@Oldenhage
het gekraak zit rechts achter, en dat kan ik duidelijk horen.
versleten dragarm lager zou alleen maar voor de gekrak moeten zorgen en niet voor niet-verende achterkant van de auto, als ik het goed begrijp.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Tijd voor een second opinion?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

EINDELIJK
OPGELOST
vorige week vrijdag even naar de huisdealer en ... zoals ik het al in de naam van dit draadje had voorgesteld - KAPOTTE VEERBOL #$#@%@^
En mensen beweren nog dat bij de C5 dat niet kan gebeuren (o.a. een Amsterdamse dealer)
het uitspringen van de achterkant was dus veroorzaakt door kapotte veerbol link achter, het gekraak - door de draagarm lager, ook links achter.
afgelopen woensdag alles bij de huisdealer vervangen
en het rijdt weer als een citroen.
een ding waar ik achteraf nog aan twijfel, had ik misschien 32 bar bollen in moeten zetten i.p.v. standaard 25 bar. Het nadeel van de zachtere bollen is bv het zakken van de achterkant bij snel optrekken, wat met standaard bollen, iig bij mij, niet gebeurt. Het voordeel is o.a. dat wagen nog meer zweeft
P.S. ave huisdealer, mijn dank is ...
P.P.S. dankzij een advies van een dealer heb ik de stugheidsregelaar voor HA 3+ achter vervangen, die dus, zeer waarschijnlijk, niet kapot is, en heb ik het eventueel te koop staan.



OPGELOST



vorige week vrijdag even naar de huisdealer en ... zoals ik het al in de naam van dit draadje had voorgesteld - KAPOTTE VEERBOL #$#@%@^

het uitspringen van de achterkant was dus veroorzaakt door kapotte veerbol link achter, het gekraak - door de draagarm lager, ook links achter.
afgelopen woensdag alles bij de huisdealer vervangen

een ding waar ik achteraf nog aan twijfel, had ik misschien 32 bar bollen in moeten zetten i.p.v. standaard 25 bar. Het nadeel van de zachtere bollen is bv het zakken van de achterkant bij snel optrekken, wat met standaard bollen, iig bij mij, niet gebeurt. Het voordeel is o.a. dat wagen nog meer zweeft

P.S. ave huisdealer, mijn dank is ...

P.P.S. dankzij een advies van een dealer heb ik de stugheidsregelaar voor HA 3+ achter vervangen, die dus, zeer waarschijnlijk, niet kapot is, en heb ik het eventueel te koop staan.