Auteur |
Bericht |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
ronama schreef: ik heb een flesje total quartz 9000, 5W40
zei ik dus 
|
26 jul 2006 15:41 |
|
 |
Wimmie
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:55 Berichten: 4494 Woonplaats: Dordrecht
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Naar boven
|
Oke oke, je had gelijk 
_________________ Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive [color=#0040FF]Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
|
26 jul 2006 17:07 |
|
 |
brian piet
|
in alle c5en mag 5w30 behalve de 2,2hdi en de v6
|
10 aug 2006 19:39 |
|
 |
The F Mister
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38 Berichten: 248 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Daar moet 10w40 in? Of te wel de Total Quartz 7000.
_________________ C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.
|
10 aug 2006 20:05 |
|
 |
exroosje
V.I.P.
Geregistreerd: 18 jun 2006 17:01 Berichten: 4028 Woonplaats: s-Gravenhage
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Naar boven
|
brian piet schreef: in alle c5en mag 5w30 behalve de 2,2hdi en de v6
Ik dacht dat het precies andersom was.
Volgens mij moet juist in de V6 5W30 of 5W40 en mogen in andere modellen ook 10W40 of 10W30 gebruikt worden. Dat heb ik uit de handleiding gehaald (het onderhoudsboekje geloof ik). 30 wordt vermeld als "zuinig alternatief" voor 40 olies. En de 5 (of zelfs 0) wordt natuurlijk ook aangeraden voor alle modellen met klepstoter problemen.
Er is ook nog een link met fully synth en semi synth. De 10-olies zijn semi synth, de V5 moet fully-synth hebben (5 of 0)
Misschien valt de 2.2 HDI in hetzelfde regime als de V6
Maar dus, in mijn HPI zat ook altijd 10W40, nu in de V6 5W40
|
11 aug 2006 14:08 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11348 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Bij Brezan na gevraagd, moest 5W30 in, volgens hun boekje over C5 1.8 Berline
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
11 aug 2006 15:49 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
In die van mij hebben ze de laatste keer 0W30 gedaan.
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
11 aug 2006 16:23 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
R1200C schreef: In die van mij hebben ze de laatste keer 0W30 gedaan.
Yep in mijn 2.0 benzine stopt de dealer ook 0w30, maar 5w40 mag ook. 10w40 in de zomer, kan net of net niet, 15w40 is uit den boze.
Ik had vrolijk lopen bijvullen met 15w40, gelijk klepstoterproblemen en lopen op 3 cylinders. Dom he ?
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
11 aug 2006 18:57 |
|
 |
The F Mister
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:38 Berichten: 248 Woonplaats: Arnhem
Auto: C5 3.0 V6 Berline
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
In mijn Xantia V6 deed ik ook 5W40 full synt. Dat is voor de "high performance" motoren. In de winter ook lekker soepel.
_________________ C5 V6 Exclusive Automaat, bj: 2001, Leder interieur.
|
12 aug 2006 12:55 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 22:02 Berichten: 10675
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
maakt het wat uit 5w40 of 5w30?
onze min temp is toch niet zo koud.
zelfs op wintersport waar mijn auto buiten staat en het s'nachts een stuk kouder is als hier heb ik geen problemen met de 5w40 
|
17 aug 2006 09:04 |
|
 |
peterock
|
Als je een 2liter HDI hebt kun je er 5W40 ingooien, met en zonder roetfilter.
Heb je geen roetfilter dan mag er ook 10W40 in!
De mijne is gevuld met 10W40 dus zal de wagen wel geen roetfilter hebben.
Maar bij de volgende beurt gooi ik er 5W40 in vol synthetisch.
|
14 jan 2007 21:15 |
|
 |
|