Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 609
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Dit gaat alleen op voor de 4 cylinders, niet voor de 6 pitters, want die hebben 4 hoogte sensoren en een extra computer (CSS) en om die reden ander bedrading in de auto.
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jan 2019 20:05
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 264000
Kleur: grijs
Interessante wending
Vandaag de phase II slooppomp binnen gekregen, bij vergelijking bleek het anker van mijn eigen pomp veel zwaarder en schokkerig rond te draaien met de hand.
Het anker van de sloop pomp draaide heel soepel. Motor ook getest op de werkbank, draait als een zonnetje.
Het ligt dus echt aan de pomp.
Pomp bleek gelijk aan de X7 pomp, dus zonder extra retour leiding.
Inmiddels zit de BHI van de X7 pomp op de sloop pomp.
Zodra de weergoden mij goed gezind zijn en ik tijd heb ga ik hem in de auto zetten.
Vandaag de phase II slooppomp binnen gekregen, bij vergelijking bleek het anker van mijn eigen pomp veel zwaarder en schokkerig rond te draaien met de hand.
Het anker van de sloop pomp draaide heel soepel. Motor ook getest op de werkbank, draait als een zonnetje.
Het ligt dus echt aan de pomp.
Pomp bleek gelijk aan de X7 pomp, dus zonder extra retour leiding.
Inmiddels zit de BHI van de X7 pomp op de sloop pomp.
Zodra de weergoden mij goed gezind zijn en ik tijd heb ga ik hem in de auto zetten.
Opel kadett A sedan, Simca 1501 sedan, Opel record B Caravan (break), Citroën 2CV4 bestel, Opel commodore B coupe, Leyland princess 2200, Mazda 626 break, Mercedes 250T, Mercedes 280 TE,
Daimler 12 cyl, 4 x Volvo 66, Volvo 343, 2 x Volvo 244, Volvo 740 break, Saab 9000, Volvo 850, 2 x Volvo V70, Volvo XC90, Citroën C5 2004 break en nu Citroën C5 tourer 2008 X7 en (tijdelijk) Peugeot 407 SW
Daimler 12 cyl, 4 x Volvo 66, Volvo 343, 2 x Volvo 244, Volvo 740 break, Saab 9000, Volvo 850, 2 x Volvo V70, Volvo XC90, Citroën C5 2004 break en nu Citroën C5 tourer 2008 X7 en (tijdelijk) Peugeot 407 SW
C5club Newbie


Berichten: 10
Lid geworden op: 26 jan 2019 20:05
Auto: C5 break exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 264000
Kleur: grijs
P.s. Achteraf gezien verbaasde het mij al dat de vering de laatste tijd heel erg langzaam omhoog ging.
Opel kadett A sedan, Simca 1501 sedan, Opel record B Caravan (break), Citroën 2CV4 bestel, Opel commodore B coupe, Leyland princess 2200, Mazda 626 break, Mercedes 250T, Mercedes 280 TE,
Daimler 12 cyl, 4 x Volvo 66, Volvo 343, 2 x Volvo 244, Volvo 740 break, Saab 9000, Volvo 850, 2 x Volvo V70, Volvo XC90, Citroën C5 2004 break en nu Citroën C5 tourer 2008 X7 en (tijdelijk) Peugeot 407 SW
Daimler 12 cyl, 4 x Volvo 66, Volvo 343, 2 x Volvo 244, Volvo 740 break, Saab 9000, Volvo 850, 2 x Volvo V70, Volvo XC90, Citroën C5 2004 break en nu Citroën C5 tourer 2008 X7 en (tijdelijk) Peugeot 407 SW
Berichten: 609
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Probeer als hij erop zit om 0,5 bar op de vulopening te zetten, laast was er iemand die het met z,n mond probeerde, maar dat krijg je niet voor elkaar
