Auteur |
Bericht |
dromenmetopenogen
|
 Hoge en lage stand C5
Beste mede C5 rijders,
Kan iemand mij uitleggen waarom ik handmatig de hoogte van mij C5 kan instellen.
Alvast bedankt,
vr.groet
|
22 nov 2007 23:00 |
|
 |
EvilTwin
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 05:57 Berichten: 6523 Woonplaats: Het rijk van Nijmegen
Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera
Naar boven
|
 Re: Hoge en lage stand C5
De lage stand is niet bedoelt om te rijden, dus de auto beschermt zichzelf (vooral de uitlaat etc.) door weer naar de normale rijhoogte te gaan vanaf 10km/h. Dat het mooi staat is natuurlijk geen reden om zo te willen rijden. Maar laag parkeren is geen probleem, wel oppassen bij het wegrijden! De lage stand is een garage stand waarbij het systeem drukloos is (op de veerpoten) noodzakelijk voor bepaald onderhoud. Daarnaast kan je in deze stand het LDS niveau aflezen. Nuttig kan de stand zijn om te beladen een wiel te verwisselen of een aanhanger aan te haken.
De enige vorm van vering die overblijft in de lage stand bestaat uit een viertal dikke rubber blokken, vandaar dus ook dat je er niet fatsoenlijk mee kunt rijden.
De rijstand is de beste onder de meeste omstandigheden, maar bij extreem slecht wegdek gaat de C5 iets omhoog (15mm) Bij snelheden boven 120km/h zakt hij iets (voor 15mm achter 10mm) voor aerodynamic en stabiliteit.
Daarnaast is er ook nog een handmatig hoge stand voor a©cht slecht wegdek, en een superhoge stand voor obstakels en onderhoud. Beide worden net als de lage stand overruled bij bep. snelheden. (40km/h en 10km/h resp.) Om te voorkomen dat mensen onterecht in de verkeerde hoogte rijden, bepaalt de compu' dat.
_________________ C5-3 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive, BVA6 Noir Perla Nera, 2012
ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011 ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002
In de familie C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije
|
22 nov 2007 23:26 |
|
 |
manonbridges
V.I.P & Kalender beheerder
Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20 Berichten: 656 Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Hoge en lage stand C5
De hoge stand zou je bijvoorbeeld kunnen gebruiken om heel voorzichtig door een bussluis te rijden Heb dat met mijn BX wel eens gedaan.
_________________ Groeten, Rob
Historie:
BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997 Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006 C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
|
23 nov 2007 02:10 |
|
 |
manonbridges
V.I.P & Kalender beheerder
Geregistreerd: 29 aug 2006 00:20 Berichten: 656 Woonplaats: Tilburg
Auto: C5 Break 2.0 HDi Ligne Prestige (DERHZB) kenteken-afgifte: 07.NOV.2003
Opties: HID Xenon, rood lederen bekleding, rode grill
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09527
Productienummer: 10309
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 185.656+
Kleur: Blanc Banquise, EWPB
KPH: Voor + Achter
Naar boven
|
 Re: Hoge en lage stand C5
dromenmetopenogen schreef: Kan iemand mij uitleggen waarom ik handmatig de hoogte van mij C5 kan instellen. De Break kent ook nog een mogelijkheid om met een speciale knop de laadvloer ca. 10 cm omhoog of ca. 10 cm omlaag te verstellen. Dat scheelt heel veel tilgemak.
_________________ Groeten, Rob
Historie:
BX TRS 1.6 (afgifte: 1983) 1990 - 1997 Xantia 1.8i 16V Tentation (afgifte: 10.JAN.1997) 1997 - 2006 C5 Break 2.0 HDi LP - 110 pk (afgifte: 07.NOV.2003) 2006 - ....
|
23 nov 2007 02:12 |
|
 |
Citroënnetje
V.I.P.
