Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Niet alleen geen verbrandingssresten (want die zijn er niet bij gas), maar ook geen benzine zelf. De koude start kan benzine condensaat in de motorolie doen terecht komen.
Motorolie bij gas blijft dan ook relatief helder.
Motorolie bij gas blijft dan ook relatief helder.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 207
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:14
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Locatie: Groningen
Maar juist de koudste start (0 tot 40 graden celcius?) maakt een motor tegenwoordig altijd op benzine. Verklaart dat (mede) de lichte verkleuring?exroosje schreef:Niet alleen geen verbrandingssresten (want die zijn er niet bij gas), maar ook geen benzine zelf. De koude start kan benzine condensaat in de motorolie doen terecht komen.
Motorolie bij gas blijft dan ook relatief helder.
BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid

Kreeg vanmorgen ook de melding katalysator storing, nadat de motor eerst geen vermogen meer had en hevig begon te stoten. Gestopt bij een pomp en de motor uitgezet, daarna weer aan (op benzine) en de motor had weer pit (melding en lapjes bleven). Even flink doorgetrokken op benzine, waarna weer over op gas. Weer begon hij te stoten, lapjes branden nog steeds en nu ook de melding uitlaatgas storing. Toen heb ik onder het rijden de motor weer uitgezet en weer aan en ben verder gegaan op benzine want daar loopt hij goed op. Thuis nog weer even over op gas maar gelijk weer rot lopen. Is dt een gas probleem of loopt hij slecht vanwege de eerdere storing onderweg. Ga vanmiddag aan nhet eind van de middag nog weer even proberen, bel anders de gasboer maar op denk ik.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Dit lijkt me iets met je gasinstallatie te maken hebben...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

Hallo Lutkenhaus,Lutkenhaus schreef:Kreeg vanmorgen ook de melding katalysator storing, nadat de motor eerst geen vermogen meer had en hevig begon te stoten. Gestopt bij een pomp en de motor uitgezet, daarna weer aan (op benzine) en de motor had weer pit (melding en lapjes bleven). Even flink doorgetrokken op benzine, waarna weer over op gas. Weer begon hij te stoten, lapjes branden nog steeds en nu ook de melding uitlaatgas storing. Toen heb ik onder het rijden de motor weer uitgezet en weer aan en ben verder gegaan op benzine want daar loopt hij goed op. Thuis nog weer even over op gas maar gelijk weer rot lopen. Is dt een gas probleem of loopt hij slecht vanwege de eerdere storing onderweg. Ga vanmiddag aan nhet eind van de middag nog weer even proberen, bel anders de gasboer maar op denk ik.
Wat was er met je auto aan de hand is het goed opgelost? Ik heb ook problemen met koude motor op LPG en lijkt veel op jouw klachten. Graag heb ik wat meer informatie voordat ik naar de garage of gasboer ga.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Check! hier ook met een vialle in een 2.0.
C4GP 2.0 16V LPG-G3

V.I.P.


Berichten: 330
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:34
Auto: C5 Berline 1.6HDiF Ligne
Opties: Trekhaak en spatlappen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10656
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209978
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Duivendrecht
Zie het draadje "onrustige motor" daar lijkt je klacht verdacht veel op.
Groet,
Ger

Groet,
Ger
C5 Berline 1.6HDiF Caractère , sept 2006
groene TÚV-sticker 4.
groene TÚV-sticker 4.

C5club Newbie


Berichten: 8
Lid geworden op: 29 okt 2007 14:42
Auto: Citroen 2.0 16v Exclusive
Opties: exclusieve
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 96000
Kleur: grijs
Locatie: Utrecht
Lpg is een schone brandstof en vervuild olie nauwelijks. Kijk zelf op je oliepeilstok en zie je blanke olie
Berichten: 6169
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Locatie: Hoogkarspel (1616)
Jazeker, maar bij rijden op LPG gaat de olie langzaam maar zeker indikken, en dat is voor een motor met hydr. klepstoters weer niet echt goed. 

(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車