Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
 Adieu Citroen....of: HPI horror 
Auteur Bericht
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C5 Tourer 2.2HDiF204 Exclusive
Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12887
Productienummer: 0552
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 70 000
Kleur: Noir Perla Nera

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Adieu Citroen....of: HPI horror
MichielC5 schreef:
(..)Allemaal steekhoudende argumenten, die je de dealers niet kwalijk kunt nemen.

Maar waar het om gaat is dat je afgewimpeld wordt omdat het een HPi is. Er zijn gewoon dealers die hem niet in willen ruilen a³mdat het een HPI is. En dat vind ik niet alleen een kwalijke zaak, maar vooral een zaak van Citroen Nederland. En het feit dat Citroen het afdoet als een verantwoordelijkheid van de dealer is helemaal van de gekke.

Auto's inkopen en verkopen is de verantwoordelijkheid van individuele handelaren, dat is toch niet zo vreemd. Dealers subsidiëren bij het innemen van minder populaire modellen gaat tegen de vrije marktwerking in.

Ik zie trouwens op autoscout 12 HPi's waarvan de helft bij Citroën-dealers, variërend in prijs van 6 tot 12kEUR. Het lijkt me onmogelijk voor Citroen NL om vast te stellen, wat een reële inkoop prijs is voor een vrij incourant model, dat bovendien al zo oud is dat er geen garantie meer op kan zitten. Maar vast staat, dat er dus wel degelijk dealers zijn die je HPi willen inruilen.

Ik denk dus dat ze alleen maar afgeven op je HPi om de prijs omlaag te krijgen en dat de werkelijke reden van hun terughoudendheid het feit is, dat je twee auto's inruilt en dat je geen nieuwe C5 koopt.

ex C5-3 Tourer 1.6THP155 Ligne Business, BVA6 Gris Haria, 2011
ex C5-1 Berline 2.2HDi136, BVM5, Gris Aluminium 2002

In de familie
C6 3.0HDi Exclusive, Suroît, moonroof
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

09 nov 2007 18:35
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit

Naar boven
Antwoord met een citaat
Michiel, ik weet niet of je terecht klaagt.
Als een dealer, gezien zijn voorraad, een inruil niet ziet zitten vindt hij altijd wel een stok om mee te slaan: incourante kleur, ´was toen een leuk actiemodel, maar ja´, ´u weet het zelf ook wel de prijs van brandstof xx is zo omhoog gegaan, mensen hebben tegenwoordig liever brandstof yy´.
Wat betreft Citroen NL: De HPI had een van drie vlaggenschepen moeten worden, naast de V6 en de 2.2 HDI, maar het mocht niet zo zijn.
Nee, ik ben niet met je eens, dat je hier een ´bonus´van Citroen NL mag verwachten, de auto is niet slecht, alleen mislukt voor het doel.
Zover ik weet heeft C in de naoorlogse situatie slechts een keer iets gedaan van deze strekking: het terugkopen van alle GS´en met Wankelmotoren, maar ja die hadden dan ook niet de km-stand beriekt waarop jij de jouwe gekocht hebt. :shock:
We kunnen natuurlijk alleen iets zinvols zeggen als je ons iets verteld over je afschrijving. Neem de prijs die jij betaald hebt voor de kale auto, trek er het inruilaanbod van de dealer van af, deel dat door het aantal maanden dat je de auto gehad hebt en vertel het ons.

gr. Ronald

09 nov 2007 18:51
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Bouwjaar: 2024
Kleur: Blauw

Naar boven
Antwoord met een citaat
ik neem aan dat je op die leaseauto geen inruil hebt???? of begrijp ik dat verkeerd?

dus die C4 picasso is eigenlijk een verkoop aan een leasemij???

vervolgens ga je met 2 auto's naar een garage om een C4 te kopen???

klopt dit een beetje??

dan kan ik mij voorstellen dat een dealer niet erop staat te springen om de C4 te verkopen.

ik heb zoiets ook aan de hand gehad voordat ik de C5 kocht.
ruilde een berlingo van 1.5jr en een C3 van 2 jaar in.
omdat ik mijn (ex) dealer de schuld gaf dat ik mij miskocht had (berlingo) heeft hij de 2 auto's overgenomen (ook voor een goede prijs)terwijl andere dealers zeiden NOT.