Geregistreerd: 07 okt 2007 20:15 Berichten: 1617 Woonplaats: Flevoland
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Naar boven
|
 Re: Hoge en lage stand C5
manonbridges schreef: .....Dat scheelt heel veel tilgemak..... *Taalpuristische modus*.. scheelt het gemak..of... geeft het gemak??.. *....Einde taalpuristische modus* 
_________________ Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
|
23 nov 2007 09:53 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Hoge en lage stand C5
Het scheelt veel tillen en het geeft gemak... Om maar ff door te drammen... En nu geen gez**k meer over taalgebruik.... Zie de regels 
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
23 nov 2007 10:02 |
|
 |
Citrofreak2007
C5club Bikkel
Geregistreerd: 09 jul 2007 10:08 Berichten: 377 Woonplaats: H'doorn
Auto: Citroen C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk
Opties: Dakraam, Airco, Electrische ramen, Xenon i.c.m. LED, kentekenplaten
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2005
Energielabel: B
Phase: 1
Organummer: 10399
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 100000
Kleur: Gris Fer
Naar boven
|
 Re: Hoge en lage stand C5
EvilTwin schreef: De lage stand is niet bedoelt om te rijden, dus de auto beschermt zichzelf (vooral de uitlaat etc.) door weer naar de normale rijhoogte te gaan vanaf 10km/h. Dat het mooi staat is natuurlijk geen reden om zo te willen rijden. Maar laag parkeren is geen probleem, wel oppassen bij het wegrijden! De lage stand is een garage stand waarbij het systeem drukloos is (op de veerpoten) noodzakelijk voor bepaald onderhoud. Daarnaast kan je in deze stand het LDS niveau aflezen. Nuttig kan de stand zijn om te beladen een wiel te verwisselen of een aanhanger aan te haken.
Daarnaast is er ook nog een handmatig hoge stand voor a©cht slecht wegdek, en een superhoge stand voor obstakels en onderhoud. Beide worden net als de lage stand overruled bij bep. snelheden. (40km/h en 10km/h resp.) Om te voorkomen dat mensen onterecht in de verkeerde hoogte rijden, bepaalt de compu' dat. bij mijn c5 was het zo dat je helemaal niet kon rijden op de laagste stand, je hoefde maar iets vooruit te gaan of de vering pompte zich op... ook het wiel verwisselen ging bij mij niet echt handig op de laagste stand. er staat ook in de handleiding dat je hiervoor de vering in de hoogste stand moet hebben staan  sorry eviltwin, ik porbeer je echt niet de grond in te boren, maar ik zeg even hoe de situatie bij mij was 
_________________ Citroën C4 Coupe VTR 1.6HDi 92pk Gris Fer Citroen C2 VTS 125PK 1.6 16v in 't Blue Grand Pavois
EX- Citroën Saxo SX 3drs 1.4i Blue Grand Pavois (125000 km)
|
23 nov 2007 17:49 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Hoge en lage stand C5
Citrofreak2007 schreef: ook het wiel verwisselen ging bij mij niet echt handig op de laagste stand. er staat ook in de handleiding dat je hiervoor de vering in de hoogste stand moet hebben staan Ik moet hier toch eviltwin gelijk geven: in principe hoor je inderdaad wielen te wisselen in de hoogste stand: als je het wiel in een andere stand van de grond haalt, zal de auto namelijk denken dat het wiel te hoog zit en de druk van die veerbol afhalen (en dus feitelijk het wiel intrekken). Waar eviltwin op doelt is de klassieke hydropneumaat-wielwisseltruc: zet de auto in de hoogste stand, plaats blokken/bokken aan de kant waar je het wiel wilt wisselen en zet de auto in de laagste stand. De auto zal op dat moment de wielen aan de kant met de blokken van de grond tillen (wel voldoende stevig ondersteunen dus!!!!)
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
23 nov 2007 20:56 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Hoge en lage stand C5
@EW Waar eviltwin op doelt is de klassieke hydropneumaat-wielwisseltruc: zet de auto in de hoogste stand, plaats blokken/bokken aan de kant waar je het wiel wilt wisselen en zet de auto in de laagste stand. De auto zal op dat moment de wielen aan de kant met de blokken van de grond tillen (wel voldoende stevig ondersteunen dus!!!!)
