het probleem is al van in oktober, dus toen hij nog maar 8maanden was, maarja, toen vergeten te vermelden bij de smering... gisteren dacht ik eraan en ben vandaag eventjes naar de dealer geweestCitroentje schreef: Oeps....![]()
![]()
Dat wordt dus vervangen onder garantie. En als het al zo vroeg (lees: jong) voorkomt, snap ik niet dat de fabriek nog geen gemodificeerde achterruiten maakt. Ik kan met niet voorstellen dat ze daarvoor te dom zijn terwijl er hier mensen rondlopen die de oplossing uit hun mouw schudden?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club Die-Hard


Berichten: 592
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:13
Auto: C5 break 2.0HDi-163pk - Exclusive
Opties: exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 100000
Kleur: Haria Grijs
Locatie: Vlaanderen
op de oprit:
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
... (in bestelling)
1 x C5 tourer 2.0 HDi-163pk - Excl BVA6 '13
1 x C4 1.6e-HDI '12
TE KOOP
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '13 - emyway, leder, ...
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10 - fulm.gris
exit:
1 x C5 tourer 2.0HDi-163pk - Excl BVA6 '10
C5 Break 2.0HDi-138pk - Excl BVA6 '06
C5 Break 2.2HDi-136pk - Excl BVA4 '03
Smart For2 cabrio CDi
V.I.P.


Berichten: 32
Lid geworden op: 08 dec 2006 20:30
Auto: C5 break 2.0i 16V
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 84.000
Kleur: Rouge Lucifer
Locatie: Delft
Beste allemaal,
Ook ik heb op mijn achterruit van de C5-break een keurige bypass gemaakt zoals hier uitgebreid is beschreven. Dat koperband wordt in de glas-in-lood-wereld vaak gebruikt in allerlei diktes. Het is erg mooi op de ruit aan te brengen en goed weg te werken. Een laagje autolak erover en duurzaamheid is gegarandeerd.
Echter, de achterruit gaat nu spontaan open. De ontgrendeling maakt onwillekeurige trekjes waardoor de ruit binnen enkele seconden na het sluiten openspringt. Ook nadat de ruit open is, blijft de ontgrendeling willekeurig ontgrendelen. De bypass heb ik voor alle veiligheid onderbroken.
Kennelijk is die schakelaar op de achterruit in de war.
Iemand ervaring met vervangen van de schakelaar?
Is in Nieuw Vennep bekend of die schakelaartjes los te krijgen zijn?
Veel C5-plezier,
Tomas
Ook ik heb op mijn achterruit van de C5-break een keurige bypass gemaakt zoals hier uitgebreid is beschreven. Dat koperband wordt in de glas-in-lood-wereld vaak gebruikt in allerlei diktes. Het is erg mooi op de ruit aan te brengen en goed weg te werken. Een laagje autolak erover en duurzaamheid is gegarandeerd.
Echter, de achterruit gaat nu spontaan open. De ontgrendeling maakt onwillekeurige trekjes waardoor de ruit binnen enkele seconden na het sluiten openspringt. Ook nadat de ruit open is, blijft de ontgrendeling willekeurig ontgrendelen. De bypass heb ik voor alle veiligheid onderbroken.
Kennelijk is die schakelaar op de achterruit in de war.
Iemand ervaring met vervangen van de schakelaar?
Is in Nieuw Vennep bekend of die schakelaartjes los te krijgen zijn?
Veel C5-plezier,
Tomas
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Dit heb ik ook gehad , een nieuwe schakelaar helpt dan idd ... schakelaar kun je er zelf vrij gemakkelijk uithalen , die van mij komt uit nieuw vennep vandaan , maar eerst even bellen of hij op voorraad is is wel handig ...
Wat ook soms helpt om de ruit weer in het gereel te krijgen is de ruit uitschakelen ( via BSi ) en vervolgens na een tijdje weer aan.
Wat ook soms helpt om de ruit weer in het gereel te krijgen is de ruit uitschakelen ( via BSi ) en vervolgens na een tijdje weer aan.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Gekke vraag misschien, maar mijn aanstaande C5 heeft ook een probleem met de achterruit: je hoort een relais klikken, maar openen ho maar.
Wat zou het kosten het te vervangen? Is namelijk een van de puntjes die de handelaar zou verhelpen voor aflevering, maar dan wil ik wel graag weten wat dat grapje kost (mocht het hem niet lukken en ik dus gaan afdingen).
Wat zou het kosten het te vervangen? Is namelijk een van de puntjes die de handelaar zou verhelpen voor aflevering, maar dan wil ik wel graag weten wat dat grapje kost (mocht het hem niet lukken en ik dus gaan afdingen).
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Vervangen ?? da's dan een nieuwe achterruit , ben je kleine € 500,= verder ( zie ook pagina 1 bij sonnema ) ... kan je beter afdingen en zelf de boel repareren 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
is ook voor het geval hij het niet gefixt heeft!
C4GP 2.0 16V LPG-G3
ga hier maar verder zat op een ander zijn draadje
moet ik dat draadje is gaan zoeken dan. ben er benieuwd naar, zit er een knopje voor ofzo dan.
auto is niet thuis kan niet eens gaan kijken
aanvulling:
nou ken je auto
zou ik zeggen, wist niet eens dat ik dat ook had
maar inderdaad het werkt niet bij mij als zo vele dus, ga er van het weekend eens naar kijken.
maar wat ik me nu afvraag wat is de bedoeling ervan dat de ruit ook open kan?
Menno schreef:De achterruit van elke break hoort open te kunnen , niets met uitvoering te maken( helaas is dit wel vaak een defect onderdeel )
Zie o.a FAQ ...
auto is niet thuis kan niet eens gaan kijken
aanvulling:
nou ken je auto
maar inderdaad het werkt niet bij mij als zo vele dus, ga er van het weekend eens naar kijken.
maar wat ik me nu afvraag wat is de bedoeling ervan dat de ruit ook open kan?
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
ik kan je verklappen dat het erg makkelijk is als je bijvoorbeeld achteruit de auto kort op een muur hebt geparkeerd (of op een subaru G3X van je moeder maar dat niet wilt melden hier) en je nog wat achterin wilt doen.
Vrienden van ons zag ik het bij hun 407 (ze zijn bekeerd tot een C4GP) gebruiken om op vakantie nog wat meer in de kofferbak te kunnen krijgen.
Vrienden van ons zag ik het bij hun 407 (ze zijn bekeerd tot een C4GP) gebruiken om op vakantie nog wat meer in de kofferbak te kunnen krijgen.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
Lastige honden kunnen er niet uit, lastige kinderen gooi je zo naar binnnen en ik kan nog wel wat bedenken.Ikke schreef:maar wat ik me nu afvraag wat is de bedoeling ervan dat de ruit ook open kan?
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 95.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Klopt,
Het laden kan een stuk efficienter door de laatst bagage door het achterruitje naar binnen te leggen.....
Het laden kan een stuk efficienter door de laatst bagage door het achterruitje naar binnen te leggen.....
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Je kan buizen van +3 meter vervoeren
eerlijk waar al gedaan
eerlijk waar al gedaan
V.I.P & Kalender beheerder