09 nov 2007 19:04
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: VW Passat GTE
Bouwjaar: 2016
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ronald schreef:
Michiel, ik weet niet of je terecht klaagt.
Als een dealer, gezien zijn voorraad, een inruil niet ziet zitten vindt hij altijd wel een stok om mee te slaan: incourante kleur, ´was toen een leuk actiemodel, maar ja´, ´u weet het zelf ook wel de prijs van brandstof xx is zo omhoog gegaan, mensen hebben tegenwoordig liever brandstof yy´.
Wat betreft Citroen NL: De HPI had een van drie vlaggenschepen moeten worden, naast de V6 en de 2.2 HDI, maar het mocht niet zo zijn.
Nee, ik ben niet met je eens, dat je hier een ´bonus´van Citroen NL mag verwachten, de auto is niet slecht, alleen mislukt voor het doel.
Zover ik weet heeft C in de naoorlogse situatie slechts een keer iets gedaan van deze strekking: het terugkopen van alle GS´en met Wankelmotoren, maar ja die hadden dan ook niet de km-stand beriekt waarop jij de jouwe gekocht hebt. :shock:
We kunnen natuurlijk alleen iets zinvols zeggen als je ons iets verteld over je afschrijving. Neem de prijs die jij betaald hebt voor de kale auto, trek er het inruilaanbod van de dealer van af, deel dat door het aantal maanden dat je de auto gehad hebt en vertel het ons.

gr. Ronald

Ronald,

De HPI is wel slecht, in die zin dat de HPI auto's een veel hoger percentage uitval of niet te verhelpen storingen vertoond dan de gewone C5 2.0. En dat Citroen gewoon niet weet waar het aan ligt. Ik ken een dealer die een tweedehands C5 verkocht had, maar die hem na een aantal maanden voor de prijs waarvoor hij hem verkocht had weer terug moest kopen omdat de problemen er gewoon niet uit te halen waren. En zo zijn er veel meer voorbeelden. Sterker nog, toen ik tijdens een vakantie in de Ardennen met een storing aan mijn C5 aanklopte bij een belgische dealer kreeg ik te horen dat "de HPI niet op de weg thuis hoort" . Als ik dealers hoor die zeggen dat Citroen de HPI's allemaal had moeten terug halen en ze in de verbrandingsoven had moeten gooien dan is toch wel vastgesteld dat het een slechte auto is (of eigenlijk kan zijn, eerlijk is eerlijk).

Maar goed, ik heb geen problemen met mijn C5 en ik ben er echt wel blij mee. En ik weet van een aantal andere rijders dat zij ook probleemloos rijden. Het kan dus wel. Het lijkt erop dat de auto's met problemen die problemen (bijna) vanaf het begin hebben, en dat de probleemvrije auto's dat ook langere tijd blijven.

Ik ruil 2 auto's in op 2 nieuwe. Zo moet je het zien. En dat een van die auto's een lease auto is waardoor dealers minder kunnen teruggeven op mijn in te ruilen auto's snap ik ook wel. De marge voor de dealer op een lease auto is nou eenmaal niet groot. Ook helder.
Maar ik heb welgeteld slechts 2 Citroen dealers gevonden die bereid waren een HPI in te ruilen en er nog enigzins een normale prijs voor boden. De overige 5 die ik benaderd heb wilden gewoonweg geen HPI inruilen. Ze waren best bereid 2 auto's in te ruilen maar geen HPI.

