Auteur |
Bericht |
Erwin
|
 trekhaak C5 break
kan er een vaste trekhaak geplaatst worden als er parkeersensoren op de auto zitten?
|
25 nov 2007 15:25 |
|
 |
munkman
V.I.P.
Geregistreerd: 21 jan 2007 22:17 Berichten: 388 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Naar boven
|
 Re: trekhaak C5 break
nee, als ik mijn trekhaak erop heb zitten geeft de parkeersensor een continu-geluid.
_________________ C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
|
25 nov 2007 16:56 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8
Naar boven
|
Ja het kan wel!!! Onder onze C5 break is recentelijk een vaste trekhaak gezet. Door het plastik rondom de binnenste sensoren iets te verwarmen en dan de sensoren met houders iets naar buiten te draaien, pakken ze de trakhaak niet op. Ze werken bij mij dus prima. En omdat het maar een kleine hoek is waaronder de houder verdraaid is, zie je er bijna niets van. Voor de mierenneukers: ja je ziet er wel iets van dus. Maar dat neem ik dus voor lief. Deze oplossing hadden ze in de garage. Johan
|
25 nov 2007 17:49 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
Die van mij zitten gewoon in de bumper (dus gaten geboord) en hebben geen enkel probleem met de trekhaak.
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
25 nov 2007 18:44 |
|
 |
Edwin28
C5club extreme Fan
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI 160 Ligne Business
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 206000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
JHV schreef: Ja het kan wel!!! Onder onze C5 break is recentelijk een vaste trekhaak gezet. Door het plastik rondom de binnenste sensoren iets te verwarmen en dan de sensoren met houders iets naar buiten te draaien, pakken ze de trakhaak niet op. Ze werken bij mij dus prima. En omdat het maar een kleine hoek is waaronder de houder verdraaid is, zie je er bijna niets van. Voor de mierenneukers: ja je ziet er wel iets van dus. Maar dat neem ik dus voor lief. Deze oplossing hadden ze in de garage. Johan De parkeersensoren zijn oorspronkelijk zo geplaatst, dat ze het volledige gebied achter de auto oppakken. Door ze te verdraaien kunnen ze een bepaald gebied dus niet meer "zien." Het blijft dus niet alleen bij je trekhaak wat niet meer gezien wordt.... Het nut van de parkeersensoren gaat daarmee (enigszins) verloren en je auto wordt er niet knapper op. Ieder voor zich, maar waarom zou je niet gewoon een afneembare trekhaak nemen?
|
25 nov 2007 19:22 |
|
 |
JHV
C5club Chief Executive
Auto: Opel Meriva
Brandstof: Hybride
Naar boven
|
Waarom geen afneembare trekhaak? Ik heb hier twee buren met een afneembare trekhaak, ik zie soms het geklooi om ze er weer aan te zetten of er af te halen. Daar had ik geen zin in. We gebruiken de trekhaak best vaak, onder andere voor de fietsendrager. En steeds wisselen zagen mijn vrouw en ik niet zitten. Liever een vaste definitieve oplossing. Zoals ik al aangaf, je ziet het wanneer je het wilt zien inderdaad. De gevoeligheid hebben we nog eens gecheckt met een paal achter de auto en een wandelaar. Geeft geen probleem. Het is wel zo dat wanneer ik het dopje wat op de trekhaak zit naar achter kantel dat de sensoren hem dan net meepikken. Althans met het Bosal dopje. Heb er een ander klein doppie op die geen piep geeft. Kortom, ik ben er tevreden mee. Maar een afneembare trekhaak is inderdaad beter, omdat je dan geen aanpassingen aan de sensoren hoeft, daar heb je gelijk aan. We hebben het toch wel over de sensoren die fabriekaf gemonteerd zijn? Johan
|
25 nov 2007 19:35 |
|
 |
adev
V.I.P.
Auto: C4 Picasso Image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Kleur: wit
Naar boven
|
JHV schreef: Waarom geen afneembare trekhaak? Ik heb hier twee buren met een afneembare trekhaak, ik zie soms het geklooi om ze er weer aan te zetten of er af te halen. Daar had ik geen zin in. We gebruiken de trekhaak best vaak, onder andere voor de fietsendrager. Johan Wij hebben onder de C5 Break, met originele C5 parkeersensoren voor en achter, een afneembare Brink trekhaak laten monteren. Geen enkel geklooi om er weer aan te zetten of af te halen, ook wij gebruiken de trekhaak vaak voor de fietsendrager of caravan.
