Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 403
Lid geworden op: 21 apr 2018 08:06
Auto: C5II 2.0i16v break Ligne Business
Opties: Zwart Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10782CJ
Productienummer: 10162
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 268000
Kleur: KPKD
Locatie: Berlaar (België)
Een goede maand terug heb ik de draagarmlagers van mijn break uit 2006 vervangen.
Nu had hier ik al veel over gelezen en moet zeggen dat dit voor mij reuze goed mee viel om te doen, ik heb er niet het minste probleem met gehad.
Hierbij moet ik wel vermelden dat ik dit bij de CX ontelbare malen heb gedaan en ik ook over een 2 palen hefbrug beschik, ik vind het trouwens bij de C5 makkelijker werken dan bij de CX.
Bij de CX monteerde ik altijd smeernippels maar in dit geval leek mij dat niet veel zin te hebben en heb ik royaal geweest met Lithium EP2 vet.
Op een leeftijd van 86 is het een ander verhaal, dan moet je wel over een hefbrug beschikken en fysiek nog goed zijn (wat vandaag de dag geen uitzondering hoeft te zijn op die leeftijd) en dan kan het wel, maar dat moet eenieder voor zich zelf uitmaken.
Nu had hier ik al veel over gelezen en moet zeggen dat dit voor mij reuze goed mee viel om te doen, ik heb er niet het minste probleem met gehad.
Hierbij moet ik wel vermelden dat ik dit bij de CX ontelbare malen heb gedaan en ik ook over een 2 palen hefbrug beschik, ik vind het trouwens bij de C5 makkelijker werken dan bij de CX.
Bij de CX monteerde ik altijd smeernippels maar in dit geval leek mij dat niet veel zin te hebben en heb ik royaal geweest met Lithium EP2 vet.
Op een leeftijd van 86 is het een ander verhaal, dan moet je wel over een hefbrug beschikken en fysiek nog goed zijn (wat vandaag de dag geen uitzondering hoeft te zijn op die leeftijd) en dan kan het wel, maar dat moet eenieder voor zich zelf uitmaken.
Auto's in bezit:
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Bij de CX had je volgens mij niet die extra bus ertussen zitten waardoor zo’n smeernippel wat makkelijker te plaatsen was. Uit mijn hoofd… 

Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 1251
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Ik vond nog een plaatje:

Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Zo te zien heb je die er ingezet toen de draagarm gedemonteerd was, en nadat de binnenloopringen van de lagers en de keerring losgenomen waren.
En kennelijk waren die lagers toen nog oké.
Dat roept bij mij de vraag op: waarom heb je al die moeite genomen en niet gelijk de lagers vervangen en dik in het vet gezet?
Dan zijn die smeernippels overbodig, naar ik denk....
Groet,
JW
En kennelijk waren die lagers toen nog oké.
Dat roept bij mij de vraag op: waarom heb je al die moeite genomen en niet gelijk de lagers vervangen en dik in het vet gezet?
Dan zijn die smeernippels overbodig, naar ik denk....
Groet,
JW
Berichten: 1251
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Tsja, ik had ze er toch af en ff een paar van die nippels plaatsen is geen werk.
Als je ziet, waarom die ADALS kapot gaan, zie je altijd aan de binnenzijde vocht, dus roest en gebrek aan smering. Met zo nu en dan de vetspuit er tegen aan blijf je dat voor.
De constructie is oerstom: De rechte stabilisatorstang wordt korter, als hij tordeert.
Bij iedere bocht betekent dat extra spanning op die binnenste lagers.
Een "normale" torsiestang heeft twee bochten, waardoor de krachten een stuk kleiner zijn.
De DS heeft ook een rechte, kan je dan zeggen en daar gaat het nooit kapot. Klopt, want die lagers zijn drie maal zo groot, en de torsiestang zit aan beide zijden met een plat kantje geklemd. En dat is iets ander dan uit één stuk, met loeivast zittende bouten zoals bij de C5. Gewoon ene k*t constructie.
Als je ziet, waarom die ADALS kapot gaan, zie je altijd aan de binnenzijde vocht, dus roest en gebrek aan smering. Met zo nu en dan de vetspuit er tegen aan blijf je dat voor.
De constructie is oerstom: De rechte stabilisatorstang wordt korter, als hij tordeert.
Bij iedere bocht betekent dat extra spanning op die binnenste lagers.
Een "normale" torsiestang heeft twee bochten, waardoor de krachten een stuk kleiner zijn.
De DS heeft ook een rechte, kan je dan zeggen en daar gaat het nooit kapot. Klopt, want die lagers zijn drie maal zo groot, en de torsiestang zit aan beide zijden met een plat kantje geklemd. En dat is iets ander dan uit één stuk, met loeivast zittende bouten zoals bij de C5. Gewoon ene k*t constructie.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Nee, die waren van broodkruim.jantje1948 schreef:Maar die waren van aluminium.
De lagers toch niet hoop ik.