Het grappige is ook dat dealers van andere merken eerder bereid blijken om 2 auto's in te ruilen op 1 lease en 1 koop auto. Misschien is het de marge die zij hebben op hun merk, of het feit dat ze graag andere merken klanten "afhandig maken" of gewoon omdat ze niet bekend zijn met de problemen met de HPI.

En wat betreft de afschrijving: de huidige waarde volgens ANWB is ongeveer 8.050 euro. Hou daarbij rekening met het feit dat mijn auto er als nieuw uitziet en je zou verwachten dat je daar bij de dealer toch wel in de buurt moet kunnen komen.
Maar als er dan dealers zijn die, omdat het een HPI is, gewoon (veel) minder dan 6000 euro bieden dan zet dat je toch aan het denken. En dan schrijf ik in een jaar tijd dus bijna 60% van de waarde af. Dat vind ik nogal wat op een gebruikte auto.

Maar de dealer die nu contact opgenomen heeft met Citroen zit er goed in. Wat hij volgens mij feitelijk doet is kijken wat een reeële waarde van een dergelijke auto is. Vervolgens kijkt hij wat hij ervoor in de handel kan krijgen. Het verschil daartussen heeft mede te maken met het feit dat het een HPI betreft En dat gaat hij natuurlijk niet uit eigen zak betalen. Logisch. Maar daar verwacht hij wel een stukje tegemoetkoming van Citroen NL.

Nogmaals, ik verwijt de dealers niets. Ik snap waar zij de marge vandaan moeten halen en dat zij weinig verdienen aan een lease auto. Het is overigens niet zo dat dealers nooit bereid zijn om een auto in te ruilen op een lease auto. Ik ken genoeg voorbeelden van collegae die dit wel hebben gedaan bij hun dealer. Maar dit probleem gaat verder dan het feit dat ik weinig terug krijg voor mijn C5. Het gaat om de werkelijke reden daarachter en het feit dat Citroen geen thuis geeft.

Even goede vrienden met de dealers hoor! Bij hen moet de kachel ook branden.

Ik wacht even af wat de dealer weet te bereiken met Citroen NL, en of en zo ja welk bod er uiteindelijk komt. Ik heb er alle vertrouwen in. Tot die tijd struin ik internet af op zoek naar mooie alternatieven, mocht het echt nodig zijn.

C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine

09 nov 2007 20:07
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius

Naar boven
Antwoord met een citaat
MichielC5 schreef:

Ronald,

.........

Ik ruil 2 auto's in op 2 nieuwe. Zo moet je het zien. En dat een van die auto's een lease auto is waardoor dealers minder kunnen teruggeven op mijn in te ruilen auto's snap ik ook wel. De marge voor de dealer op een lease auto is nou eenmaal niet groot. Ook helder.
Maar ik heb welgeteld slechts 2 Citroen dealers gevonden die bereid waren een HPI in te ruilen en er nog enigzins een normale prijs voor boden. De overige 5 die ik benaderd heb wilden gewoonweg geen HPI inruilen. Ze waren best bereid 2 auto's in te ruilen maar geen HPI.

Nee, je ziet niet helemaal juist. Een dealer gaat 1 auto (Grote Picasso) leveren waarbij de marges al volledig weg zijn gegeven door de importeur d.m.v. de mantelcontract tussen leasemij en Citroen NL. Eigenlijk verkoopt Citroen NL direct aan de leasemij en gebruikt de dealer als 'uitgiftepunt'. De dealer krijgt op zijn beurt € 500 voor deze dienst en hoopt daarmee wel dat hij de auto in onderhoud mag nemen (aftersales). Dit is eigenlijk een schip van bijleg voor de dealer, maar wordt hiertoe verplicht doordat hij een Citroendealerschap heeft...
En op de kleinste auto van de 2 (kleine C4) wil jij 2 auto's inruilen. Waaronder 1 HPI die vrijwel direct wordt doorgestoten naar de handel. De dealer zal er in dit geval misschien net er met € 250 tot €500 tussenzitten. In dit geval geeft de handel de inruilprijs....Zit de dealer dus weer met vrijwel lege handen.
De deal op de C4 berline zou voor hem interessant kunnen zijn, als jij alleen met de Scenic zou komen. Of helemaal zonder inruil. Dan kan er alleen op de nieuwe auto +/-7% af. En jij verkoopt beide auto's via MP. Gegarandeerd is dit per saldo voor jou het meest lucratieve....

