Let er bij een 2002 model wel op of je ESP hebt. Absoluut een aanrader, maar in het eerste jaar vrij erratisch geleverd.
Ten tweede, het is een exclusive (en break) dus ik gok Pack Parking : PDC+inklappende spiegels daarnaast zijn voor mj. 2002 bandenspanningssensoren standaard iirc.
Heeft hij een van deze zaken niet dan afdingen

Bij een break 2.2 handbak is het ook aan te raden op de koppeling te letten: functioneren van de drukgroep en slijtage, maar ik kan eerlijk gezegd geen praktische tips geven hoe deze te checken.
Daarnaast de standaard C5 opmerkingen, ik quote mezelf even:
* De redenen om van een Xm naar een C5 te gaan: meer luxe, vergelijkbare ruimte, meer snufjes. Zorg dan ook dat deze erop zitten. En werken! De nummer een om te controleren is de zgn Com2000. Dit is het hele kluster van staakjes aan het stuur, dus probeer de radiobediening, wissers knipperlichten etc. Voel of de knopjes en staakjes soepel gaan. Kijk op de onderhoudhistorie of de Com2000 al eens vervangen is, evenals de pookknop (afbladderend alu)
* Een C5 zonder ESP, parkeerhulp of Xenon biedt niet veel meer dan een Xantia, behalve dan meer ruimte en hij is nieuwer.
* Houd je van comfort dan is H3+ absoluut aan te bevelen, net als op een Xm, herkenbaar aan de Sport knop, standaard op o.m de 2.2HDi.
* Net als een Xm kan een C5 omhoog en omlaag, altijd even proberen.
* controleer zo veel mogelijk bij een testrit, als je niet technisch bent neem iemand mee die weet hoe een auto moet klinken, die banden remmen, etc kan beoordelen. Slijtageonderdelen kan je incalculeren, dus hoeven geen probleem te zijn, zolang als je het terugziet in de prijs. Let extra op aankomend groot onderhoud, distributie, koppeling. Ook daarop kan je onderhandelen.
* ook als je niet technisch bent kan je slijtage v/h stuur, pookknop, stoelen, duurklinken/handvatten beoordelen. Daarnaast gaten voor trekhaak, carkit (dat wil je dus niet) Vuil/krassen en of de vorige eigenaar roker was, kinderen of een hond had. Allemaal zaken om mee af te dingen.
Succes!
NB mijn eigen ervaringen met mijn C5 2.2HDI zijn uiteraard uitermate positief. En ik ben ook ex-Xm V6 rijder.
Zelfs met flink doorjakkeren haal ik 1:14. Gisteren nog met 6man en volle bepakking onderweg geweest (door een planningsfoutje) ging prima