Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 2016
Lid geworden op: 28 mei 2006 15:21
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Locatie: Onder de rook van Boxmeer
Ik heb dan wel geen 2 liter maar een 1.8. Ik haal tegenwoordig een gemiddelde van 1 op 9 (stad en snelweg) maar op de snelweg haal ik zonder problemen (130 km/h) 1 op 11. Als ik rustig ga rijden (120 max) dan wordt het zelfs nog beter.
2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun
1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder
Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
EW schreef:
Kijk eens in het verbruiksdraadje. Denk er daarbij aan dat menno en Harm van Beek een automaat hebben.
En een 2.2 , als je een 2.0HDi met handbak neemt zal het verbruik enorm veel gunstiger uitpakken , ... zeker t.o.v. een 2.0 LPG G3
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
2.0HDi met handbak: 1:18 is dan toch haalbaar?
30.000km/jaar op diesel is dan 1666 liter a € 1,1 : € 1833
30.000km/jaar op LPG a € 0,6 a 1:9 = € 2000
LPG € 22 per maand of per kwartaal goedkoper? € 264 per jaar.
Maarre, LPG is dacht ik storingsgevoeliger en je hebt (soms) de extra afschrijving op de gasinstallatie.
Als ik zeg lood om oud ijzer, lieg ik dan?
30.000km/jaar op diesel is dan 1666 liter a € 1,1 : € 1833
30.000km/jaar op LPG a € 0,6 a 1:9 = € 2000
LPG € 22 per maand of per kwartaal goedkoper? € 264 per jaar.
Maarre, LPG is dacht ik storingsgevoeliger en je hebt (soms) de extra afschrijving op de gasinstallatie.
Als ik zeg lood om oud ijzer, lieg ik dan?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 4887
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 86000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
1:18 zal misschien haalbaar zijn bij een bepaald rijgedrag, maar daar staat dan zeker geen 1:9 op LPG tegenover. Ik reed al 1 op 9.5 met de 2.0 LPG en in die rijstijl zou ik echt geen 1:18 halen met de diesel. Met mijn Xantia HDI110 deed ik 1:15.7 en de C5 is een stuk zwaarder en frontaal groter.Harm van Beek schreef:2.0HDi met handbak: 1:18 is dan toch haalbaar?
30.000km/jaar op diesel is dan 1666 liter a € 1,1 : € 1833
30.000km/jaar op LPG a € 0,6 a 1:9 = € 2000
LPG € 22 per maand of per kwartaal goedkoper? € 264 per jaar.
Dus appels en peren vergelijken is prima, maar dan wel van gelijke grootte

Maar goed. leuke poging en nuttiger dan de opmerkingen van Nixmit en Menno. De ene zegt de literprijs van gas is zoveel lager, de ander zegt met diesel verbruik je zoveel minder. Haha, waarheden als koeien, dat wel.
Mijn suggestie zou zijn (voor twee handbakken): 1:16 voor de 110pk diesel en 1:10 voor de 136pk LPG, bij een rustige rijstijl en gemixte trajecten, zonder zware belasting (aanhangwagens).
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 86.000 km, Wit, ORGA ?????CJ
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Jinba Ittai Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl,
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)

V.I.P.


Berichten: 1854
Lid geworden op: 14 jun 2007 18:26
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Locatie: Amsterdam
Feit blijft dat het niet zo heel erg uitmaakt .... ik rijd persoonlijk liever een diesel
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 

Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Het blijft een indicatie. De eerste auto waarmee ik precies evenveel rijd als ik op voorhand dacht, moet ik nog kopen...
Het pakt altijd anders uit...
Het pakt altijd anders uit...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
De enige juiste opmerking , meer een persoonlijke kwestiehenkie HDI schreef:Feit blijft dat het niet zo heel erg uitmaakt .... ik rijd persoonlijk liever een diesel

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 207
Lid geworden op: 29 mei 2006 12:14
Auto: 2.0 i 16v Berline Ligne Prestige
Opties: Trekhaak, cruise control, PDC
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Organummer: 9362CJ
Productienummer: 10520
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 301k
Kleur: Gris Fulminator EYPC
KPH: Achter
Locatie: Groningen
Ik maakte de fout dat ik de prijs van LPG met die van benzine vergeleek. Verder zijn de prijzen feiten.Ronald schreef: Maar goed. leuke poging en nuttiger dan de opmerkingen van Nixmit . . . De ene zegt de literprijs van gas is zoveel lager, . . .
Gr. Ronald
De (deels subjectieve) berekeningen laat ik aan de gebruikers over. Is dat minder nuttig?
Overigens ben ik het met Menno eens dat er ook nog andere zaken spelen, zoals de (voor-)oordelen over de verschillende motoren, de stroringsgevoeligheid, de trekkracht, het aantal dB's etc..
BMW R80/7 1979 voor mooi weer en het boxergeluid