Fietsdrager op/aan achterklep break
Auteur |
Bericht |
adev
V.I.P.
Auto: C4 Picasso Image
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: wit
Naar boven
|
 Fietsdrager op/aan achterklep break
Wie heeft ervaring met een fietsdrager voor 2 fietsen op/aan de achterklep van de C5 Break, in combinatie met een aangekoppelde caravan.
|
09 aug 2007 09:24 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
Kleur: Blauw
Naar boven
|
 Re: Fietsdrager op/aan achterklep break
adev schreef: Wie heeft ervaring met een fietsdrager voor 2 fietsen op/aan de achterklep van de C5 Break, in combinatie met een aangekoppelde caravan. geen ervaring met, maar ik heb wel gezien wat zo'n fietsendrager met je achterklep kan doen 
|
16 aug 2007 14:19 |
|
 |
adev
V.I.P.
Auto: C4 Picasso Image
Bouwjaar: 2010
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
Kleur: wit
Naar boven
|
ronama schreef: adev schreef: Wie heeft ervaring met een fietsdrager voor 2 fietsen op/aan de achterklep van de C5 Break, in combinatie met een aangekoppelde caravan. geen ervaring met, maar ik heb wel gezien wat zo'n fietsendrager met je achterklep kan doen  Dus advies: niet doen?
_________________ Pack Look, automatische airco, Connecting Box, Mistlampen in voorbumper, parkeersensoren voor en achter, Radio/CDspeler, 16 inch wielen TomTom Go930 C5 Berline 2002 C5 Break 2005
|
16 aug 2007 14:45 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Naar boven
|
adev schreef: ronama schreef: adev schreef: Wie heeft ervaring met een fietsdrager voor 2 fietsen op/aan de achterklep van de C5 Break, in combinatie met een aangekoppelde caravan. geen ervaring met, maar ik heb wel gezien wat zo'n fietsendrager met je achterklep kan doen  Dus advies: niet doen? Persoonlijk zou ik het niet doen. 
|
16 aug 2007 14:51 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Ronama heeft een berline , er zijn hier wellicht ook breakrijders met fietsdrager ( i.c.m caravan ) ....
16 aug 2007 14:51 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Naar boven
|
Menno schreef: Ronama heeft een berline , er zijn hier wellicht ook breakrijders met fietsdrager ( i.c.m caravan ) .... het gaat hier niet om een berline maar om de fietsendrager die je meestal achter aan de klep van een break ziet hangen. en daar heb ik het ook over. 
|
16 aug 2007 14:53 |
|
 |
Menno
Beheerder
Auto: Citroën
Naar boven
|
Verdere uitleg dan aub  , wat doet het met de achterklep dan ??
16 aug 2007 15:34 |
|
 |
Roman
V.I.P.
Naar boven
|
Menno schreef: Verdere uitleg dan aub  , wat doet het met de achterklep dan ?? afgebroken schanieren van de klep en gescheurde kleppen.. je moet je voorstellen dat je het gewicht van 2 fietsen en de drager aan je klep heb hangen en elke oneffenheid in de weg krijgt je klep een dreun. maar nogmaals IK persoonlijk zou ziets niet kopen er zullen gerust massa's mensen zijn die het fantastich vinden. hier in het zuiden zie je vooral duitsers met dat type drager rond rijden.
|
16 aug 2007 15:39 |
|
 |
Citrofiel1
|
Als je een drager hebt die op de achterbumper en tegen de achterruit rust (schuimrubber rollen rondom het metaal van de drager), en verder met spanlinten zijdelings via je achterklep (aan de binnenzijde achterklep zit dan een dikke kunststof klos waarrond het spanlint zit, ff met tape op zijn plaats houden totdat je de klep sluit, dan linten strak trekken - dat moet igv een geplakte ruit die tot aan de zijkant vd klep loopt op deze manier) en aan de bovenkant met met kunststof beklede haken je klep belast, kan het op zich nog meevallen. Naar onder is het geheel ook gezekerd met spanlinten die je vasthaakt in ogen onder je bumper of aan je trekhaak.
Ik gebruik zo'n drager op onze C8, er kunnen drie fietsen op maar ik hang er max. twee lichte kinderfietsen op, de rest gaat op het dak.
Wanneer je alles een paar dagen vóa³rdat je op vakantie vertrekt een keer op proef monteert, zodat je dat niet op het laatste moment gestresst doet, en alles klaarligt voor de grote dag (vertrek), kan er weinig verkeerd gaan.
Eerlijkheidshalve: ik heb nog geen lange reizen gemaakt met die drager op de achterklep - en doe ook zeer rustig aan met max. 80 a 90km/u (er hangt dan ook nog een kar met bagage achter - wat wil je, met 6 a 7 personen in een C8 is iedere stoel bezet en heb je niet veel bagageruimte over).
|
18 aug 2007 20:34 |
|
 |
|