Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 




Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Nieuw hier en meteen een vraag 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en meteen een vraag
ronama schreef:
ik wel en vaker als 1 keer, moet je ook echt achter de wagen voor staan.

En dus te herkennen aan een ventilator die door blijft gaan? Ik zal eens opletten.


27 jan 2008 23:18
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47
Berichten: 4456
Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en meteen een vraag
ronama schreef:
de geur van verbrand rubber lijkt op een regenererende roetfilter ;-)



heeft deze wel een roetfilter?

_________________

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)


27 jan 2008 23:38
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en meteen een vraag
Bedankt jongens!

Ik zat hier zelf namelijk ook aan te denken omdat het eens in de zoveel tijd voorkomt! Maar nu snap ik dat je het niet bij het uiteinde van de uitlaat hoeft te ruiken. Remmen zijn absoluut niet warm.
Over het roetfilter gesproken. Volgens Citroen Amstelveen moet dit rond de 160.000 vervangen worden (gemiddeld) maar de auto (diagnose) moet dit zelf aangeven.
Ik ben een nogal rustige rijder 1:14 tot 1:15 op korte stukken en zal dus weinig roet produceren, waarschijnlijk kun je dan langer met een filter toe? Auto nu 161.500 km gereden.
Laatste echt grote beurt in november 2006, auto gekocht in juli 2007 bij Citroen Bunnik maar die zullen alleen olie ververst hebben, inmiddels 13.000 km gereden en bijna geen olie verbruikt. Ik hoop nog een paar maandjes te kunnen doorrijden en dan voor een grote beurt te gaan.
Oh ja, Citroen Aalsmeer zei "oei oei, dat klinkt duur!" toen ik met de verbrande rubberlucht klacht kwam, vervolgens onder garantie laten nakijken in Bunnik die niets vonden aan de remmen.
Daarom ben ik zo blij met dit forum, die garages kunnen je soms van alles wijsmaken.....
De goede garages uitgezonderd en die proberen we uiteraard te vinden, want ik rij voor het eerst Citroen, na Peugeot 406 en verschillende VW Passats.
De C5 is voor mijn lengte (1.93 m.) echter het grootste voertuig in zijn klasse.


27 jan 2008 23:54
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47
Berichten: 4456
Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en meteen een vraag
jouw c5 is toch een ph1? en die heeft geen roetfilter of benik gek? :smt017

Citaat:
Niet uniek voor Citroen, maar wel zeer modern, zijn de dieselmotoren met roetfilter. Behalve met de diverse benzinemotoren is de C5 naar keuze leverbaar met een 1.6, 2.0 of 2.2 liter dieselmotor, altijd met roetfilter.
unquote bron autozine 16 september 2005

want ik ruik het wel eens nu je het zegt
maar volgens mij heeft mijn hdi uit 2004 geen roetfilter

_________________

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)


28 jan 2008 00:09
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02
Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en meteen een vraag
de meeste 2.2 hebben een roetfilter vanaf 2001 ;-)


28 jan 2008 11:18
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en meteen een vraag
Mad Duck has arrived. :lol:

Zelfs Menno's 2.2 uit juni 2001 heeft een roetfilter. En de mijne uit november 2001 heeft het...

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


28 jan 2008 11:19
Profiel
Beheerder
Beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31
Berichten: 33529
Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en meteen een vraag
Ecorunner schreef:
Ik ben een nogal rustige rijder 1:14 tot 1:15 op korte stukken en zal dus weinig roet produceren, waarschijnlijk kun je dan langer met een filter toe?


Juist het tegenovergestelde , ... roetfilter slipt dicht van een rustige rijstijl , af en toe flink blazen is goed voor het filter :)

_________________

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera


28 jan 2008 14:00
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en meteen een vraag
:smt038 dan heb ik toch maar eens gelijk! en mij maar laten zeggen dat ik wat rustiger moet gaan rijden,ik wist wel dat het voor iets goed moest zijn :D
;-)


28 jan 2008 14:12
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15
Berichten: 1617
Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en meteen een vraag
Menno schreef:
.....af en toe flink blazen is goed voor het filter :)



..."Blazen" met een 2.2 Hdi is ook goed voor de target van opperstruikrover Spee.... 8) ....

_________________
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.


28 jan 2008 14:17
Profiel
V.I.P & Kalender beheerder
V.I.P & Kalender beheerder
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20
Berichten: 656
Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en meteen een vraag
Citroênnetje schreef:
..."Blazen" met een 2.2 Hdi is ook goed voor de target van opperstruikrover Spee.... 8) ....

Helaas wel, behalve als het met een blaaspijp is :lol:

_________________
Groeten, Rob

Historie:
    BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
    Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
    C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....


28 jan 2008 15:57
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en meteen een vraag
Citroênnetje schreef:
..."Blazen" met een 2.2 Hdi is ook goed voor de target van opperstruikrover Spee.... 8) ....


Nee hoor, niet zolang je dat op de Autobahn doet.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


28 jan 2008 20:39
Profiel
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard

Geregistreerd: 06 nov 2007 20:37
Berichten: 819
Woonplaats: Epe
Auto: Citroën C5 Aircross 1.6 PT EAT8 Business Plus
Opties: Alle Opties + Street View Live
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Phase: C5 Aircross
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 112000
Kleur: Noir Perla


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Nieuw hier en meteen een vraag
Beetje late reactie, maar ik heb m'n dame dan ook pas vanaf afgelopen augustus. Ook ik heb al een paar keer het 'verbrande rubber' geroken. Dit is iedere keer als de ventilator nog draait en het regeneratieproces actief is. Volgens mij hoort dit bij dit proces en heeft het niets met remmen of iets dergelijks te maken.

Groeten,

Albert.

_________________
Peugeot 107 5 drs. XS Noir Caldera 2008 (ma femme)

Onze Citroën historie:
2 CV 6 (moi)
2 CV 4 (moi)
2 CV 6 (moi)
BX Berline 1600 TZI Automaat (moi)
XM Berline 2.0 LPG (moi)
XM Berline 2.1 Diesel (moi)
Xantia Break 1900 TD (moi)
Berlingo Multispace Modutop 1600 16V (ma femme)
C5 Break 1.6 HDIF L.P. (moi)

Onze niet Citroën historie zal ik jullie besparen, één troost: het was voornamelijk Frans


14 dec 2008 22:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 4 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.