Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
hallo
heb een vraag over mijn C5 van 2002
Mijn versnellingbak moest gereviseerd worden en toen hebben ze de accupolen losgekoppeld
daarna ze er weer opgezet, maar toen wilde hij niet starten.
gaf aan dat hij de sleutel niet herkende
naar de dealer gebracht en deze heeft hem uit gelezen conclusie was een kapotte bsi
kosten +/- 800 euro
Ik kon ook geen andere van de sloop halen want zo'n bsi is eenmalig te gebruiken,
dus je bent verplicht een citroenonderdeel te plaatsen.
mijn vraag is klopt dit en de prijs is deze okee of weten jullie een ander adres.
ik woon in nijverdal
bij voorbaat dank
henk
heb een vraag over mijn C5 van 2002
Mijn versnellingbak moest gereviseerd worden en toen hebben ze de accupolen losgekoppeld
daarna ze er weer opgezet, maar toen wilde hij niet starten.
gaf aan dat hij de sleutel niet herkende
naar de dealer gebracht en deze heeft hem uit gelezen conclusie was een kapotte bsi
kosten +/- 800 euro
Ik kon ook geen andere van de sloop halen want zo'n bsi is eenmalig te gebruiken,
dus je bent verplicht een citroenonderdeel te plaatsen.
mijn vraag is klopt dit en de prijs is deze okee of weten jullie een ander adres.
ik woon in nijverdal
bij voorbaat dank
henk
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
ik ben niet zo super technisch maar mij lijkt het sterk dat de Bsi kapot gaat van je accuklemmen los te gooien.
dan had de bsi van mijn auto ook allang kapot moeten zijn.
ik denk eerder dat de dealer je sleutel opnieuw moet inleren.

dan had de bsi van mijn auto ook allang kapot moeten zijn.
ik denk eerder dat de dealer je sleutel opnieuw moet inleren.
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Begin eerst eens de sleutel in te leren , ....
, ... danwel een nieuwe sleutel a 18 €
Zie ook dit onderwerp : http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 979#p22979" target="_blank
Zie ook dit onderwerp : http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 979#p22979" target="_blank
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Het valt mij op dat er na 7 jaar C5 nog steeds dealers zijn die steevast beginnen met het vervangen van het duurste onderdeel, bij deze dealers zou men inderdaad de Lexia achter slot en grendel moeten zetten.
Hij startte niet, maar toch ben je bij de dealer gekomen?
Ik zou toch eerst voor een second opinion gaan voor ik zo'n duur onderdeel liet vervangen.
henkov laat eens horen hoe het staat?
Hij startte niet, maar toch ben je bij de dealer gekomen?
Ik zou toch eerst voor een second opinion gaan voor ik zo'n duur onderdeel liet vervangen.
henkov laat eens horen hoe het staat?
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
C5club Die-Hard


Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
eerst ff voorstellen, we zijn een autoforum, geen helpdesk ala problemcar enzo. 
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
, als we iemand kunnen helpen heel graag zelfs 
C5club Die-Hard


Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
ja, alleen niet voor mensen die zich pas aanmelden als ze een probleem hebben, en ons ff lekker voor de kar spannen om het probleem op te lossen en daarna nooit meer iets bijdragen aan dit forum 
C5club Bikkel


Berichten: 305
Lid geworden op: 01 dec 2006 15:42
Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator
Locatie: Middelburg
ben het met roman eens, misschien is een uitgebreidere kennismaking wat prettiger maar laten we niet te principieel zijn als iemand om raad vraagt.....
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
laat ons aub de draadjes niet vervuilen en vanaf hier weer verder gaan over de Bsi problemen.
wij mods/admins zullen wel

wij mods/admins zullen wel
C5club Die-Hard


Berichten: 593
Lid geworden op: 15 jul 2007 04:03
Auto: C5 berline 2.0 16V exclusive
Opties: Alles
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9325CJ
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 258.000
Kleur: groen
Locatie: Zuid-limburg
ik denk niet dat de BSI kapot is, dat zou een uitzondering zijn. ik zou eens zoeken naar een citroen specialist bij jou in de buurt (geen dealer) voor een second opinion. de prijs voor het vervangen is redelijk.
hou je ons op de hoogte hoe het afgelopen is?
hou je ons op de hoogte hoe het afgelopen is?
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2008 19:04
Auto: C5 Break 2.0HDIF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10789
Productienummer: 10425
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 205000
Kleur: EXLD - Noir Obsidien
Locatie: Hoogeveen
Dit probleem komt mij bekend voor. (Zie draadje eco-mode: http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic. ... 237&hilit=). Ook bij ons was het advies "vervangen van de BSI". Tot op heden hebben we dat nog niet laten doen. Het lijkt er op dat het laatste advies heeft geholpen (micro-switch in de radio schoonmaken). Ik weet niet of het probleem exact identiek is aan ons probleem, maar bij ons werd de melding eco-mode waarschijnlijk veroorzaakt door een automatisch inschakelende autoradio. Ook bij ons is de accu losgekoppeld geweest, maar dan bij het vervangen van de startmotor. Of deze zaken met elkaar in verband staan is niet geheel duidelijk.
Heerlijk zweven in een C5
----------------------------------
----------------------------------
- ex C5 2.0 HDI (Getuned naar 140PK)
ex Xsara Picasso 2.0 HDI (Getuned naar 115PK)
ex Xsara Picasso 1.8I 16V
ex Ford, 3 Fiats, 3 Suzuki's, Renault en Opel
V.I.P.


