Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Auteur |
Bericht |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
Harm van Beek schreef: Ik zou het maar doen....
FF op de TS wachten .... 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
10 aug 2006 10:35 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33524 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
En om even op de vraag in te gaan , mij lijkt 90 PK wat krap , maar je kunt er beter even in rijden om een goed beeld te krijgen .... mijn maatstaf is waarschijnlijk anders en PK's en NM's heb je nooit snel genoeg van 
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
10 aug 2006 10:38 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Chippen, Menno? 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
10 aug 2006 10:41 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|

Gelukkig, want dan kan ik mijn ervaring ook kwijt hier
Voordat ik mijn C5 Break kocht had ik een 1.8 8V Xantia op gas. Nou rij ik in een 1.8 16V 117pk C5.
Wat me vooral opvalt is dat mijn Xantia wat feller was bij het stoplicht. Dat kan ook iets te maken hebben met het feit dat de koppeling van de C5 wat hapert bij het optrekken, dus doe ik het wat rustiger aan.
Je merkt het verschil in gewicht wel vind ik. De C5 is wat gemoedelijker. Maar ik heb wel het idee dat je bij het inhalen op de snelweg wat meer over hebt in de C5.
Voor wat betreft het verbruik denk ik niet dat er veel verschil in zit, al kan ik dat nog niet echt zeggen na bijna twee maanden in de stad rondcrossen...
Ik heb ook test gereden met een 2.0 op gas maar echt veel verschil met de 1.8 heb ik niet gemerkt en de 1.8 zag er beter uit, dus is die het geworden.
Als je wilt overstappen zou ik je zeker aanraden om een testrit te gaan maken. Als je nog tevreden bent met je Xantia zou ik het zeker niet doen, want dan wil je meteen een C5 
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
10 aug 2006 10:44 |
|
 |
xanterik
|
De TS meldt zich. Het wordt dus niet de 90 PK ligne seduction die ik had gespot bij De Goede in Stompetoren. R 1200 c heeft me bang gemaakt. Ik denk dat ik nog een jaartje in de Xantia blijf rijden. Tegen die tijd een phase 2 ? En tot die tijd een autotrader, autoonline,wekelijks reclameblaadjeverbod  . Doorsparen en dan heb ik ze voor het uitzoeken ipv de budgetuitvoering kiezen. Ik word toch nog verstandig. Draadje dicht dan maar en dan val ik jullie volgend jaar deze tijd wel weer lastig
Bedankt voor alle adviezen en ervaringen. Ik ben zeker wijzer geworden.
(of toch weer LPG  )
Groeten van Xanterik
|
11 aug 2006 14:48 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Oei, heb ik je bang gemaakt?
Dat is ook weer niet helemaal de bedoeling. Ik ben juist erg te spreken over mijn C5. Het gaat natuurlijk ook om meer dan de motor alleen. Zonder problemen illegale snelheden kunnen rijden is wat mij betreft genoeg. Dat de C5 een zee aan ruimte biedt, meer comfort en meer standaard gadgets maakt voor mij de keuze simpel: als ik weer zou moeten kiezen tussen een vergelijkbare C5 en een Xantia dan werd het meteen de C5.
Ik kan niet in je beurs kijken, maar met 10K euro heb je een leuke auto waar je flink wat plezier van kunt hebben.
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
11 aug 2006 14:52 |
|
 |
xanterik
|
Met de opmerking dat als je eenmaal een proefrit in een C5 hebt gemaakt dat je dan meteen niet anders wil heb je me wel "voorzichtig "gemaakt. Ik ken mezelf een beetje en word na een proefrit hebberig en dat is nooit goed in de prijsonderhandelingen. Ik weet dat je voor rond de 10000 al iets knaps kan hebben. Ik wil mijn volgende auto met een lage km stand kopen. In dat geval is een diesel altijd vrij nieuw (dus duurder). Eigenlijk zoek ik de krent in de pap en dan moet je geduld en mazzel hebben. Met de Xantia altijd vrij probleemloos gereden en ik zou mezelf voor m'n kop slaan als ik nu met een mooi uitziende zeperd thuiskwam...............Zo, dat is eruit
Groet,
Xanterik
|
11 aug 2006 15:01 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Heb je helemaal gelijk in. Als je Xantia nog probleemloos rijdt zou je gek zijn nu op stel en sprong een andere te kopen.
Gewoon lekker blijven rondkijken. Dan komt je vanzelf terug 
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
11 aug 2006 15:14 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Tot weerziens dan maar!
Ik werd op een 2.2HDi gewezen door een van de beheerders, en sja, na het ritje waren ik en de auto verkocht. 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
11 aug 2006 15:18 |
|
 |
hans outhuyse
|
vraaje wat is er mis met een klpd auto,die hebben altijd goed hun onderhoud gehad toch?
ken een 3liter kopen ,maar is ook een auto geweest van de politie,afraden dus? 
|
14 aug 2006 09:08 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
Geen idee of een ex-KLPD-er een aan- of afrader is.
Wellicht dat de boeven hem herkennen en jou nog als politieagent zien

_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
14 aug 2006 09:12 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Over auto's weet ik het niet maar over motoren wordt verschillend gedacht: sommige vinden het koopjes, anderen vinden dat er veel te ruw mee wordt omgegaan.
De BMW dealer waar ik mijn motor vandaan heb deed ook politie BMW's en die vertelde dat ze regelmatig velgen moesten vervangen en dat er flink mee werd geragd...
Maar leaserijders zijn soms ook niet de netsten dus zal het per wagen verschillende zijn. Aankoopkeuring dus (als dat kan bij die wagens).
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
14 aug 2006 09:24 |
|
 |
xanterik
|
R1200c,
Hoeveel km's heeft jouw 1.8 16V gedraaid. Is het dezelfde motor als in de Xantia of is er iets aan gedaan. Ik heb ergens 117 pk gelezen en de Xantia heeft er 110  Geen groot verschil maar misschien weet je het.
Vr. gr,
Xanterik
|
14 aug 2006 19:37 |
|
 |
hank4all
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 01 jul 2006 13:12 Berichten: 178 Woonplaats: Meppel
Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000
Naar boven
|
Nu wil ik ook nog even reageren. ik heb zelf ook sinds kort een C5 1.8 op lpg maar hij valt mij toch wat tegen wat het motor vermogen betreft, hij is wel zuinig 1 op 11 ongeveer maar hij is niet vooruit te branden.
Ik bekijk het nu maar zo als je zuinig wilt rijden dan is een 1.8 een uitkomst.
Ik heb hier voor een turbo ct gehad en als je daar mee 80 in de vijf rijd en je wilt inhalen dan was het alleen wat gas geven en hij ging als een speer.
Maar verder bevalt de C5 mij goed, alleen bij het inhalen moet ik nu wat meer geduld hebben.
V.g. Henk
_________________ toch maar weer een citroen!!!
|
15 aug 2006 00:59 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
hank4all schreef: Nu wil ik ook nog even reageren. ik heb zelf ook sinds kort een C5 1.8 op lpg maar hij valt mij toch wat tegen wat het motor vermogen betreft, hij is wel zuinig 1 op 11 ongeveer maar hij is niet vooruit te branden. Ik bekijk het nu maar zo als je zuinig wilt rijden dan is een 1.8 een uitkomst. Ik heb hier voor een turbo ct gehad en als je daar mee 80 in de vijf rijd en je wilt inhalen dan was het alleen wat gas geven en hij ging als een speer. Maar verder bevalt de C5 mij goed, alleen bij het inhalen moet ik nu wat meer geduld hebben.
V.g. Henk
Hoi Henk, de 1.8 is natuurlijk geen sprinter, maar op papier gaat het allemaal wel. De ellende is dat je zo ver in de toeren moet doortrekken, met alle herrie, voordat je krijgt wat een Turbo CT of HDI doen met aanzienlijk minder rumoer.
Maar we rijden zunig en met minder bekeuringen....
Gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
15 aug 2006 01:33 |
|
 |
|
Wie is er online |
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 9 gasten |
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum
|
|