_________________ Pack Look, automatische airco, Connecting Box, Mistlampen in voorbumper, parkeersensoren voor en achter, Radio/CDspeler, 16 inch wielen TomTom Go930 C5 Berline 2002 C5 Break 2005
|
25 nov 2007 20:03 |
|
 |
Edwin28
C5club extreme Fan
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI 160 Ligne Business
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 206000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
adev schreef: JHV schreef: Waarom geen afneembare trekhaak? Ik heb hier twee buren met een afneembare trekhaak, ik zie soms het geklooi om ze er weer aan te zetten of er af te halen. Daar had ik geen zin in. We gebruiken de trekhaak best vaak, onder andere voor de fietsendrager. Johan Wij hebben onder de C5 Break, met originele C5 parkeersensoren voor en achter, een afneembare Brink trekhaak laten monteren. Geen enkel geklooi om er weer aan te zetten of af te halen, ook wij gebruiken de trekhaak vaak voor de fietsendrager of caravan. Tja, ik heb er ook geen moeite mee, vind het eigenlijk een simpel klusje: Sleuteltje erin, iets aan de knop draaien en trekhaak kan erin of eruit.
|
25 nov 2007 22:34 |
|
 |
Herman
Clubcafé-uitbater
Geregistreerd: 30 jun 2006 11:41 Berichten: 11350 Woonplaats: Apeldoorn
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Naar boven
|
Treffina trekhaak 1 tel er onder 3 tellen eronderuit, simpel toch? 
_________________ Met vriendelijke groet Herman......... Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
klik
_______________________________________________________ Mijn ander vervoer is een E-bike.
|
25 nov 2007 22:56 |
|
 |
Wurmie
|
Ik heb ook een Break met vaste trekhaak. Heb hier zelf parkeersensoren onder gebouwd. Geen enkel probleem met de trekhaak. Zie: link voor uitleg en foto's. EDIT: Ik zie dat je al sensoren hebt en een trekhaak wil plaatsen, dan gaat mijn verhaal misschien niet op.
|
22 dec 2007 23:24 |
|
 |
Lord_Vetinari
|
Wurmie schreef: EDIT: Ik zie dat je al sensoren hebt en een trekhaak wil plaatsen, dan gaat mijn verhaal misschien niet op. Zeker weten. Het staat zelfs in je handleiding. Je moet bij af-fabriek sensoren een afneembare kogel monteren.
|
23 dec 2007 16:54 |
|
 |
mphoogeveen
C5club Rookie
Geregistreerd: 12 jan 2008 17:33 Berichten: 21 Woonplaats: Groningen
Auto: C5 Break
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 186000
Kleur: zwart
Naar boven
|
hallo,
als je een c5 break met parkeersensoren hebt moet je dan ook een speciale kabelboom hebben zodat de sensoren worden uitgeschakelt als je de trekhak eronder zet??
groeten Martijn
_________________ groet Martijn
http://martijnhoogeveen.nl
|
12 jan 2008 18:08 |
|
 |
kenntukkie
|
Bestaan er geen trekhaken voor c5 waarvan de de knobbel zelf met 2 bouten los kunt halen van de trekhaak zelf?
|
13 jan 2008 11:29 |
|
 |
mphoogeveen
C5club Rookie
Geregistreerd: 12 jan 2008 17:33 Berichten: 21 Woonplaats: Groningen
Auto: C5 Break
Bouwjaar: 2003
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 186000
Kleur: zwart
Naar boven
|
die zijn er wel. maar die schakelen de parkeersensoren niet uit als je die eronder zet. en je komt er niet makkelijk bij.
_________________ groet Martijn
http://martijnhoogeveen.nl
|
15 jan 2008 19:45 |
|
 |
noorwegen1
|
vaste trekhaak met sensoren kan wel.
door de 2 binnenste sensoren er uit te halen en de bevesteging van de sensoren er af te snijden kun je de sensoren een kwart slag draaien(niet horizontaal maar vertikaal)en . deze weer vast lijmen in het kokertje van de bumper. keurige oplossing en werkt perfekt.
groetjes eric
|
21 jan 2008 22:13 |
|
 |
|