MichielC5 schreef:
Het grappige is ook dat dealers van andere merken eerder bereid blijken om 2 auto's in te ruilen op 1 lease en 1 koop auto. Misschien is het de marge die zij hebben op hun merk, of het feit dat ze graag andere merken klanten "afhandig maken" of gewoon omdat ze niet bekend zijn met de problemen met de HPI.

Zou jij heel goed gelijk in kunnen hebben... ;-)

MichielC5 schreef:
En wat betreft de afschrijving: de huidige waarde volgens ANWB is ongeveer 8.050 euro. Hou daarbij rekening met het feit dat mijn auto er als nieuw uitziet en je zou verwachten dat je daar bij de dealer toch wel in de buurt moet kunnen komen.
Maar als er dan dealers zijn die, omdat het een HPI is, gewoon (veel) minder dan 6000 euro bieden dan zet dat je toch aan het denken. En dan schrijf ik in een jaar tijd dus bijna 60% van de waarde af. Dat vind ik nogal wat op een gebruikte auto.

Zoals ik al zij. De dealer gaat volledig af op wat de handel hem biedt voor de HPI. Daar gaat zijn (piepkleine) marge nog vanaf en dat krijg jij. Voor de handel is een HPI handel en geen Citroen.. :D

MichielC5 schreef:
Maar de dealer die nu contact opgenomen heeft met Citroen zit er goed in. Wat hij volgens mij feitelijk doet is kijken wat een reeële waarde van een dergelijke auto is. Vervolgens kijkt hij wat hij ervoor in de handel kan krijgen. Het verschil daartussen heeft mede te maken met het feit dat het een HPI betreft En dat gaat hij natuurlijk niet uit eigen zak betalen. Logisch. Maar daar verwacht hij wel een stukje tegemoetkoming van Citroen NL.

Ik help je het hopen. De dealer is hier een stukje support/ondersteuning/coulance bij de importeur aan het halen...Pleit voor hem... :smt023

09 nov 2007 22:47
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Michiel, we dreigen in een herhaling van zetten te komen.
Vergeet niet dat ik ook maanden heb moeten leuren met mijn mooie groene.
Zoals je misschien weet zit de koper hier op het forum, dus geen geheimen, het was en is gewoon een goede auto. Maar hij is na 3 maanden verkooppogingen ook gegaan voor een prijs die niet in de buurt van de ANWB richtprijs voor particulieren komt.
Zo heb ik ook bij lange na de inruilprijs op mijn laatste Xania niet gehaald toen ik die groene kocht.
Vertel nou gewoon wat je zou hebben moeten afschrijven per maand met het aanbod van de dealer.

gr. Ronald

09 nov 2007 23:13
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: VW Passat GTE
Bouwjaar: 2016
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs

Naar boven
Antwoord met een citaat
Tja, we vallen inderdaad in herhaling, Ronald.

Met uitzondering van de 2 dealers die, na lang zoeken, wel enigzins in de buurt van de ANWB prijs kwamen heb ik bij de meeste dealers 570 euro per maand af moeten schrijven. Best veel.

Nogmaals (en dan voor de laatste keer), het gaat me helemaal niet om de dealers en hun bod. Het gaat me er om dat ik te horen krijg dat ik in precies dezelfde situatie (dus 2 auto's inruilen op 1 lease en 1 koop) veel meer gekregen had als ik een gewone C5 2.0 had in willen ruilen. Het punt zit hem bij de dealers dus niet in het inruilen van 2 auto's. En da's op zijn minst iets waar Citroen NL zich wat van aan zou moeten trekken. Maak een gebaar naar de mensen die met een moeilijk verkoopbare/ in te ruilen C5 HPI zitten. Een tegemoetkoming in de vorm van een inruilpremie bijvoorbeeld.

Anyway, de eerlijkheid gebied mij wel te zeggen dat alle Citroen dealers die ik benaderd heb stuk voor stuk (flink) meer bieden voor de Megane dan de Renault dealer waar we hem ooit nieuw gekocht hebben. En daar wilden we gewoon een auto (de Megane) inruilen op een nieuwe. Dus zo slecht brengen de Citroen dealers het er echt niet af.
Het ligt gewoon aan de HPI.

En het steekt natuurlijk ook dat ik nog steeds verliefd ben op mijn C5, die probleemloos rijdt, maar die gewoon over een kam geschoren wordt met de slecht lopende HPI motor in z'n algemeenheid. En dat doet pijn :(

C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine

10 nov 2007 00:14
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
MichielC5 schreef:
Met uitzondering van de 2 dealers die, na lang zoeken, wel enigzins in de buurt van de ANWB prijs kwamen heb ik bij de meeste dealers 570 euro per maand af moeten schrijven. Best veel.(

570 is erg veel, heel erg veel. Ik had voor mezelf in gedachte genomen om je te vertellen dat 350 wel wat pech was, maar goed iedereen moet wel eens slikken.
Nu dan maar de emotionele kant. Het zit je hoog, zoals een waar Citroen rijder betaamd!
Dat is gewin dat niet in geld is uit te drukken :smt023
Je komt niet van je bollen af, nou ja er zijn ergere dingen, zo lekker rijdt een C4 ook weer niet.
Je hebt toegang tot een mooi C5 forum, waarin een ieder nog met je mee denkt ook.
Nou ja, meer pep-talk kan ik even niet verzinnen. :D

gr.Ronald
Ps. Of toch wel, 18 november, afscheid of niet, maar dan wel in stijl !

10 nov 2007 00:28
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 2.2 HDi-16v 6v Exclusive Break
Opties: RT3, JBL
Bouwjaar: 2004
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 10080
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 303000
Kleur: gris iceland

Naar boven
Antwoord met een citaat
als je zoveel moet afschrijven, is dan doorrijden in de C5, met hogere vaste lasten dan een C4 geen optie? Er gaat nu geen geld uit, dat geef je in de toekomst elke maand beetje bij beetje uit. Misschien heb je geluk en rijdt iemand je C5 total loss :D , krijg je dan de dagwaarde.

Voorloper P508 SW1.6 thp

In bestelling: P508 SW 1.6 hdi 2-tronic noir perla nera, pack look, xenon, sensoren v+a, leder, afneembare trekhaak en integrated sound upgrade

10 nov 2007 01:08
Profiel
Antwoord met een citaat
Toen ik mijn C5 bij de dealer kocht kon ik probleemloos twee auto's inruilen, een heel oude Passat en een jongere Passat. Ik heb er nog veel geld voor gekregen alhoewel beide autos de respectievelijk 4 en 3 ton ruim overschreden hadden, hebben ze meer dan 5000 euro inruil voor beide wagens gegeven.

10 nov 2007 23:52
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Opties: Xenon+LED, HA3+, Leer+massage, Navi3D+HiFi, Gelaagde zijruiten, PDC Av+Ar, Atlantiques 18" +bspann.sens. wegklaptrekhaak

Naar boven
Antwoord met een citaat
wouter schreef:
Toen ik mijn C5 bij de dealer kocht kon ik probleemloos twee auto's inruilen, een heel oude Passat en een jongere Passat. Ik heb er nog veel geld voor gekregen alhoewel beide autos de respectievelijk 4 en 3 ton ruim overschreden hadden, hebben ze meer dan 5000 euro inruil voor beide wagens gegeven.

