Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 207
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:14
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Locatie: Groningen
Afhankelijk van de buitentemperatuur schakelt de AG-installatie na een koude start ('s zomers) na 200 a 500 meter over op gas.
Ik start in een 30 km zone en rijd dus heel rustig in twee.
Het overschakelen gaat gepaard met een korte hik.
Het is ook al voorgekomen dat de motor op drie cylinders begon te lopen; pas na aan- en uitzetten ging dit over.
Er is een servicemelding en een melding over uitlaatgas.
De computer is al eens uitgelezen en gereset, maar de volgende dag ging het weer mis. Printjes meegevraagd en -gekregen.
Volgens de dealer moet er uitgebreid onderzoek gedaan worden.
Ik ken de uitgebreide draad 'uitlaatgasstoring en op drie cylinders lopen' op het CF.
Mijn vraag: is de hik normaal, of hoort die ook bij de verschijnselen in de CF-draad?
Dit alles voor een zo goed mogelijke diagnose.
Ik start in een 30 km zone en rijd dus heel rustig in twee.
Het overschakelen gaat gepaard met een korte hik.
Het is ook al voorgekomen dat de motor op drie cylinders begon te lopen; pas na aan- en uitzetten ging dit over.
Er is een servicemelding en een melding over uitlaatgas.
De computer is al eens uitgelezen en gereset, maar de volgende dag ging het weer mis. Printjes meegevraagd en -gekregen.
Volgens de dealer moet er uitgebreid onderzoek gedaan worden.
Ik ken de uitgebreide draad 'uitlaatgasstoring en op drie cylinders lopen' op het CF.
Mijn vraag: is de hik normaal, of hoort die ook bij de verschijnselen in de CF-draad?
Dit alles voor een zo goed mogelijke diagnose.
BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Een hikje vind ik niet zo vreemd (al valt het me bij mijn auto niet op, mijn Xantia had er meer last van). Je verandert van brandstof en dat hoeft niet altijd even soepel te gaan...
Maar het slecht lopen na het overschakelen is wel iets om goed na te laten kijken...
Maar het slecht lopen na het overschakelen is wel iets om goed na te laten kijken...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...

Geen hikje bij mijn LPG-C5.
Ik merk alleen dat hij overschakelt doordat het geluid uit de bagageruimte stopt (gezoem van de LPG pomp?) en het lampje niet meer knippert.
Ik denk dat het verstandig is, hier eens een LPG-specialist bij te halen.
Jouiw probleem heb ik 1 keer gehad, na ongeveer 30.000km. Toen is de auto bij de LPG-specialist geweest en daarna nooit meer last gehad.
de melding over uitlaatgas en katalysator krijg ik alleen nog als ik de gastank leeg rijd.
Bij mij schakelt de auto niet automatisch terug naar benzine bij een lege gastank.
Ik merk alleen dat hij overschakelt doordat het geluid uit de bagageruimte stopt (gezoem van de LPG pomp?) en het lampje niet meer knippert.
Ik denk dat het verstandig is, hier eens een LPG-specialist bij te halen.
Jouiw probleem heb ik 1 keer gehad, na ongeveer 30.000km. Toen is de auto bij de LPG-specialist geweest en daarna nooit meer last gehad.
de melding over uitlaatgas en katalysator krijg ik alleen nog als ik de gastank leeg rijd.
Bij mij schakelt de auto niet automatisch terug naar benzine bij een lege gastank.
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Jep, helemaal mee eens.
Zit je nog in de garantie? Anders gewoon direct naar een specialist. Dat heeft toen bij mijn Xantia ook perfect geholpen (die wilde bij warm weer niet meer op gas lopen als de airco aan was geweest).
Zit je nog in de garantie? Anders gewoon direct naar een specialist. Dat heeft toen bij mijn Xantia ook perfect geholpen (die wilde bij warm weer niet meer op gas lopen als de airco aan was geweest).
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 207
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:14
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Locatie: Groningen
De garantietermijn van drie maanden loopt nog, maar de auto komt niet van een Citroen-dealer.R1200C schreef: . . .Zit je nog in de garantie? Anders gewoon direct naar een specialist. . .
Daarom wil ik zo gericht mogelijk actie ondernemen; anders wordt weer de alleen de melding, maar niet de storing verwijderd. Dat helpt niet echt.
BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
maakt toch niks uit??nixmit schreef:De garantietermijn van drie maanden loopt nog, maar de auto komt niet van een Citroen-dealer.R1200C schreef: . . .Zit je nog in de garantie? Anders gewoon direct naar een specialist. . .
Daarom wil ik zo gericht mogelijk actie ondernemen; anders wordt weer de alleen de melding, maar niet de storing verwijderd. Dat helpt niet echt.
ik heb destijds mijn evasion ook niet bij een citroendealer gekocht maar omdat de verkopende garage niet instaat was om de auto inorde te brengen hebben zij dit bij citroen laten doen

ik neem aan dat aan een gas install toch niet iedere garage mag werken cq prutsen??
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Je kunt ze natuurlijk ook de suggestie doen om er een specialist bij te halen
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 207
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:14
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Locatie: Groningen
Duidelijk is dat de gasspecialist eraan te pas moet komen. Daarvan is de garagist intussen overtuigd.
Wanneer je de draad op het CF leest, zie je dat dat niet per definitie tot een oplossing leidt.
Vandaar dat ik zo goed mogelijk wil weten wat er aan de hand is.
Wanneer je de draad op het CF leest, zie je dat dat niet per definitie tot een oplossing leidt.
Vandaar dat ik zo goed mogelijk wil weten wat er aan de hand is.
BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid