Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
 Harde Radiateurslang 
Auteur Bericht
Antwoord met een citaat
Bericht Harde Radiateurslang
Nadat ik zo'n 15 kilometer gereden heb met mijn C5, wordt de bovenste dikke slang naar de radiateur bikkelhard. Ze hebben van de week mijn C5, 2 uren lang uitgebreidt getest op CO2 gassen, en de ECU uitgelezen, alle waarden zijn goed.. Ik heb vandaag de radiateurdop vervangen, omdat hij hier de vloeistof eruit gooide. Want dat was het enigste wat ze konden bedenken wat stuk kon wezen, maar met en nieuwe dop erop wordt de slang naar de Radiateur nog steeds hard.
Iemand een idee wat dit kan wezen? Volgens de garage niet de koppakking..

Edwin


10 jan 2008 21:36
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50
Berichten: 5300
Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Harde Radiateurslang
Ik zou denken aan een verstopping ergens in het traject tussen je thermostaat en waar het circuit van de radiator weer aansluit op de rest van het koelcircuit.

Dan wordt de harde slang (en het spuien) verklaard door de druk die de waterpomp levert.

_________________
C4GP 2.0 16V LPG-G3


10 jan 2008 21:47
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Harde Radiateurslang
A.S. Maandag wordt het koelsysteem leeg gehaald omdat ik groene koelvloeistof bijgevuld had. i.p.v. Roze.. Dit mag dus absoluut niet bij elkaar... Misschien dat na het leeghalen van het koelsysteem, eventuele verstoppingen ook opgelost zijn!!


10 jan 2008 21:56
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Harde Radiateurslang
Oeps, klassieke fout, maar of daar een verstopping door komt??
Ik ben benieuwd


10 jan 2008 23:51
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36
Berichten: 14808
Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Harde Radiateurslang
Is dat een klassiek fout :smt017 ?

Waarom is mij dat nog niet overkomen? Oh nee, ik vul nooit zelf bij.


Serieus: wat is het verschil tussen beide en waarom wordt een slang dan hard? Geleert er iets? Neemt de druk toe? Vindt er een reactie plaats? Allemaal vragen :?

_________________
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.


11 jan 2008 08:35
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 10 dec 2007 14:06
Berichten: 281
Woonplaats: Peel en Maas
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Harde Radiateurslang
Goede morgen allemaal,

ik denk dat de druk alleen te hoog wordt door lucht in het systeem.
Dit wordt alleen veroorzaakt door een lekke koppakking al is het maar een hele kleine lekkage in het begin en nauwelijks op te sporen.

Groeten Ton.

_________________
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986


11 jan 2008 09:57
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42
Berichten: 6169
Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Harde Radiateurslang
Als alleen de bovenste slang hard wordt en de onderste niet moet je het toch zoeken in het niet goed openen van de thermostaat, de pomp blijft dan doorduwen en door de druk wordt de slang hard.
Als de onderste ook hard wordt kan het inderdaad druk in het hele systeem zijn.

_________________
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車


11 jan 2008 10:35
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Harde Radiateurslang
Ik zal het ff voor je opzoek, maar luister nogal nauw die koelvloeistoffen.

FF op een site gekeken:
Citaat:
De koude dagen breken aan, tijd om het koelsysteem van uw auto op vorstbeschermende eigenschappen te laten controleren. Het koelsysteem moet namelijk tijdig worden ververst, maar daarbij mogen verschillende soorten koelvloeistof en antivries niet gemengd worden.

Koelvloeistof bestaat in allerlei kleuren; rood, blauw, groen. De kleur dient slechts ter herkenning en heeft niets met de kwaliteit van de koelvloeistof te maken. Afgeraden wordt de verschillende soorten koelvloeistof te mengen. Er kunnen problemen ontstaan met loskomende oxidatielagen die voor verstopping zorgen. Lekkages van de waterpomp en de koppakking(en) zijn niet uitgesloten. Ook kunnen kunststoffen en rubber verzwakken of aangetast worden, waardoor koelvloeistof verloren gaat. Deze problemen treden niet onmiddellijk op, maar wel op de lange duur.



