Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

GJO

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ] 
 Uitlaatgasstoring of toch niet? 
Auteur Bericht
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 326.475

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Uitlaatgasstoring of toch niet?
Hallo forumleden,

Vandaag naar de dealer in Waalre gereden om de computer van de C5 te laten uitlezen. Ik reed alweer enige tijd rond met een melding van uitlaatgasstoring. Zo'n melding heeft mijn C5 wel vaker, maar na een keer opnieuw starten, verdwijnt de melding weer.
Echter deze melding was hardnekkig en ik vond het vervelend worden om steeds na het starten een 'ping' te horen om vervolgens de foutmelding te lezen.
Dus ik naar de dealer. Aldaar uitgelezen, maar hoe de dealer ook zijn best deed, nergens was de storing te vinden terwijl hij wel in het display stond.
Opvallend was overigens dat er wel een permanente storing aanwezig was waarvan geen melding werd gemaakt en wel een ventilator-storing. Deze is meteen verholpen door de behulpzame monteur door 2 weerstanden a 8,95 te vervangen. Een klusje van niks en daarna waren alle storingen verdwenen.
Dus waar die uitlaatgasstoring vandaag kwam en naartoe is gegaan? De dealer had geen idee. Jullie wel?

04 dec 2007 19:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Uitlaatgasstoring of toch niet?
Welke ventilator was het? wellicht dat daar een link mee teleggen is?

Wat deden die weerstanden?

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

04 dec 2007 19:30
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Rijd jij niet ook op LPG?

04 dec 2007 22:31
Profiel
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: C5 Tourer 2.0 HDiF Exclusive automaat
kilometerstand: 326.475

Naar boven
Antwoord met een citaat
Mijn C5 rijdt op LPG en het is een 2.0i 16V. Deze zijn wel berucht om hun melding van uitlaatgasstoring. Maar waarom is dit niet terug te vinden in de computer als de C5 hier melding van maakt?
En waarom wel de weerstanden van de koelventilator stuk? Deze zijn nog doorgemeten door de monteur, maar waren echt stuk. Volgens de monteur waren de weerstanden om de snelheid van de koelventilator te beïnvloeden?

05 dec 2007 10:44
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
Zijn dan shuntweerstanden, volgens mij. De weerstanden worden dan meegeschakeld voor een ander toerental. Maar meer weet ik ook niet.

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

05 dec 2007 11:00
Profiel
Antwoord met een citaat
Hallo daar (C5 1.8 )
Ik heb de zelfde storing gehad met mijn godin , ook bleef het gas wel eens hangen.
Maar zoals elke citroen rijder zou denken het hoort er bij dus het gaat wel weer over .En dat was ook zo.
Tot een week geleden toen was ze het echt zat en zei doe het nu zelf maar en gaf de melding storing katalysator.
Garage gebeld en er kwam een medewerker langs. Deze probeerde de wagen te starten wat uiteindelijk lukte.(wat ik ook al vele malen geprobeerd had :evil: )
Toen naar de garage direct aan de monitor en alle instrumenten klaar om in te grijpen, helaas er was geen storing te bekennen en ze had er weer zin in.
Het zat me niet lekker en zei tegen de medewerker dat ik af en toe problemen met het gas geven had.
Daarop kwam de medewerker in actie en sleutelde mijn gasklep eraf en ja hoor helemaal aangeslagen met een soort teer.
Schoongemaakt en weer als nieuw.
Ik hoop dat ik de oplossing voor heb. :smt038 :D

10 dec 2007 00:59
C5club Bikkel
C5club Bikkel

Auto: 2.0 ligne prestige berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9363CJ
Productienummer: 10013
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 200000
Kleur: gris fulminator

Naar boven
Antwoord met een citaat
hm.. is een verschijnsel dat ik in combinatie met de foutmelding nog niet eerder heb gehoord. Melding storing katalysator en storing uitlaatgas ook bij mij half jaar geleden op het display verschenen en achteraf als fout niet meer te traceren door de dealer in Frankrijk en Nederland. Sinds vervanging bobine overigens niet meer opgetreden, maar ook niet meer onder die omstandigheden gereden (7 uur flink doorrijden bij 25 a 27 gr. C). In ieder geval kleine moeite om gasklephuis ook bij mijn 2.0 benzine even te controleren.