Berichten: 4456
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Locatie: Zeewolde
Hallo
Voor de zeikers die lopen te lallen over kennismaken het volgende:
mijn naam is Henk Overduin
wonende in Nijverdal
Als je zo'n ziekenhuis auto als ik heb dan ben je soms ten einde raad en probeer je van alles
ik heb deze auto nu 2 jaar en het een en al ellende
accu kapot
uitlaat kapot
versnellingbak kapot
bsi kapot
als je de auto nodig heb niet starten ( verschillende meldingen )
lampen gaan achter mekaar kapot
ect ect.
misschien wil iemand deze goede auto kopen????
antwoord op mensen die met een positief antwoord kwamen het volgende
de auto staat nu bij de dealer en heb hem maar laten maken ( volgende week klaar )
omdat ik anders al 250 euro kwijt was aan onderzoeks kosten, en dan was hij nog niet gemaakt heb nu een deal dat hij voor onder de 800 euro wordt gemaakt met een nieuwe bsi
wat moet je anders?
met vriendelijke groeten,
Henk Overduin
Voor de zeikers die lopen te lallen over kennismaken het volgende:
mijn naam is Henk Overduin
wonende in Nijverdal
Als je zo'n ziekenhuis auto als ik heb dan ben je soms ten einde raad en probeer je van alles
ik heb deze auto nu 2 jaar en het een en al ellende
accu kapot
uitlaat kapot
versnellingbak kapot
bsi kapot
als je de auto nodig heb niet starten ( verschillende meldingen )
lampen gaan achter mekaar kapot
ect ect.
misschien wil iemand deze goede auto kopen????
antwoord op mensen die met een positief antwoord kwamen het volgende
de auto staat nu bij de dealer en heb hem maar laten maken ( volgende week klaar )
omdat ik anders al 250 euro kwijt was aan onderzoeks kosten, en dan was hij nog niet gemaakt heb nu een deal dat hij voor onder de 800 euro wordt gemaakt met een nieuwe bsi
wat moet je anders?
met vriendelijke groeten,
Henk Overduin
Berichten: 64
Lid geworden op: 13 jan 2008 19:04
Auto: C5 Break 2.0HDIF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10789
Productienummer: 10425
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 205000
Kleur: EXLD - Noir Obsidien
Locatie: Hoogeveen
Henk,
Ik vind het jammer voor je dat je zo'n slechte ervaring hebt met jouw C5. Over het algemeen hoor ik heel goede berichten. Ook over mijn C5 ben ik heel goed te spreken, ondanks de manco's die ik er mee heb gehad. Deze lopen weliswaar niet zo in de papieren als bij jou, maar toch kan ik me voorstellen dat dat frustreert.
Klachten bij mijn C5 lopen uiteen van lampjes vervangen (de ene sneller dan de andere, maar met de iets duurdere Philips lampen doe je het langst), een afgebroken deurklink linksvoor binnen, een gescheurde turboslang en een ogenschijnlijk kapotte BSI. Het feit blijft dat er niets zo lekker rijdt als een Citroen.
Ik vind het jammer voor je dat je zo'n slechte ervaring hebt met jouw C5. Over het algemeen hoor ik heel goede berichten. Ook over mijn C5 ben ik heel goed te spreken, ondanks de manco's die ik er mee heb gehad. Deze lopen weliswaar niet zo in de papieren als bij jou, maar toch kan ik me voorstellen dat dat frustreert.
Klachten bij mijn C5 lopen uiteen van lampjes vervangen (de ene sneller dan de andere, maar met de iets duurdere Philips lampen doe je het langst), een afgebroken deurklink linksvoor binnen, een gescheurde turboslang en een ogenschijnlijk kapotte BSI. Het feit blijft dat er niets zo lekker rijdt als een Citroen.
Heerlijk zweven in een C5
----------------------------------
----------------------------------
- ex C5 2.0 HDI (Getuned naar 140PK)
ex Xsara Picasso 2.0 HDI (Getuned naar 115PK)
ex Xsara Picasso 1.8I 16V
ex Ford, 3 Fiats, 3 Suzuki's, Renault en Opel
Berichten: 2551
Lid geworden op: 21 aug 2007 20:06
Auto: Toyota RAV4 Hybride
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
kilometerstand: 2k
Kleur: Midnight Blue
Locatie: Nijmegen
Nou nou, een beetje vriendelijker mag ook wel. Het is helemaal niet zo raar om je eerst even netjes voor te stellen, voor je je problemen hier deponeerd.henkov schreef:Voor de zeikers die lopen te lallen over kennismaken het volgende:
Wat vinden de mods hiervan ?
Groeten, Marc