Ik ken dit wel van de DS, maar durf het niet te proberen bij de C5. Is er iemand die dit wel eens gedaan heeft?
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
24 nov 2007 09:24 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Hoge en lage stand C5
Klaverblaadje, let je wel op welke quote je laat staan en welke je weghaalt?
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
24 nov 2007 09:29 |
|
 |
Klaverblaadje
V.I.P.
Geregistreerd: 30 nov 2006 18:42 Berichten: 6169 Woonplaats: Hoogkarspel (1616)
Auto: Sedan 2.7 HDIF Exclusive
Opties: Schuifdak , beige matinal leer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11679
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: Vert Suroit
Naar boven
|
 Re: Hoge en lage stand C5
Sorry, maar de vraag waar het om gaat blijft hetzelfde, heeft iemand dit wel eens gedaan bij de C5?
_________________ (\__/) (='.'=) (")_(") 5) C5-3 Berline 2.7 HDIF BVA6 Vert Suroit 225.000km (ex Veerbol) 4) C6-1 Berline 2.7 HDI BVA6 Gris Fer Ex directieauto ABP 342.000km 3) C5-II Berline Exclusive 2.0HDIF bva6 2006 Zilver - D-Import 7-2013 2) C5-II Berline LP 2.2HDIF bva4 2005 Nw op de weg 2007 Rouge Profond (2007-2013) 1) C5-II Berline LP 1.6HDIF BVM5 2005 Sable Lagrune
シトロエンC6が世界で最高の車
|
24 nov 2007 09:38 |
|
 |
Harm
V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 00:36 Berichten: 14808 Woonplaats: 0183
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Naar boven
|
 Re: Hoge en lage stand C5
Volgens mij heeft Citroentje weleens zoiets beschreven, op de klassieke manier.
Lijkt mij ook geen kwaad in te schuilen.... Je doet geen vreemde dingen met de auto.
_________________ Groeten, Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
|
24 nov 2007 10:47 |
|
 |
Ronald
V.I.P.
Geregistreerd: 27 mei 2006 23:54 Berichten: 4883 Woonplaats: Leiden
Auto: C6 3.0HDI Exclusive
Opties: 1 van 3
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 165.000
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Hoge en lage stand C5
Klaverblaadje schreef: Sorry, maar de vraag waar het om gaat blijft hetzelfde, heeft iemand dit wel eens gedaan bij de C5? Ikke, bij een echte lekke band, maar het werkte niet. Auto hoogste stand, krik opdraaien tot er net voldoende druk op staat, auto in laagste stand. Er gebeurde niks volgens mij. gr. Ronald
_________________ C6 3.0 V6 HDI Exclusive, BVA6, 09/2009, 120.000 km, Blanc Banquise, ORGA ?????CJ Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, (Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5 en 1x C6)
|
24 nov 2007 18:36 |
|
 |
munkman
V.I.P.
Geregistreerd: 21 jan 2007 22:17 Berichten: 388 Woonplaats: Utrecht
Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland
Naar boven
|
 Re: Hoge en lage stand C5
ik heb het met mijn Xantia wel een keer gedaan, daar werkte het wel
_________________ C5 2.2 HDi-16v 6v Break, jbl + tel + navi (RT3), 7/2004, 303.000, ice blue metallic VERKOCHT
Voorloper P508 SW1.6 thp
In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade
|
24 nov 2007 20:19 |
|
 |
EW
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:50 Berichten: 5300 Woonplaats: Glanerbrug
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Naar boven
|
 Re: Hoge en lage stand C5
Bij die van mij werkte het ook goed. Als je het met een krik deed, moest je die wel bij het voorwiel zetten.
_________________ C4GP 2.0 16V LPG-G3
|
24 nov 2007 21:21 |
|
 |
|