citrohenkie
citrohenkie
Parkeersensoren

Bericht door citrohenkie »

Hallo citro-rijders :smt023
Mijn break heeft nog geen parkeersensoren. Heb er wel al gekocht ( 4 voor en 4 achter). Mijn vraag is nu; waar kan ik het beste deze sensoren plaatsen :smt017 . Ik heb bij Frank op de pagina gezien waar hij ze geplaatst heeft maar dat is geen break. Volgens de gegevens van de gekochte sensoren zou de afstand vanaf de grond minimaal 50 cm moeten zijn maar dat haal ik nooit. Wel zijn er ringen bij geleverd waardoor de sensoren iets naar boven schijnen waardoor de afstand naar de grond mijn inziens er niet veel meer toe doet.Ik wilde ze graag in de verdikking(rubber?) van de bumper plaatsen maar blijven ze hier goed in zitten, beweegt dit niet te veel?
grt,
citrohenkie :smt006
C5 Breaker
C5 Breaker
Re: Parkeersensoren

Bericht door C5 Breaker »

Heb je een trekhaak aan de auto? Als je de gaten nog in de bumper moet boren, zet ze dan wel iets verder dan van de trekhaak af dan origineel. Anders blijft die maar piepen als de trekhaak gemonteerd is.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 6163
Lid geworden op: 30 nov 2006 17:42
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Ik heb in mijn berline zelf ook parkeersensoren gemonteerd, maar bij mij waren er al gaten in de bumper aangegeven.
Die 50cm van de grond haal je niet dus je moet die ringen wel gebruiken, want ik merk dat ze bij mij eigenlijk te laag staan, als ik achteruit uit een uitrit rij dan raakt de "straal" van de voeler het wegdek en krijg ik een vals alarm.
Verder kun je ze zo in de bumper klikken, blijft prima zitten.
Ik heb er in de loop van de jaren al een aantal gemonteerd, je moet ze alleen af en toe controleren op de werking door met een plankje achter in de auto te gaan zitten en ze stuk voor stuk even te controleren.
Ik had een keer een deuk door een gecorodeerd contact.
Als je mij via PB je normale email adres stuurt kan ik je wat foto's sturen, wel van een berline maar misschien toch nuttig.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol)
4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km
3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013
2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013)
1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune

シトロエンC6が世界で最高の車
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4452
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:47
Auto: Tourer Ligne Business 1.6
Opties: PP, RT6, Open dak, verwarmd leer. Nav, etc
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2012
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12902CJ
Productienummer: 10247
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 191.000
Kleur: EEHD LAK GRIS HARIA 2
V.I.P.
V.I.P.
Re: Parkeersensoren

Bericht door Duck »

Klaverblaadje schreef:Ik heb in mijn berline zelf ook parkeersensoren gemonteerd, maar bij mij waren er al gaten in de bumper aangegeven.
Die 50cm van de grond haal je niet dus je moet die ringen wel gebruiken, want ik merk dat ze bij mij eigenlijk te laag staan, als ik achteruit uit een uitrit rij dan raakt de "straal" van de voeler het wegdek en krijg ik een vals alarm.
Verder kun je ze zo in de bumper klikken, blijft prima zitten.
Ik heb er in de loop van de jaren al een aantal gemonteerd, je moet ze alleen af en toe controleren op de werking door met een plankje achter in de auto te gaan zitten en ze stuk voor stuk even te controleren.
Ik had een keer een deuk door een gecorodeerd contact.
Als je mij via PB je normale email adres stuurt kan ik je wat foto's sturen, wel van een berline maar misschien toch nuttig.

is bij de sensors die fabrieksaf erop zitten ook, die heb ik en als ik 's ochtends weg rij van de oprit raakt de straal altijd de weg en krijg je even contact.
het is alleen wel zaak dit te weten zodat je niet denkt o dat is de heling, maar altijd toch even kijken anders loop je zo een deuk op door, "ik dacht dat het....."

Afbeelding

ex C5 2.0 HDI VTR 137PK
ex C5 2.0 HDI Difference II 110Pk
ex Xantia 19sd pallas
ex Xantia 19d
ex Citroen BX TD
ex lelijke eenden (what's in a name)
Plaats reactie