Ga daarom naar de dealer bij u in de buurt voor het laten controleren van het koelsysteem van uw auto. Uw dealer weet precies welke vloeistof voor uw merk en model gebruikt moet worden. Ook kan hij u adviseren over wanneer en hoe de koelvloeistof ververst moet worden.


11 jan 2008 13:30
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Harde Radiateurslang
:oops:


11 jan 2008 20:55
Antwoord met een citaat
Bericht Harde Radiateurslang
Ik heb er perongeluk groene vloeistof bijgegooit omdat ik al een tijdje last had dat ik na een week vloeistof bij moest vullen, en mijn Citroen dealer niet weet waar de oorzaak ligt, ja dan vul je hem zelf maar eens bij.. maar nu blijkt dus met het verkeerde type... mag alleen roze in en geen groen. maar na dat ik naar een andere garage ben geweest geen Citroen Dealer, Welke mij auto 2 uren heeft getest. en niks bijzonders tegen kwam, alleen het vermoeden heeft dat de radiateurdop wel eens kapot kan wezen. viel hem wel op dat ik groene vloeistof bijgevuld had i.p.v. roze. en adviseerde mij dit er zo snel mogelijk uit te halen. Nu wordt dit a.s. maandag gedaan, alleen na dat ik de radiateurdop heb vervangen blijft de bovenste radiateurslang nog steeds hard na een stuk rijden. Dus zal hem maandag hier op wijzen! Misschien met het verversen van de koelvloeistof, en grondig doorspoelen, dat eventuele verstoppingen dan ook gelijk weg zijn.. ik hoop het..


11 jan 2008 20:57
C5club Rookie
C5club Rookie

Geregistreerd: 09 jul 2006 12:27
Berichten: 12
Woonplaats: arnhem
Auto: C4GP
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Harde Radiateurslang
Niet verder zoeken,!!!de koppakking lekt heeel iets van compressie ruimte naar het koelsysteem
en zal bij rustig rijden er langer over doen om druk op te bouwen.
Bij veel vermogen afname gaat het door de hogere cilinder druk wat sneller .
Niet doorrijden omdat er oververhitting kan onstaan en met gevolgschade.


13 jan 2008 22:43
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Geregistreerd: 10 dec 2007 14:06
Berichten: 281
Woonplaats: Peel en Maas
Auto: Mercedes C 180 Estate
Opties: Trekh. Afn. Kogel. Zwarte leren bekleding
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2017
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65.000
Kleur: Blauw


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Harde Radiateurslang
Oke

_________________
2de auto MG F 1999
Oldtimer Lancia Ypsilon Turbo 1986


14 jan 2008 01:00
Profiel
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Harde Radiateurslang
Volgens mij zit in mijn C5 groene koelvloeistof (zag ik bij reparatie aan de thermostaat) en ik heb er een beetje gamma universeel (=blauw) + kraanwater bij ingegooid toen ik een dag later een melding kreeg dat er nog te weinig in zat (totaal ca 0,5l).

Ik heb dat al een paar keer gedaan, omdat mijn radiateur een klein beetje lekte. Ik zie het probleem niet zo.

Inmiddels zit er een nieuwe in met verse koelvoeistof, plus nu dus weer een beetje gamma -water. Moet ik me nu zorgen maken?

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


14 jan 2008 12:50
Profiel
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Harde Radiateurslang
FF vragen aan dealer, of de huisdealer alhier! Wat hij ervan??


14 jan 2008 13:25
V.I.P.
V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01
Berichten: 4028
Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Harde Radiateurslang
Nodri schreef:
FF vragen aan dealer, of de huisdealer alhier! Wat hij ervan??


Tja, hij was de veroorzaker van dit ongerief.....

_________________

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding


14 jan 2008 17:52
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 17 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 18 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.