Beste allemaal
Ik zoek het gat voor het blokkeren van de krukas in mijn bolide met automaat.
Zit dat aan de linkerkant, achter het zwarte dekseltje (zie foto) ?
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
V.I.P.

Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Daar zit het gat niet, het zit onder de motor, ergens tussen daar waar de rechteras het differentieel in gaat en de carterpan.
Het is een speciale pen, het vlakke kantje blijft buiten de motor bij een automaat, je steekt het vanuit de motor in de achterkant van het vliegwiel. Je kunt niet in het gat kijken om te zien wanneer het kleinere gaatje in het vliegwiel voorbij komt terwijl je de motor met de hand draait. Een klein spiegeltje op een steeltje kan soms helpen, ik gebruik een endoscoop, dat is een heel stuk makkelijker en gezonder voor je nek
Het is een speciale pen, het vlakke kantje blijft buiten de motor bij een automaat, je steekt het vanuit de motor in de achterkant van het vliegwiel. Je kunt niet in het gat kijken om te zien wanneer het kleinere gaatje in het vliegwiel voorbij komt terwijl je de motor met de hand draait. Een klein spiegeltje op een steeltje kan soms helpen, ik gebruik een endoscoop, dat is een heel stuk makkelijker en gezonder voor je nek
V.I.P.

Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Dankjewel Sohail
Ik heb me al een slag in de rondte gezocht, hoewel ik ket bij mijn vorige,wel type II, gedaan heb. Ik meende me te herinneren aan de achterkant maar vond daar niks.
Ik heb een endoscoop, evenals een timingset, dus moet dat gaan lukken.
Zijn er verder nog afwijkingen waar ik rekening mee moet houden, behalve de krukas poelie ?
Ik neem aan dat ook het ldsvat los moet om de bout van de bovenste motorsteun los te maken.
Ik hoor het graag.
Groeten Maarten
Ik heb me al een slag in de rondte gezocht, hoewel ik ket bij mijn vorige,wel type II, gedaan heb. Ik meende me te herinneren aan de achterkant maar vond daar niks.
Ik heb een endoscoop, evenals een timingset, dus moet dat gaan lukken.
Zijn er verder nog afwijkingen waar ik rekening mee moet houden, behalve de krukas poelie ?
Ik neem aan dat ook het ldsvat los moet om de bout van de bovenste motorsteun los te maken.
Ik hoor het graag.
Groeten Maarten
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Bij een type-3 is er een extra verstevigings-rib in het blok wat het zicht op het gat ontneemt, waardoor je denk dat het er niet is. In dit fimpje bij 1:35 zie je het gat in het vliegwiel, het gaatje in krukaspoellie bij jouw C5-3 is er niet, ook de spie niet, draai de krukaspoellie bout pas los als het vliegwiel geblokkeerd is.
LDS vat durf ik niet te zeggen, volgens mij kun je dat laten zitten, alleen het koelvat los uit zijn bevestiging en iets opzij leggen, dan kun je erbij.
LDS vat durf ik niet te zeggen, volgens mij kun je dat laten zitten, alleen het koelvat los uit zijn bevestiging en iets opzij leggen, dan kun je erbij.