Berichten: 656
Lid geworden op: 29 aug 2006 00:20
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Locatie: Tilburg
Vanmorgen zag ik bij de buren dat deze feature kennelijk ook op de BMW 3-serie stationwagon zit.EW schreef:Vrienden van ons zag ik het bij hun 407 (ze zijn bekeerd tot een C4GP) gebruiken om op vakantie nog wat meer in de kofferbak te kunnen krijgen.
Groeten, Rob
Historie:
Historie:
- BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997
Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006
C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
jaja,
Grand Scenic, Espace, Laguna, de feature is niet uniek voor Citroen, maar wel bijzonder handig. Wat wel uniek is dat iedere C5 break (ongeacht het uitrustingsniveau) er standaard mee wordt/werd uitgerust.
Grand Scenic, Espace, Laguna, de feature is niet uniek voor Citroen, maar wel bijzonder handig. Wat wel uniek is dat iedere C5 break (ongeacht het uitrustingsniveau) er standaard mee wordt/werd uitgerust.
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 388
Lid geworden op: 21 jan 2007 21:17
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Locatie: Utrecht
is het ook uniek dat het bij een C5 standaard na een jaar of 5 niet meer werkt?Citroênnetje schreef:jaja,
Grand Scenic, Espace, Laguna, de feature is niet uniek voor Citroen, maar wel bijzonder handig. Wat wel uniek is dat iedere C5 break (ongeacht het uitrustingsniveau) er standaard mee wordt/werd uitgerust.
C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Nee,
als ik zo de berichtgeving volg is dat niet uniek...
als ik zo de berichtgeving volg is dat niet uniek...
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.