10 dec 2007 11:37
Profiel
Antwoord met een citaat
Mijn meisje geeft ook de melding 'Anomalie antipollution', volgens mijn dealer en zijn computer lag het aan het feit dat ik te traag rij... Nu, ok, ik rij nogal 'conservatief' rechtdoor maar los geen gas in de bochten dus dat compenseert ;-) .
Hij gaf me de raad de lambdasonde met wat hogere uitlaatgast° schoon te branden en na een lang traject aan 130, inderdaad, een weekje rust. Na die week is ze er terug aan begonnen en rij ik dus quasi voortdurend met die oranje lichtjes voor mijn neus.
Een nieuwe lambdasonde zal mijns inziens het probleem gewoon enkele maanden doen verdwijnen en dan weer terug laten komen. Ik heb ook gemerkt dat mijn verbruik, doorgaans rond de 7,5l /100km, nu vlotjes over de 8,2 tot 8,5 gaat...
Merde, alors...

12 dec 2007 23:54
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise

Naar boven
Antwoord met een citaat
Neen, je dealer zal het je toch iets anders verteld hebben denk ik.
HPI motoren hebben de neiging zichzelf te vervuilen bij normaal gebruik, dat is geen ´defect´ in jouw genen, het is een ´defect´ in de genen van de motor.
Goed heet stoken, dus hoog in de toeren rijden voor een vrij lang stuk, kan dit verhelpen, of als de dealer zegt een beetje flink doorrijden.
Alternatieven die hier reeds besproken zijn: 98RON brandstof of ´deluxe´ 98RON brandstof ala Shell V-power en BP Ultimate of regelmatig a©a©nmalige reinigers toevoegen aan de brandstof.
Ik zou voor heet stoken gaan, heb je tenminste nog fun van je extra kosten, maar kijk uit voor de camera´s en natuurlijk de verkeersveiligheid. :razz:

Gr. Ronald

Ps.Je hoeft niet perse hard te rijden hoor, 10 km lang met 80 km/u op een 80km/u weg in de tweede versnelling doet wonderen voor de motortemperatuur.
Pps. Ik zie trouwens dat jouw HPI nog maar 65.000 gereden heeft. Is de motor ooit boven de 4500 toeren geweest ? (mijn handen jeuken)

13 dec 2007 01:17
Profiel
Antwoord met een citaat
Ooit boven de 4500? Doortrekken heeft geen enkel nut.

non. Jamais. Tot 3500, meer dan snel genoeg (130). Het is ook mijn bedoeling om mijn meisje te houden tot we allebei oud en versleten zijn. Ik kan het mij ook niet veroorloven mijn rijbewijs kwijt te spelen aangezien ik chauffeur ben, en de verkeersrepressie in Belgie stilaan fascistische trekjes krijgt...

Ze drinkt altijd 98ron, Shell of Total en C2I voeg ik regelmatig toe. Dat kan het dus niet zijn.

13 dec 2007 11:08
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Energielabel: B
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Je kunt nog het inlaat spruitstuk laten reinigen. Als dat helemaal vol rotzooi zit van de recirculatie zal de auto nooit goed lopen. Moet niet al te veel werk zijn.

Dat je meer gaat verbruiken met een lampje aan herken ik. Motor gaat in een soort noodloop om verdere schade te voorkomen. Een te rijk mengsel is dan kennelijk beter.

Overigens zou ik de dealer wel expliciet vragen welke melding er in de BSI staat.

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding

13 dec 2007 11:50
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 11 berichten ]