Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 

Forumregels

Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
 Bediening boordcomputer laat het afweten 
Auteur Bericht
V.I.P.
V.I.P.

Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC

Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Bediening boordcomputer laat het afweten
Voor goed balanceren moet je bij een goede bandenboer zijn. Die hebben nauwkeuriger apparatuur als de meeste dealers. De C5 is ERG gevoelig voor onbalans.

Profyle blok in den haaag wete er altijd nog 10g onbalans uit te halen, zelfs nadat de onvolprezen oldenhage ze onderhanden heeft genomen. En 10g hebben de meeste auto's geen last van , de C5 wel.

profyle kan ook superbalanceren, door onbalans uit het loopvlak te halen. dan meten ze velg en band apart en geven de optimale verdraaipositie aan. Kost wat maar dn heb je ook wat!

C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik Afbeelding               Voorheen Ph2V6: Afbeelding

23 aug 2007 10:21
Profiel
Antwoord met een citaat
exroosje schreef:
Voor goed balanceren moet je bij een goede bandenboer zijn. Die hebben nauwkeuriger apparatuur als de meeste dealers. De C5 is ERG gevoelig voor onbalans.

Profyle blok in den haaag wete er altijd nog 10g onbalans uit te halen, zelfs nadat de onvolprezen oldenhage ze onderhanden heeft genomen. En 10g hebben de meeste auto's geen last van , de C5 wel.

profyle kan ook superbalanceren, door onbalans uit het loopvlak te halen. dan meten ze velg en band apart en geven de optimale verdraaipositie aan. Kost wat maar dn heb je ook wat!

Thx voor de tip.....
Dan toch maar naar Profile...krijg ik nog korting ook... 8)

24 aug 2007 15:28
Antwoord met een citaat
Ted schreef:
Inderdaad....
De 3e mag hij verwend worden in de garage...

Tevens nog wat andere probleempjes laten verhelpen...

* Tijdens de vakantie had ik ook de melding 'oliedruk te laag' tijdens het achteruit rijden.
* Tijdens het optrekken, met Airco op automatisch, had ik totaal geen trekkracht, het leek erop dat hij verzoop.
Helaas kwam er ook nog eens verkeer van rechts, dus kreeg ik het nog warmer dan dat het al was. Ik kreeg overigens
geen melding op mijn display.
* Banden zijn al eerder gebalanceerd, maar krijg nog steeds trillingen door mijn lijf....als man is dat niet zo prettig.. :smt002
* Tijdens economisch rijden...zeg maar rustig optrekken en een beetje knap schakelen rond de 2000-2500 toeren, houdt de
auto lichtelijk in.
* Raamrubber rechstachter wordt vervangen.
* CD speler wil eigenlijk geen cd's slikken....hij spuugt ze er steeds weer uit....met wat duwkracht wil die ze
wel..(lijkt wel een vrouw :smt017 )
* Er fluit iemand heel zacht onder de motorkap....iets met stuurleidingen.......
* En knopje BC....is stuk....

Er komt een nieuwe topic aan...bovenstaand verhaal heeft een staartje gekregen...

05 sep 2007 22:12
Erelid
Erelid

Auto: c5
Brandstof: Hybride
Versnellingsbak: EAT8

Naar boven
Antwoord met een citaat
Ted schreef:
* Tijdens economisch rijden...zeg maar rustig optrekken en een beetje knap schakelen rond de 2000-2500 toeren, houdt de auto lichtelijk in.

De meeste wegen in mijn omgeving zijn 80 km/h en da's precies 2000 rpm. Ook ik had last van af en toe inhouden bij dat toerental. Vandaag heeft de garage vier nieuwe bougies gemonteerd. Het euvel lijkt verholpen - ik heb op de terugweg tenminste niks meer gemerkt van een motor die zich lijkt te verslikken.

ex-berline:Afbeelding break:Afbeelding

06 sep 2007 17:36
Profiel
Antwoord met een citaat
alzheimer schreef:
Ted schreef:
* Tijdens economisch rijden...zeg maar rustig optrekken en een beetje knap schakelen rond de 2000-2500 toeren, houdt de auto lichtelijk in.

De meeste wegen in mijn omgeving zijn 80 km/h en da's precies 2000 rpm. Ook ik had last van af en toe inhouden bij dat toerental. Vandaag heeft de garage vier nieuwe bougies gemonteerd. Het euvel lijkt verholpen - ik heb op de terugweg tenminste niks meer gemerkt van een motor die zich lijkt te verslikken.

Interessant !

06 sep 2007 21:52
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Auto: berline 2.0
Opties: exlusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 190000

Naar boven
Antwoord met een citaat
alzheimer schreef:
Ted schreef:

Ik heb ook dat probleem vooral bij rustig optrekken, als het met volgas gaat verneem ik niks.
Kun je ook vertellen wat voor bougies er nu in zitten.

07 sep 2007 12:39
Profiel
Erelid
Erelid

Naar boven
Antwoord met een citaat
hank4all schreef:
alzheimer schreef:
Ted schreef:

Ik heb ook dat probleem vooral bij rustig optrekken, als het met volgas gaat verneem ik niks.
Kun je ook vertellen wat voor bougies er nu in zitten.

Nee, ik had het niet met optrekken, maar juist bij een wat langere afstand op cruise control. Als ik precies 80 kmh reed had de motor af en toe last van de hik. Als ik de rekening binnen heb weet ik waarschijnlijk wel wat voor bougies het waren, en zal ik dat melden.

07 sep 2007 13:32
Profiel
Erelid
Erelid

Naar boven
Antwoord met een citaat
alzheimer schreef:
Nee, ik had het niet met optrekken, maar juist bij een wat langere afstand op cruise control. Als ik precies 80 kmh reed had de motor af en toe last van de hik. Als ik de rekening binnen heb weet ik waarschijnlijk wel wat voor bougies het waren, en zal ik dat melden.

Zoals beloofd: 4 x LFR 5 B NGK a  6,47 ex

12 sep 2007 16:25
Profiel
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2