Harm van Beek schreef:Protest...
Dit levert absoluut geen goede vergelijkbare data op...
In een treintje rijdt de voorste constant, maar de achterste moet vol in ho-houwers of gaspedaal om de anderen te volgen... Ik rijd geen 30km naar Nieuwegin morgen, Menno nog geen 10, Roman zit zowat op 200....
Ik doe niet mee....
Ik verlies toch

Harm je hebt gelijk en gelijk, dus eiegenlijk heb je gelijk.
De ritjes Alkmaar- N´gein en Dordrecht-N`gein kunnen natuurlijk niet vergeleken worden.
Bij onderling (dus alle Alkmaar auto´s) vergelijken heb je ook al gelijk!
Bij een treintje van slechts een paar auto´s rijdt de voorste keurig 80 of 100 en geen moment daar boven, maar de laatste in het treintje moet echt behoorlijk aan het gas om bij te blijven. Het bekende rupseffect. Wordt nog versterkt door het feit dat mensen die niet zo van treintje rijden houden achterop starten, zoiets van ´ik doe wel mee, maar gaan jullie maar voorop´. En juist die mensen moeten dan behoorlijk gassen om bij te blijven. Waarop het op punt van aankomst biina automatisch ruzie wordt: ´Hee ik dacht dat dit een ritje voor de fun was, waarom rijden jullie zo keihard voorop, volgende keer doe ik niet meer mee´. De vooroprijders zijn zich van geen kwaad bewust. Heerlijk begin van een meeting: iedereen boos en het is echt niemands schuld !
Voor de treintjesrijders,:wil je op zeker zitten en niet echt hoeven aan te pikken, zorg dan dat je een rustige rit heb, voor in het treintje (2e of 3e auto)!
Gr. Ronald