Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik had last van een rammel bij de deur, net alsof er in het kaartenvak losse pennen lagen te rammelen. Deze rammel deed zich alleen op snelheid >100 km voor.
De oplossing: Er zaten steentjes onder de zwarte kunstof onderdorpel, die door de rijwind opgeblazen werden en tegen de carrosserie tikten. Door de dorpel even naar buiten te buigen vielen ze er uit => geluid weg.
Nu valt helaas wel weer meer op dat de achterwielophanging nogal bonkt op slechte wegen, terwijl de wagen betreffende modificatie gehad heeft. Geluid klinkt alsof de krik los in de kofferbak ligt.
De oplossing: Er zaten steentjes onder de zwarte kunstof onderdorpel, die door de rijwind opgeblazen werden en tegen de carrosserie tikten. Door de dorpel even naar buiten te buigen vielen ze er uit => geluid weg.
Nu valt helaas wel weer meer op dat de achterwielophanging nogal bonkt op slechte wegen, terwijl de wagen betreffende modificatie gehad heeft. Geluid klinkt alsof de krik los in de kofferbak ligt.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Herkenbaar, maar een oplossing heb ik nog niet gevondenexroosje schreef: Nu valt helaas wel weer meer op dat de achterwielophanging nogal bonkt op slechte wegen, terwijl de wagen betreffende modificatie gehad heeft. Geluid klinkt alsof de krik los in de kofferbak ligt.
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Herman schreef:Krik eruit halen?
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 11351
Lid geworden op: 30 jun 2006 11:41
Auto: C3 Aircross 1.2 puretech feel
Opties: SUV
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: Soft sand
Locatie: Apeldoorn
Harm van Beek schreef:![]()
![]()
Als dat de oplossing was, was het al gebeurd...
Met vriendelijke groet
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Herman.........
Techniek is ervoor gemaakt om ons in de steek te laten. Het blijft een ongelijke strijd tussen de techniek en de technicus.
_______________________________________________________
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Nu dit topic gehyperlinkt wordt is een update van de bonk misschien wel opportuun:
Dit bleek de stabilisatorstangetjes (voor!) te zijn.
Ik dacht het altijd achter te horen omdat ik weet dat er achter geluidsproblemen kunnen zijn waar een modificatie voor is . Maar het was dus voor.
Dus:
rammeltjes bij hogere snelheid: check je dorpel
kraken: check je raamrubbers
bonken: check je stabilsatorstangen voor en of je de achtermodificatie hebt (met de gewichten en dreunplaten op het metaal)
Rammel bij erg slecht wegdek: check of de veer die je remblokken vasthoudt niet te slap is
Geluid bij gas los/gas geven: check je uitlaat/katalysator/hitteschild
Dit bleek de stabilisatorstangetjes (voor!) te zijn.
Ik dacht het altijd achter te horen omdat ik weet dat er achter geluidsproblemen kunnen zijn waar een modificatie voor is . Maar het was dus voor.
Dus:
rammeltjes bij hogere snelheid: check je dorpel
kraken: check je raamrubbers
bonken: check je stabilsatorstangen voor en of je de achtermodificatie hebt (met de gewichten en dreunplaten op het metaal)
Rammel bij erg slecht wegdek: check of de veer die je remblokken vasthoudt niet te slap is
Geluid bij gas los/gas geven: check je uitlaat/katalysator/hitteschild
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik
Voorheen Ph2V6: 
V.I.P.


Berichten: 175
Lid geworden op: 18 mei 2007 22:47
Auto: C5 Aircross
Opties: genoeg
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2019
Energielabel: D
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 29500
Kleur: Wit
Locatie: Harderwijk
Na allerlei tips te hebben opgevolgd ben ik nu, na nog een variant, die volgens mij nog niet genoemd is, de gelukkige bezitter van een kraakvrije C5.
Ik heb de rubbers ingespoten met (zuurvrije) vaseline. Weg gekraak en gepiep.
Kreeg geen toegang meer tot het desbetreffende draadje, vandaar dat ik hier maar melding maak.
Mag verplaatst worden naar het genoemde draadje.
Groeten uit Harderwijk
Ik heb de rubbers ingespoten met (zuurvrije) vaseline. Weg gekraak en gepiep.
Kreeg geen toegang meer tot het desbetreffende draadje, vandaar dat ik hier maar melding maak.
Mag verplaatst worden naar het genoemde draadje.
Groeten uit Harderwijk
C5 Exclusive, Break 2006, AT6
