[UPDATE]
Oh rampspoed ! Ik heb een melding gehad! (blijkt het achteraf toch nog een echte C5 te zijn).
3 weken terug al: "Storing emissiesysteem". Ik denk dat dit de RT3 variant is van de ons welbekende uitlaatgasstoringsmelding.
Ik weet hoe het komt. Ook als de motor koud is dan schakelt de 4bak automaat nogal snel op naar hoge versnellingen, denk aan 50 in z'n 4 bij een V6. Met LPG is dat niet altijd een plezier, de motor wil dan een beetje gaan bokken. Dit was al bekend en ook hier gemeld. Oplossing: gewoon even de eerste paar km's in z'n 2 houden en geen probleem, ook gedocumenteerd hier.
Maar goed 3 weken terug was het toch echt dik onder 0 en ik was een paar keer even te haastig. Bok-bok een paar keer, en de kenners weten het al: het interne tellertje voor de foutmelding loopt dan snel op....tot het de limiet heeft bereikt en dan is het PING en de melding.
Nou laat ik me daardoor niet meer gek maken en zolang de auto gewoon goed loopt, rijd ik dat tellertje wel weer terug naar 0.
De afgelopen twee vakantie gehad, dus geen woon-werk gedaan, maar wel een keer Maastricht op en neer. De melding ging niet weg, wat normaal na 3-5 dagen rijden toch wel gebeurd zou zijn.
Vandaag had ik me voorgenomen toch maar even naar Johan te rijden, want 3 weken is toch wel erg lang.
Vanmiddag om 3 uur bij me werk weg om langs Johan te gaan. Wat zie ik? Niks meer. Service lampje uit, geen melding meer, alles weg.
Ik zweer het je, deze auto is bang voor mij, heel bang. En terecht.
Gr. Ronald