Je bedoelt: ze hebben 5000EUR korting op een C5 gegeven ;)

Je kan bij inruil nooit zeggen wat de dealer nu precies voor je auto teruggeeft, het is puur een boedhoudkundig trucje. het kas dus ook 2500 en 2500 geweest zijn. Mijn moeder heeft wel eens een AX ingeruild op een BX en kreeg voor haar AX ongeveer terug wat hij nieuw had gekost: zeg 5% afschrijving in 2jaar/50dkm! In werkelijkheid kreeg ze natuurlijk een dikke korting op een (dure) BX 19TZi

NB Als je geheel zonder inruil was gekomen had je ook 10-15% korting kunnen bedingen en op een nieuwe C5 is dat ook 5000EUR.
:idea:

Ik denk dat we in dat licht ook de HPI affaire moeten zien:

De HPI was nieuw in 2001 26kEUR, afschrijving over de eerste 3jaar/75dkm = 60% (nieuw in 2002 28k)
Dus in 2004 was een HPI van 2001 nog ~10,4kE, voor een lager kilometrage doen we 10% bonus: 11,4kE. (waarde 2005: 12,3kE)
In 2007 is deze auto weer 60% minder waard: 4500E voor een lager kilometrage doen we weer een bonus: 5500kE. (waarde 2008: 6kE)

De HPI is dus gewoon tussen 5-6kE waard, inkoop. Dat klopt ook aangezien ze vanaf 7-8kE te koop staan.

Als je nu klaagt over afschrijving, dan heb je dus eerder gewoon te veel betaald.
2001-2004 60% in 3 jaar = 433 EUR/mnd
2004-2007 60% in 3 jaar = 190 EUR/mnd
20kE in 72mnd = 277 EUR/mnd

Puur economisch gezien is het trouwens verstanding om de hele auto over 5jaar af te schrijven:
27kE in 60mnd = 450 EUR/mnd
Alles wat je dan nog terug krijgt is "winst".

Ik snap dus echt niet hoe de TS nu aan 570 EUR/mnd komt :?

In de familie

11 nov 2007 12:56
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Bouwjaar: 2022
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue

Naar boven
Antwoord met een citaat
TS deelt gewoon het verschil tussen zijn aankoopprijs en inruilprijs door het aantal maanden in bezit.
Hij houdt blijkbaar, net als velen, geen rekening met wat boekhouders vinden. :?

Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

11 nov 2007 13:01
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter

Naar boven
Antwoord met een citaat
Op mijn C5 (en dan bedonder ik de boel, want ik vergelijk de catalogusprijs met de prijs die ik betaal) is 70% ofwel bijna 21000 afgeschreven in 5 jaar......

11 nov 2007 13:12
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.

Naar boven
Antwoord met een citaat
Harm van Beek schreef:
TS deelt gewoon het verschil tussen zijn aankoopprijs en inruilprijs door het aantal maanden in bezit.

ikzelf schreef:
dan heb je dus eerder gewoon te veel betaald.

In de familie

11 nov 2007 14:02
Profiel
V.I.P.
V.I.P.

Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius

Naar boven
Antwoord met een citaat
Deze discussie gaat een beetje richting een ander draadje...Welke feature beslissend was om een C5 te kopen...namelijk....de prijs!!

Er is voor mijn 7-2004 exemplaar ook over 3 jaar 3 maanden (39 mnd) ook ruim € 20.000 van de fiscale waarde (is dus nog lager dan cataloguswaarde) "afgevallen". Het is een fijn idee dat die € 20k op rekening van iemand anders zijn weggevallen dan op de mijne.. :oops: .
Het zou kunnen zijn dat ik dan nog teveel betaald heb, maar ach, daar lig ik nu niet meer wakker van. Ik vind dat ik een fijne (misschien ook wel betrouwbare ;-) ) auto heb gekocht die me iedere keer dat ik er mag gaan rijden een glimlach om mijn mondhoeken ontlokt..... :D

11 nov 2007 15:46
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 59 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende