Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
C5club extreme Fan

Auto: Break Exclusive
Opties: alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 242000
Kleur: zilvergrijs
Volgens mij heb ik alle relevante info op het forum omtrent condensor vervangen gelezen. Nieuwe Nissens condensor in huis. De twee moeren van de leidingen zijn los en probeerde de bovenste leiding los te krijgen. Had gelezen dat dit inderdaad niet 1,2,3, gaat. De bovenste leiding heeft een rubber slang dus het geheel kan je enigszins bewegen en met wrikken, trekken en draaien heb ik twee misschien 3 milimeter speling weten te creëren in de aansluiting met het blokje van de oude condensor. kruipolie ertussen. Het komt niet los. De onderste leiding nog niet geprobeerd. Die zit nu nog helemaal vast op de condensor. Bovendien is die leiding van metaal en daar zal wrikken en bewegen supervoorzichtig moeten gebeuren. Met de ervaring van de bovenste leiding durf ik daar niet eens meer aan te beginnen. Heeft iemand tips hoe je de leidingen van de blokjes van de oude condensor krijgt? Of moet ik het toch laten doen door een garage?
C5club Veteraan

Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Bij mijn auto brak zo'n leiding af, bij GJO...Komt doordat het alu is schijnt het, is goedkoper dan koper. Heel voorzichtig zijn dus
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
C5club extreme Fan

Hmm, zelfs bij GJO. De garage moet zich ook maar behelpen dus. Ik heb nu een paar milimeter speling tussen het bovenste blokje en de leiding. De bout die uit het blokje komt moet weg. Kan ik met een dremel ertussen die kxxxe bout niet doorzagen, bout weg en dan kan ik veel meer bewegen. Is maar een idee hè, ik doe nog niks. Kan er wss niet eens bij komen. En die onderste geef ik een paar tikken met een plastic hamer, want in die koppeling zit nu nog nul beweging. mss springt het los.
C5club extreme Fan

Ik zeg wel dat ik alle relevante info over het vervangen van de condensor heb gelezen, maar mss begrijp ik het nog niet. Twee garages hebben me verteld dat mn condensor stuk is. Laatste twee keer liep het na bijvullen binnen twee weken leeg en deed het niks meer. Het systeem werkt nu al bijna twee jaar niet. Ik redeneer dat het dan (nagenoeg) leeg is, want via de condensor verdwijnt het koudemiddel. Staat het systeem dan toch nog onder druk, of zuigt het zich nog vacuum? Met een lek is er geen vacuum meer toch? Of, als dat wel het geval is, maakt het vacuum dan ook dat de leidingen niet los gaan of is het echt alleen de O ring en corrosie.
C5club extreme Fan

Heeft iemand ervaring met een garage regio Amsterdam die dit goed kan doen?
C5club Veteraan

Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Je zou Erik Smit kunnen vragen, zit in een schuur in Weesp, maar hij is erg druk ( ERSonderhoud, zit op whatsapp), jarenlange ervaring bij wijlen Ordas Diemen
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
C5club extreme Fan