Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|
wat maakt een Citroen een Citroen?
Auteur |
Bericht |
Rob310
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 17 dec 2007 16:39 Berichten: 204 Woonplaats: Hilvarenbeek
Auto: Mazda CX-5 2.0 TS+Leasepack
Opties: trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 193515
Kleur: Grijs
Naar boven
|
 wat maakt een Citroen een Citroen?
Wat ik me afvraag nu ik zelf een C5 heb, is wat een Citroen een Citroen maakt.
Ik zie dat velen naast de C5 een andere Citroen hebben, varierend van C1 tot een C4 (Picasso). Ik vraag me dan af waarom dat je in die andere klassen voor een Citroen kiest, persoonlijk vind ik de Hydropneumatische vering het grootste onderscheid t.o.v. alle andere merken. Vroeger had je dan ook nog de eigenaardigheidjes (glazen oog, eenspaaks stuurwiel, belijning carroserie, etc.) Dat heb je nu allemaal veel minder. Wat is dan nu nog het onderscheidend vermogen van het merk? (zeker nu de PHIII ook met stalen veren geleverd gaat worden).
_________________ Na bijna 15 jaar en ruim 135.000 gereden kilometers(>268.000 in totaal) nemen we afscheid van onze dame
|
12 jan 2008 21:47 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: wat maakt een Citroen een Citroen?
idd waarom een C1?
nou mijn vrouw vond hem leuk, en wij hebben een hele goede dealer. waarom zou je dan elders gaan??
|
12 jan 2008 22:29 |
|
 |
Animalman
|
Normaal gesproken een 'aparte' styling, comfort en karakter.
Het heeft gewoon 'iets' meer dan andere merken, die het enkel met cijfertjes en/of uitrustingslijstjes moeten stellen. Ziel?
|
12 jan 2008 23:07 |
|
 |
Duck
V.I.P.
Geregistreerd: 13 nov 2007 23:47 Berichten: 4456 Woonplaats: Zeewolde
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
Naar boven
|
Het zweven
eens aan het zweven altijd willen zweven
Gr Duck (vliegt ook wel eens)

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk ex Xantia 19sd pallas ex Xantia 19d ex Citroen BX TD ex lelijke eenden (what's in a name)
|
13 jan 2008 00:51 |
|
 |
MichielC5
V.I.P.
Geregistreerd: 16 okt 2006 21:15 Berichten: 1553 Woonplaats: Duivendrecht
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Naar boven
|
Ik rij nu na de C5 een C4 Berline en een C4 Picasso. Waarom?
Zonder dat ik het mij gerealiseerd heb, heb ik vroeger eigenlijk in veel Citroens gereden. Die waren niet van mij maar wel aan mij ter beschikking gesteld. Een BX, een XM, een Xsara, een Evasion bijvoorbeeld. En mijn ouders hadden een Ami, mijn zus had een traction als trouwauto. Misschien is het daar allemaal wel onbewust mee begonnen, de liefde voor Citroen.
Maar ik realiseerde mij dat pas toen ik mijn eigen Citroen kocht.
Los daarvan, de Picasso is eigenlijk enig in zijn soort. Qua ruimte, vormgeving etc. Het opvallende stuur, de hoge voorruit, je ziet het nergens anders. Ik ben gevallen voor de styling zeg maar. Alternatieven als de Mazda 5, de Honda FR-V of de Slopel Zafira.....ze redden het niet bij de Picasso.
En de C4 Berline, tja, het ziet er mooi gestroomlijnd uit, hij is ook weer apart vormgegeven (met name van binnen) en hij rijdt heerlijk.
Dus vandaad Citroen. Enige nadeel: een japanner is technisch gezien betrouwbaarder dan een fransoos. Maar ja, japanners bezitten meestal geen karakter....
_________________ VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive C5 2.0HPi Berline 1 C4 GP 2.0 L. Business LPG C4 Berline VTI 120 Tendance C5 1.6HDI Break 2 C5 1.6THP Sedan LBusiness 3 C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3 C4 Berline VTI 120 LBusiness C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3 C1 Collection C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3 C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1 C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3 C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
|
13 jan 2008 02:19 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 5 berichten ] |
|