus veel toeren nodig om vermogen te leveren.
En een sleurhut tegen de wind in sleuren heb je gewoon veel vermogen voor nodig.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
27 jan 2008 22:31 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
 Re: Caravan trekken met 2.0 automaat benzine
vind het nog meevallen 3000 toeren meeste benzine auto's hebben meer toeren nodig om de caravan te trekken met de wind dit weekend
weet ik nog uit mijn ervaringen met benzine voordat ik ging dieselen
_________________

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
27 jan 2008 23:14 |
|
 |
tarzan
|
 Re: Caravan trekken met 2.0 automaat benzine
ik heb ook de de zelfde auto , ze zijn al zonder caravan traag voor dat de auto zijn topsnelheid bereik heb je al je bestemming bereikt , ik had vroeger een golf3 tdi met 110 pk , gechipt , ik reed met caravan berg op met 140 km ,dat is en betere auto om een caravan mee trekken
|
28 jan 2008 13:16 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Caravan trekken met 2.0 automaat benzine
Mag ik dit deels onder de borreltafelverhalen rangschikken?
Ik geloof direct dat een diesel, en zeker gechipt, vlotter zal zijn dan een benzine-auto, maar dergelijke uitspraken lijken me zeer gewaagd.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
28 jan 2008 13:18 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Caravan trekken met 2.0 automaat benzine
Harm van Beek schreef: Mag ik dit deels onder de borreltafelverhalen rangschikken?
Ik geloof direct dat een diesel, en zeker gechipt, vlotter zal zijn dan een benzine-auto, maar dergelijke uitspraken lijken me zeer gewaagd. Krielkip 
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
28 jan 2008 13:48 |
|
 |
Co
|
 Re: Caravan trekken met 2.0 automaat benzine
Heb ik weinig aan toe te voegen. Al heb ik ervaring met een dergelijke gechipte VAG-diesel. Dat zijn zeer goede trekpaarden en sowieso niet te vergelijken met een atmosferisch benzineblok. Maarreh, om even "in-topic" te blijven: het genoemde atmosferische 2.0 PSA blok heeft adem genoeg om een aardige sleurhut aan het rollen te krijgen/houden. Ik heb er 1 met handmatige bak en trek er fluitend m'n Wilk van 1100 kg (lediggewicht, dus zo'n 1300 kg beladen) mee door Europa. Je moet inderdaad een beetje toeren houden, maar dat is geen enkel probleem. Ook bij 3000 toeren is het nog steeds comfortabel toeren.
|
28 jan 2008 13:52 |
|
 |
robo625
|
 Re: Caravan trekken met 2.0 automaat benzine
Bedankt allen voor de reacties, stelt mij wel gerust, heb de auto nog niet zolang, voor het eerst een automaat a©n een sleurhut er achter is toch een heel ander gevoel. Maar gewoon alles met een beetje beleid doen, dan moet het goedgaan.
Rob
|
28 jan 2008 23:07 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Caravan trekken met 2.0 automaat benzine
robo625 schreef: Maar gewoon alles met een beetje beleid doen, dan moet het goedgaan.
Rob Maar denk er daarbij wel aan dat je de auto met caravan wat hoger in de toeren moet houden: ik rijd (met mijn handbak) in de stad heerlijk comfortabel in zijn 5, maar dat kun je met een sleurhut erachter echt vergeten. Nou hoop ik natuurlijk niet dat ik ooit met een sleurhut moet rijden met de C5, want dat zou betekenen dat er een reden is dat mijn ouders hun sleurhut niet met de Forrester kunnen trekken.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
28 jan 2008 23:11 |
|
 |
Co
|
 Re: Caravan trekken met 2.0 automaat benzine
Da's niet geheel waar. Bij de wettelijke max. van 80 heb je te weinig toeren om in z'n 5 comfortabel te rijden, maar op het vlakke rij ik met m'n sleurhut toch echt in z'n 5 heel stabiel met een gangetje van 90-95 in het uur.
|
28 jan 2008 23:19 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Caravan trekken met 2.0 automaat benzine
Co schreef: Da's niet geheel waar. Bij de wettelijke max. van 80 heb je te weinig toeren om in z'n 5 comfortabel te rijden, maar op het vlakke rij ik met m'n sleurhut toch echt in z'n 5 heel stabiel met een gangetje van 90-95 in het uur. Dat bedoel ik nou juist precies: mijn C5 rijdt in de stad heerlijk in zijn 5 bij 50 km/u. Maar met een caravan is de vijf dus al te zwaar bij 80.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
28 jan 2008 23:25 |
|
 |
Co
|
 Re: Caravan trekken met 2.0 automaat benzine
Ik rij dan ook niet in de stad met m'n sleurhut. Nergens voor nodig. Als ik naar de stad ga, is dat op de fiets, in z'n 2e of 3e versnelling.
|
28 jan 2008 23:34 |
|
 |
|