H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Auto: C5 II break 2.0 16V Exclusive automaat
Opties: leer, el.stoelbediening, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 157.000
Kleur: aubergine
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Na een wat roerige periode, hoofdzakelijk vanwege gezondheidsperikelen, ben ik een tijdje niet meer erg regelmatig aanwezig geweest op het forum.
Ik heb uiteraard vaak meegelezen en af en toe ook wel wat antwoorden gegeven maar al bij al toch een pak minder dan vroeger.
Het valt me wel op dat het forum zoals ik dat ooit kende erg geslonken is! Er zijn een aantal regelmatige posts van trouwe forumleden maar de nieuwe aanwas is nauwelijks aanwezig en een aantal leden zijn inmiddels overgestapt naar andere merken of moderne varianten van Citroën die hier nog maar weinig aan bod komen.

Dus ik dacht; "ik zal er eens wat nieuw leven inblazen" :mrgreen:

Na een schaamtevol uitstapje naar een Volvo V70XC ben ik weer terug op het nest! Mijn nieuwste aanwinst is een Schitterende C5 Phase 2 uit 2007 in een prachtige en zeldzame kleur Die zich het best laat omschrijven als donker aubergine.
Het is een break, het is een Exclusive met als extra opties lichtkleurige lederen bekleding met elektrisch verstelbare zetels.
De kilometerstand is vrij zeldzaam voor een auto van deze leeftijd: slechts 157.000km gelopen in bijna 20 jaar. Net ingereden dus, de inloopolie zit er nog in.
Over olie gesproken; dit is de beruchte 2.0 16V variant die doorgaans wel een slokje olie lust. De schamele 140 pk in combinatie met de atmosferische motor was bepaald niet mijn eerste keuze, ik ben gewend aan V6'jes, diesels met enorm koppel en turbo geblazen benzinevarianten. Wat voor mij de doorslag gaf (afgezien van de regelmatig terugkerende tips van mijn lieve vrouw om toch wat rustiger te rijden ;) ) Was het complete onderhoudsrapport van deze wagen, het super nette interieur, de algemene staat van de wagen bij visuele inspectie en het bedrijf waar deze te koop stond: Hoefnagels in Asten (NB)
Dit is na de bekende bedrijven als Oldenhage (als absolute topper), Bonhof, etc. wel één van de zeldzame garages die het merk door en door kennen!

De DB riem is net vervangen, er zit een splinternieuwe aircopomp in en de grote beurt is van 300 km geleden (bij dezelfde garage)
Oh en het achterruitje werkt gewoon nog zoals het hoort :citrofiel
Kortom een bijna nieuwe Citroen C5 die alle liefde en aandacht heeft gekregen en nog jaren mee kan! Okay; geen snelheidsduivel, oliegebruik gaat nog wel wat omhoog maar al bij al eentje die ik ga koesteren en vooral op de weg ga houden de komende decennia!!

Voor degenen die mij niet kennen op het forum, hier wat beelden van mijn Citroën verleden:

Niet de mijne, helaas, maar omdat ik liefhebber ben fotografeer ik ze ook wel eens ;)
Afbeelding

Mijn supertrouwe Xantia automaat en mijn heerlijke C5 2.7 diesel met geweldig koppel en soepele 6 traps automaatr
Afbeelding

Helaas gaan ze soms ook wel eens stuk....
Afbeelding

Afbeelding

De twee oude getrouwen in dezelfde kleurstelling: rechts de V6 3.0 (heerlijk maar de 2.7 diesel is fijner)
Afbeelding

En ja! :oops: deze weelde is helaas voorbij, moest ik toen een garage/opslagbox hebben gehad dan zou ik die twee unieke CX'en nog steeds in bezit hebben! Helaas, ik was jong en onstuimig toen 8-)
Afbeelding

En toen moest ik mijn C5x, waar al heeeel veel aan versleuteld was, kostte een fortuin, toch echt snel inruilen. De tip van een vriend; neem een Volvo V70!! veel ruimte, heerlijke zetels en veel luxe... zogezegd zo gedaan, de katten lusten er geen brood van :mrgreen:
Afbeelding

Gelukkig had ik nog wel mijn Peugeot 404 Familiale uit 1969, een jaar jonger dan ik ben. Leuk project en heerlijk eenvoudig qua techniek!
Afbeelding

Maar de honden liggen toch liever in een soepel geveerde Citroën :lol:
Afbeelding

