Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Zo wat gelezen te hebben zie ik allemaal discussies over wel of geen winterbanden.
Waarom zie ik nog niets geschreven over all weather / season banden. Lijken mij uitermate geschikt voor ons kwakkel landje.
Ben benieuwd wat jullie ideeen / ervaringen hiermee zijn.
Waarom zie ik nog niets geschreven over all weather / season banden. Lijken mij uitermate geschikt voor ons kwakkel landje.
Ben benieuwd wat jullie ideeen / ervaringen hiermee zijn.
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Lijkt mij een beetje een compromis band: niet 100% voor de zomer en niet 100% voor de winter. Dus eigenlijk meer een herfst/lente band.
Voor mij hoeft het niet zo.
Voor mij hoeft het niet zo.
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Wat ik uit tests begrepen heb is dat het inderdaad vlees noch vis is.
Doet het minder dan zomerbanden in de zomer en minder dan winterbanden (lees: niet veel beter dan zomerbanden) in de winter.
Doet het minder dan zomerbanden in de zomer en minder dan winterbanden (lees: niet veel beter dan zomerbanden) in de winter.
C4GP 2.0 16V LPG-G3
en dan lees ik dit
Ziet er toch wel aardig uit dan lijkt meAll Seasonband
De all-rounder voor kleine en middenklasse auto's. Een zuinig alternatief als u geen winterbanden wenst, maar in de winter toch meer veiligheid verlangt dan een zomerband kan bieden. De vier seizoenenbanden combineren de voordelen van zomerbanden met die van winterbanden, waardoor je het hele jaar door op een goede autoband onderweg bent.
In de jaren tachtig werd de eerste vier seizoenenband ontwikkeld, de All Season. Dat gamma werd enkele jaren geleden bij de introductie van de tweede generatie verder uitgebouwd naar het 'high performance'-segment. Tegenwoordig bestaan er allerlei verschillende soorten All Season Banden in verschillende prijs en kwaliteitsklassen.
Berichten: 5300
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:50
Auto: C4GP 2.0 16V LPG-G3
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Energielabel: C
Organummer: 11176
kilometerstand: 201000
Kleur: nocciola
KPH: Achter
Locatie: Glanerbrug
Waar haal je dat vandaan? Klinkt namelijk nogal als een reclameverhaal.
C4GP 2.0 16V LPG-G3

V.I.P.


Berichten: 1853
Lid geworden op: 14 jun 2007 18:26
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Locatie: Amsterdam
Hebben die banden eigenlijk goedkeuring voor Duitsland ?QTIP schreef:ici
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 

Jup. zodra ze een m+s keurmerk hebben wel. Niet iedere all weather heeft zo'n keurmerk.Hebben die banden eigenlijk goedkeuring voor Duitsland ?
A-Merk banden hebben veelal het m+s keurmerk op hun allweathers.
M+S (Winterbanden/All-year banden)
Winterbanden worden met het "M+S", "M+S" (Mud and Snow) of een daarop lijkend e markering aangegeven. Hierdoor zijn dit type banden niet alleen herkenbaar, als zijnde een bepaald bandentype voor een bepaald weertype, het heeft ook direct gevolgen voor de plaatsing in de snelheidscategorie.
Uitzonderingsregels voor enkele Europese landen:
Mocht in bepaalde landen winteruitrusting voorgeschreven zijn, dan wordt hiermee het gebruik van "M+S" gesymboliseerde banden bedoeld. In Oostenrijk bijvoorbeeld wordt hierbij een wettelijke minimale profieldiepte van 4 mm geëist. – Banden met minder dan 4 mm profiel worden simpelweg als zomerbanden getypeerd. Hoewel deze regelgeving voor een aantal andere landen niet geldt, dient u bij deze banden toch rekening te houden met de sterk verminderde werking in de winter beneden de 4 mm profiel.
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Met nadruk op "aardig". Blijft gewoon een compromis tussen zomer en winter banden. Waarmee ik niet zeg dat ze slecht zijn of zo. Het argument dat het "zuinig" is vind ik wat vreemd. Ik denk dat ze duurder zullen zijn dan de zomer/winter variant en ik kan me niet voorstellen dat ze minder snel slijten in de zomer dan zomerbanden. Eerder het tegenovergestelde.QTIP schreef:en dan lees ik dit
Ziet er toch wel aardig uit dan lijkt meAll Seasonband
De all-rounder voor kleine en middenklasse auto's. Een zuinig alternatief als u geen winterbanden wenst, maar in de winter toch meer veiligheid verlangt dan een zomerband kan bieden. De vier seizoenenbanden combineren de voordelen van zomerbanden met die van winterbanden, waardoor je het hele jaar door op een goede autoband onderweg bent.
In de jaren tachtig werd de eerste vier seizoenenband ontwikkeld, de All Season. Dat gamma werd enkele jaren geleden bij de introductie van de tweede generatie verder uitgebouwd naar het 'high performance'-segment. Tegenwoordig bestaan er allerlei verschillende soorten All Season Banden in verschillende prijs en kwaliteitsklassen.
Met name de (steeds hoger wordende) temperaturen waaronder een band moet functioneren bepalen hoe snel een band slijt. Een band die goed is bij hoge temperaturen is slechter bij lage temperaturen en omgekeerd...
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Ik heb er gisteren 4 besteld.
Ik had gelezen dat iemand er 71000 km mee gereden had. laat ik er iets meer dan de helft mee doen ben ik dik tevreden.
Ik had gelezen dat iemand er 71000 km mee gereden had. laat ik er iets meer dan de helft mee doen ben ik dik tevreden.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Hoe is je rijstijl dan? 

Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Denk niet dat het gaat om hoeveel je er mee kunt rijden maar hoe het rijdt en of het ook daadwerkelijk scheelt in weggedrag, geluidsniveau etc.
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
RustigHoe is je rijstijl dan?
Ik kan het laten weten wat de ervaringen zijn/worden. Het zijn pirelli's geworden.Denk niet dat het gaat om hoeveel je er mee kunt rijden maar hoe het rijdt en of het ook daadwerkelijk scheelt in weggedrag, geluidsniveau etc.
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
En wa kos da?
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
56 euro per stuk inclusief bezorging.
dan komt er nog 7.50 per band bij voor bandenmontage, incl. demontage oude band, nieuw ventiel plaatsen, uitbalanceren en monteren.
dan komt er nog 7.50 per band bij voor bandenmontage, incl. demontage oude band, nieuw ventiel plaatsen, uitbalanceren en monteren.