V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Citroennetje schreef: Ik vind de automaat zelfs nog een betere uitvinding dan de flitsscheiding... ;-)
Mmm, daar wil ik nog wel eens over discussiëren in de kroeg... :smt003
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
"Je mag alles van me weten, maar van mijn pincode blijf je af!" ....
Ja hallo zeg. Dat geldt voor een Xantia fase 1, niet meer voor een C5 hoor!
Met al die Ex-Xantianen sluipen er rare opmerking binnen in dit forum. Pincode, daar heb ik nog wel eens een nachtmerrie over. Zeker nadat ik hem liever uitgeschakeld zag.
Johan
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Oeps :oops: ,

Ik doelde eigenlijk op de zeer oude slogan uitgesproken door o.a. Rob de Nijs, Silvia Millecam die dus de introductie van de PINcode op de bankpas promootten.

Maar het heeft me ook altijd bijzonder onhandig geleken...eerst toetsen en dan starten....
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
JHV
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2889
Lid geworden op: 11 okt 2007 11:21
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Citroennetje,
Was eigenlijk bedoelt voor alle Ex-Xantianen hier op het C5 forum. Daar staan draadjes lang vol over het toetsenbord. Wel of niet vervangen door een bakje, wel of niet kunnen afsluiten om te starten zonder de code etc. Was gewoon ene beetje plagerig bedoelt ook hoor.
Johan
robo625
robo625
Ik heb mijn C5 nu ongeveer 2 weken, in de eerste week alles soepel nu afgelopen week vind ik hem nog al bonkerig schakelen, heeft waarschijnlijk (hoop ik) ook met de temperatuur buiten te maken. Heb er wel bovag garantie op zitten, maar ik ga morgen toch de bak olie laten verversen door de huisdealer. (hopen dat dit het oplost) En gelijk alles even laten checken. Weten ze ook gelijk wat voor auto het is als ik hem met de eerst volgende beurt breng.
Ik heb hem bij een Bosch carservice gekocht die nou niet echt bij mij om de hoek zit, rij er dus niet even snel langs, en Ik wil dus wat zekerheid mocht er onder garantie nog wat gedaan moet worden.

Ik zal morgenavond het resultaat wel doorgeven.
robo625
robo625
Resultaat:

De bak schakelt wat soepeler, dus ik kan het ook zeker aanraden. Hij heeft nu 152.000 gelopen, maar ik zou, wanneer ik een auto had met 120.000 ook al laten doen, alleen al uit voorzorg en onderhoud voor de bak.

Rob
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Rob, met respect voor je mening wil ik graag het volgende constateren:
Ooit, lang, lang geleden is, naar ik meen, Menno, gekomen met de suggestie om de olie van een sealed-for-live bak toch maar eens te vervangen, rond de 200.000 km.
Het vervangen van de bakolie is gedaan door verscheidende leden hier, met verschillende resultaten (moi aussi).
Wat me opvalt is dat het km-trage waarbij dit nuttig/zinvol/aanbevelenswaardig zou zijn steeds verder terug loopt. Nu al een suggestie voor 120.000 km.
Iedereen moet vooral doen wat hij/zij denkt dat goed is, maar laten we elkaar vooral niet in een spiraal praten.

Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Wees gerust, ik doe het pas weer bij 400.000 :lol:
Groeten,
Harm.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
robo625
robo625
@ Ronald,

Het is zeker niet de bedoeling om iets in een neerwaartse spiraal te brengen, daarbij zei ik toch dat "ik" het al zou doen bij 120.000.
Dat komt mede omdat ik meer voor preventief onderhoud ben als voor correctief, en dat geldt voor meer dingen die met auto-onderhoud te maken hebben.

Rob
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
wat is wijsheid in dit geval,

bij ons op het werk heeft een geleerde iets ingevoerd, geen preventief onderhoud meer aan machines maar alleen repareren als het kapot is.

aan de ene kant bespaar je geld doordat je geen technische mensen kwijt bent aan preventief onderhoud en onderdelen die je op voorraad moet hebben, maar de keren dat het goed mis gaat worden nooit in cijfers uitgedrukt.
:smt017

het is maar welke berekening je wil maken...... ;-) ;-)
robo625
robo625
Klopt helemaal, daarbij komt wel dat preventief onderhoud te plannen is, maar het blijft natuurlijk altijd een persoonlijke mening.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Rob, onze automaten kennen geen preventief onderhoud: "sealed for live", zegt het. Is niet voorgeschreven, bij geen enkele km-stand.
Nogmaals, iedereen kan doen wat tie wil, maar...

Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ronald om je humeur nog wat meer te bederven.

Ik heb het al bij 100.000 km laten doen toen ik de wagen nog niet zo lang in bezit had.

Laatst maakte JO de opmerking dat ie nog nooit zo'n soepel schakelende V6 had meegemaakt. Hij heeft die van jou toch ook in onderhoud?

Oh ja, misschien was dat meer om de pijn te verzachten van de mededeling dat de pre katalysatoren toch echt aan hun einde waren na 33000 km....

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Ik heb het bij onze ex 2.0 Berline laten uitvoeren bij 60K en deze olie was meer vervuild dan de olie uit m'n 2.2HDi na 200K , verschil zit hem misschien in de trekhaak die op de 2.0 zat ( en dus sleurhut ervaring ?? ) iit m'n huidige die z'n hele leven geen ervaring met sleurhutten heeft :D

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 824
Lid geworden op: 05 apr 2007 23:54
Auto: Renault vel satis v6 24v
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: A
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 228000
Kleur: Blauw
Locatie: Enschede
aangezien hier werd gezegd dat het wel degelijk hielp om rot schakelen en bonken weg te krijgen heb ik vandaag de V6 voorzien van nieuwe bakolie.(zit er dus al 157768 in)
er kwam 3,5ltr ZWARTE DREK(leek wel motorolie uit een bejaarde diesel :shock: ) uit :smt017
dus ook weer 3,5ltr nieuwe olie er in!
stukje wezen rijde en echt wat heerlijk weer had ik een jaar geleden moeten doen geen bonk meer met terug schakelen en geen getwijfel meer met welke gang ze in moest zetten echt heerlijk
dus ik raad het dus echt aan om te doen :smt038
Greetz Martijn
Plaats reactie