En tenslotte het afscheid van mijn oh zo trouwe Xantia, het beestje was een beetje klaar. Ik heb haar vertroeteld, de AL4 bak gespoeld op mijn manier, talloze hydroliekleidingen vervangen, eindeloos gespeurd naar onderdelen op Franse websites, bollen vervangen, uitlaat vervangen, remmen, handrem, banden, ruitmechanisme, airbaglampjes ellende; allemaal zelf gedaan. Nu staat ze bij van Gompel in Eindhoven zodat haar nog levendige onderdelen een nieuwe bestemming mogen krijgen. (en ze is meteen heel erg verliefd geworden op die stoere XM naast haar :smt038 :citrofiel
Afbeelding
Toen:
Axel; GS; CX 2.5 turbodiesel; CX 2.0 benz, leer, chroom :smt169 ; BX; BX break; Xantia 2.0 benz, berline; Xantia 1.9 sd break; XM 2.0 benz, break; Berlingo diesel busje; Berlingo multispace 1.4;
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003; C5 Break V6 Excl. 2002; C5 Tourer 2,7HDI excl.; Xantia 1.8 automaat. Nu: C5II2.0 16VExcl. 2007&Peugeot 404 Familiale uit 1969
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 438.000
Kleur: Grijs aluminium
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Gaaf om te lezen en zien dat het weer goed gaat met je. Een C5 in je leven heeft blijkbaar een positieve invloed.
Je hebt ook grootse plannen, althans, ik vind enkele decennia best een groot plan.

Eerlijk gezegd heb ik zo'n zelfde soort plan. Ik heb mijn Break uit 2002 nu dik 7 jaar aan de gang kunnen houden en dat wil ik zou houden tot ikzelf (of zij) er bij neer valt. Hoogstens zou ik hier een uitzondering op maken als ik ooit een betere Break zou kunnen vinden, wat jonger, wat meer power en ook nog de Exclusive versie.

Lijkt me heel pijnlijk om geen C5 meer te kunnen rijden, ik zie geen alternatieven nl. Ja, misschien een gave C6.

Maar na alles wat ik al aan mijn huidige wagen heb gesleuteld denk ik niet dat ik haar weg zou doen om aan een andere te beginnen. Want uiteindelijk moet dan toch zo ongeveer alles weer een keer vervangen worden.

Dat het forum niet meer is wat het geweest is heeft nmm veel te maken met het feit dat veel C5 rijders uiteindelijk toch voor een jongere wagen hebben gekozen.

Succes en vooral veel rijplezier gewenst met je nieuwe aanwinst!
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Bouwjaar: 2006
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Zonet een C5 II Tourer gescoord met 2.0 16V en slechts 121k km op de klok. Het is een Exclusive met alle toeters en bellen, behalve, ontdek ik net, een trekhaak. En helaas slechts één afstandsbediening. Met name daar moet ik snel achteraan.
Het olieslurpen van die motor herken ik niet, ik heb er inmiddels toch wel een paar gehad.
Zaterdag haal ik hem op. benieuwd wat ik verder nog allemaal tegenkom. Eén ding weet ik al: Automaat spoelen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
V.I.P.
V.I.P.
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
kilometerstand: 150.000
Kleur: Rouge Profond KKQD**
H_H: gefeliciteerd met je nieuwe C5. Ik had de auto zien staan en na het lezen van je eerste zinnen kreeg ik het idee dat je het over die break bij Hoefnagels had. Later bevestigde je dat.
Ik heb erover gedacht om naar die auto te gaan kijken maar ten opzichte van mijn eigen C5 schoot ik er niet zoveel mee op (behalve dat het een Break is en die mooie kleur Ganache).
Veel plezier ermee.
Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive

Afbeelding
C5club Newbie
C5club Newbie
Auto: C5Break
kilometerstand: 148539
Kleur: Gris Orageux
Vooral blij te horen dat het beter met je gaat, automobielen zijn inwisselbaar, personen daarentegen niet.
Fijn ook dat je weer een nieuwe voiture hebt aangeschaft, en ook nog eens met zo weinig kilometers.
Wat het verbruik van olie betreft, daar heb ik met mijn 2.0 16v Break nog nooit last van gehad.
Bouwjaar 2002 met zo een 149.000km op het telraam, geen onderhoudsbeurt gemist en alle stempels in het boekwerk.
En ja, het is hier inderdaad nogal stil geworden, en ik kon na de sitewisseling op geen enkele manier nog inloggen/aanmelden met mijn gebruikersnaam : Romani.
Zodoende heb ik uit nood maar een (hopelijk tijdelijk) account aangemaakt.
C5club Newbie
C5club Newbie
Auto: C5Break
kilometerstand: 148539
Kleur: Gris Orageux
Hoi JanSr.
Jij ook gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, ik wens je probleemloze kilometers met je nieuwe dame.
En net als jij, heb ik ook nog geen problemen ondervonden wat betreft overmatig olieverbruik.
Ook hier zal de bak gespoeld moeten worden na al die jaren, maar of dat hem nog gaat worden weet ik niet.
De dame is inmiddels 24 jaren jong en er is een ABS-storing (wielsensor) zichtbaar op het display.
Zodat ik toch weer rondkijk voor iets jongers, dat bovendien de milieu-zone in mag, i.v.m het behouden van de parkeervergunning in Amsterdam.
Plaats reactie