Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 aug 2007 17:08
Auto: Citroen C5 Tourer 2.0 Hdi-16v Exclusive
Opties: Navigatie, Xenon, etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9095CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 60000
Kleur: Zwart met.
Locatie: Kranenburg (Duitsland)
Over de airco gesproken........
Gebruiken jullie de airco / climatecontrol altijd? Zomer en winter? En wat doet dat met slijtage. Is het nu beter om climate control altijd te gebruiken. Citroendealer adviseerde destijds bij aanschaf auto van wel...
Ben benieuwd naar jullie reacties
Gr
JJ van Binsbergen
Gebruiken jullie de airco / climatecontrol altijd? Zomer en winter? En wat doet dat met slijtage. Is het nu beter om climate control altijd te gebruiken. Citroendealer adviseerde destijds bij aanschaf auto van wel...
Ben benieuwd naar jullie reacties
Gr
JJ van Binsbergen
Huidig: Citroën C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive & Citroën C1
Historie: Citroën C5 2.2 Hdi Break Exclusive , Citroën Xantia XS Break 1.8i, Citroën Xantia Berline 1.8i, Citroën BX 1.9 TZI, Citroën BX 1.6, Alfa Romeo 33 1.3, Seat Ibiza 1.5, Seat Fura 1.0
Als tweede auto: Citroën Visa Club (met 2CV motor) en Citroën C 15 1.8 diesel
Historie: Citroën C5 2.2 Hdi Break Exclusive , Citroën Xantia XS Break 1.8i, Citroën Xantia Berline 1.8i, Citroën BX 1.9 TZI, Citroën BX 1.6, Alfa Romeo 33 1.3, Seat Ibiza 1.5, Seat Fura 1.0
Als tweede auto: Citroën Visa Club (met 2CV motor) en Citroën C 15 1.8 diesel
Berichten: 4889
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:54
Auto: C5 Aircross 225 PHEV
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2020
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 65000
Kleur: Wit
Locatie: Leiden
@Mods. Ik wil wel een verhaaltje dichten over airco vs CC voor de vele nieuwe C5 rijders, maar ander/nieuw draadje misschien ?JJvanB schreef:Over de airco gesproken........
Gebruiken jullie de airco / climatecontrol altijd? Zomer en winter? En wat doet dat met slijtage. Is het nu beter om climate control altijd te gebruiken. Citroendealer adviseerde destijds bij aanschaf auto van wel...
Ben benieuwd naar jullie reacties
Gr
JJ van Binsbergen
Gr. Ronald
C5 Aircross 225 PHEV Feel, EAT8, 06/2020, 65.000 km, wit
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Mazda '92 Black Miata, 180.000 mijl, Jinba Ittai
Audi A6 Limousine 50 PHEV, DSG7, 03/2020, 65.000 km, blauw
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia, 3x C5, 1x Xsara Picasso (met vanMaren dorpelstrips), 1x C4AC en 2x C6)
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Is prima hoor , ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.


Berichten: 330
Lid geworden op: 07 nov 2006 21:34
Auto: C5 Berline 1.6HDiF Ligne
Opties: Trekhaak en spatlappen
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10656
Productienummer: 10098
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 209978
Kleur: Bleu Mauritius
Locatie: Duivendrecht
Ik heb mijn CC altijd aan staan, dus zomer en winter.
Bevalt me prima!
Groet,
Ger
Bevalt me prima!
Groet,
Ger
C5 Berline 1.6HDiF Caractère , sept 2006
groene TÚV-sticker 4.
groene TÚV-sticker 4.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Ik ben lui, alleen als het erg heet wordt, verstel ik 'm naar een wat hogere temperatuur, maar anders bijna altijd op 21°C... En de luchtverdeling ook op automatisch...
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Ronald schreef:@Mods. Ik wil wel een verhaaltje dichten over airco vs CC voor de vele nieuwe C5 rijders, maar ander/nieuw draadje misschien ?
Gr. Ronald
hier dus
Berichten: 4494
Lid geworden op: 27 mei 2006 23:55
Auto: BMW 520i Touring G31
Opties: leer, fully loaded, ipod
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Energielabel: B
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Carbon Schwarz
Locatie: Dordrecht
Contacteer:
Ook bij mij automatisch alles: altijd cc aan met automatische luchtverdeling.
Eigenlijk raak ik die knoppen niet aan, op de ontwasemingknop na dan. In de winter gebruik ik die nog wel eens.
Eigenlijk raak ik die knoppen niet aan, op de ontwasemingknop na dan. In de winter gebruik ik die nog wel eens.
Sinds 17-1-2015 een BMW 523i Touring in High Executive
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Mijn exen zijn 2 maal C5, 3 maal Xantia en 2 maal BX en een BMW 525i Touring, %23i Touring, 520i en nu een 520i Touring
Berichten: 33562
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Merendeel uit , ... auto stand gebruik ik nooit , maak zelf wel uit wat er gebeuren moet 
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Zit daar ons verschil in verbruik in? 
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Berichten: 26
Lid geworden op: 14 aug 2007 17:08
Auto: Citroen C5 Tourer 2.0 Hdi-16v Exclusive
Opties: Navigatie, Xenon, etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 9095CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 60000
Kleur: Zwart met.
Locatie: Kranenburg (Duitsland)
Rijdt ook bijna zomer en winter op 22 stand auto, tot ergenis van mijn vrouw, die klaagt over koude luchstroom rechtsonder, ook als ik alleen op de voorruit instel. Is al eens aan gesleuteld, geloof nwe kachelmotor. Maakte weinig verschil.........
Gr
JJvanB
Gr
JJvanB
Huidig: Citroën C5 2.0 Hdi Tourer Exclusive & Citroën C1
Historie: Citroën C5 2.2 Hdi Break Exclusive , Citroën Xantia XS Break 1.8i, Citroën Xantia Berline 1.8i, Citroën BX 1.9 TZI, Citroën BX 1.6, Alfa Romeo 33 1.3, Seat Ibiza 1.5, Seat Fura 1.0
Als tweede auto: Citroën Visa Club (met 2CV motor) en Citroën C 15 1.8 diesel
Historie: Citroën C5 2.2 Hdi Break Exclusive , Citroën Xantia XS Break 1.8i, Citroën Xantia Berline 1.8i, Citroën BX 1.9 TZI, Citroën BX 1.6, Alfa Romeo 33 1.3, Seat Ibiza 1.5, Seat Fura 1.0
Als tweede auto: Citroën Visa Club (met 2CV motor) en Citroën C 15 1.8 diesel
Bij mij stond ie altijd op auto.
Tegenwoordig zet ik als het warm wordt een raampje open
Trouwens ik ben nu bij een aircospecialist uitgekomen bij mij in de buurt (ijlst). Als de pomp (compressor) het enige is wat kapot is kost het me € 640,-. Mocht het zo zijn dat er door slijtage van de zuigertjes in de cilinders, beide aluminium, vuil in het systeem zit, ben ik meer kwijt. Dan is het filter in de condensor ook aan de beurt. Aangezien dit een geheel is moet de hele condensor vervangen worden. Tevens komt er dan nog een expansieventiel bij. Dan wordt de prijs dus hoger. Nou maar hopen dat alleen de as stuk is en verder niets.
Wordt vervolgd
Tegenwoordig zet ik als het warm wordt een raampje open
Trouwens ik ben nu bij een aircospecialist uitgekomen bij mij in de buurt (ijlst). Als de pomp (compressor) het enige is wat kapot is kost het me € 640,-. Mocht het zo zijn dat er door slijtage van de zuigertjes in de cilinders, beide aluminium, vuil in het systeem zit, ben ik meer kwijt. Dan is het filter in de condensor ook aan de beurt. Aangezien dit een geheel is moet de hele condensor vervangen worden. Tevens komt er dan nog een expansieventiel bij. Dan wordt de prijs dus hoger. Nou maar hopen dat alleen de as stuk is en verder niets.
Wordt vervolgd
Gisteren is de aircopomp vervangen. Alles doet het weer goed. Ik had 3 offertes.
1. Mijn eigen garage: kosten pomp - 480ex BTW, (de)monteren, spoelen, afvullen - € 940,- (incl)
2. Bart Hebben: gebruikte pomp - 85ex BTW, (de)monteren, spoelen, afvullen - +/- € 450,- (incl)
3. ATF: nieuwe pomp 334ex BTW, (de)monteren, spoelen, afvullen, airco check - 641,41 (incl)
Drie verschillende prijzen. Airco Techniek Friesland kwam wat mij betreft als beste uit de bus. Eén jaar garantie, originele pomp, de auto werd opgehaald en gebracht en het verschil tussen gebruikt (ebben) en nieuw (ATF) is gewoon te klein. Dan moet je voor de nieuwe gaan!
Wat betreft het gebruik van de ecc: altijd op auto en voor aankomst zet je 'm op eco (als dat kan).
http://www.aircotechniekfriesland.nl/mambo/" target="_blank
The end.
1. Mijn eigen garage: kosten pomp - 480ex BTW, (de)monteren, spoelen, afvullen - € 940,- (incl)
2. Bart Hebben: gebruikte pomp - 85ex BTW, (de)monteren, spoelen, afvullen - +/- € 450,- (incl)
3. ATF: nieuwe pomp 334ex BTW, (de)monteren, spoelen, afvullen, airco check - 641,41 (incl)
Drie verschillende prijzen. Airco Techniek Friesland kwam wat mij betreft als beste uit de bus. Eén jaar garantie, originele pomp, de auto werd opgehaald en gebracht en het verschil tussen gebruikt (ebben) en nieuw (ATF) is gewoon te klein. Dan moet je voor de nieuwe gaan!
Wat betreft het gebruik van de ecc: altijd op auto en voor aankomst zet je 'm op eco (als dat kan).
http://www.aircotechniekfriesland.nl/mambo/" target="_blank
The end.
Berichten: 14808
Lid geworden op: 28 mei 2006 00:36
Auto: C5X ë-EAT8 Feel Hybride 225pk
Opties: Geen idee
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Energielabel: A
Phase: C5 X
Organummer: 00000
Productienummer: 00000
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 28000
Kleur: Magnetic Blue
Locatie: 0183
Contacteer:
Netjes.
Mag dit draadje daarmee op slot?
Mag dit draadje daarmee op slot?
Groeten,
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.
Harm.
Na 2x VAG, BX, 3 Xantia's, ZX, XM, wat andere merken, DS3 en DS4-en tot 20-05-2022 nu een C5X Feel PHEV en 2CV 6 (1985), Daf750 (1963), Volvo 66 GL (1976, 1978) als 2e daily drivers.