C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jul 2021 22:55
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
kilometerstand: 95000
Kleur: donker blauw
C5HDI110 schreef:Zelfs ik durf dit niet alleen te doen, en ik zit op de helft van 86 jaar![]()
Het is best wel een specialistisch klusje, kun je beter laten doen bij een Citroen specialist, bij mijn C5 heeft garagae GJO in Nieuw-Vennep dat gedaan, kan ik van harte aanraden
Ik heb navraag gedaan bij de Citroendealer hier in Emmen om aan links zowel rechts de adals te vervangen en wat het gaat kosten ben mij rot geschrokken € 1400 Dat doe ik dus nooit laat hem maar mooi kraken wen er wel aan maar bedankt voor het reageren
Bloempie
Berichten: 1251
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Voor dit soort klussen moet je ook niet naar een officiële Citroen Agent, want die is verplicht in een kostbaar kristallen paleis te zitten, met slechts enkele monteurs met een reuzentarief en ook slechts officiële Citroen onderdelen.
Vraag eens op waarvoor de bekende specialisten het doen (ongeveer een derde).
Je zal zien, dat ze wellicht wat verder weg zijn, maar dat kundigheid en tarieven dat ruimschoots compenseren..
Vraag eens op waarvoor de bekende specialisten het doen (ongeveer een derde).
Je zal zien, dat ze wellicht wat verder weg zijn, maar dat kundigheid en tarieven dat ruimschoots compenseren..
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

C5club Rookie


Berichten: 49
Lid geworden op: 01 jul 2021 22:55
Auto: C5
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
kilometerstand: 95000
Kleur: donker blauw
Allemaal nog bedankt voor het reageren over de ADALS van mijn C5. Ik kan jullie vertellen ze kraken niet meer waarom ?????? Het volgende is gebeurt de automaatbak laten spoelen en verversen toen dat klaar was werd ik gebeld dat de C5 in de onderste stand bleef staan en bij het uitlezen bleek de
hydraulische pomp defect te zijn of er een ander van de sloop er in gezet mocht worden € 100
mijn antwoord was doe dat maar dus dat geschiede , de volgende dag werd ik opnieuw gebeld dat de auto weer in orde was . Bij het naar huis rijden merkte ik dat de auto niet meer kraakte kan het dan
aan de pomp gelegen hebben rij nu al een aantal weken zonder kraken en ik hoop dat het zo blijft,
Fijne vakantie dagen en de groeten van Bloempie
hydraulische pomp defect te zijn of er een ander van de sloop er in gezet mocht worden € 100
mijn antwoord was doe dat maar dus dat geschiede , de volgende dag werd ik opnieuw gebeld dat de auto weer in orde was . Bij het naar huis rijden merkte ik dat de auto niet meer kraakte kan het dan
aan de pomp gelegen hebben rij nu al een aantal weken zonder kraken en ik hoop dat het zo blijft,
Fijne vakantie dagen en de groeten van Bloempie

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Ik denk dat er wat meer beweging geweest is in de lagers, waardoor de krakende delen elkaar nu niet meer tegenkomen.
Als ze echt stuk waren tenminste. Ik weet niet of dat is vastgesteld.
Als ze echt stuk waren tenminste. Ik weet niet of dat is vastgesteld.
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jul 2017 18:12
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Locatie: omgeving enkhuizen
Ik moet ook nog steeds mijn adals doen, maar ik kan die reparatiesetjes niet meer vinden.
Heeft iemand een artikelnummer of adresje voor mij?
Heeft iemand een artikelnummer of adresje voor mij?
Berichten: 403
Lid geworden op: 21 apr 2018 08:06
Auto: C5II 2.0i16v break Ligne Business
Opties: Zwart Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10782CJ
Productienummer: 10162
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 268000
Kleur: KPKD
Locatie: Berlaar (België)
Ik had destijds deze gekocht:
https://www.autodoc.be/original-imperium/9694633" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.autodoc.be/original-imperium/9694633" onclick="window.open(this.href);return false;
Auto's in bezit:
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jul 2017 18:12
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Locatie: omgeving enkhuizen
Reparatie set stuur. daar had ik natuurlijk niet op gezocht.
Maar, dat zou hem goed kunnen zijn. Ze hebben alleen nogal wat smaken,
is die voor de V6 hetzelfde als voor de 4 cilinder modellen?

Maar, dat zou hem goed kunnen zijn. Ze hebben alleen nogal wat smaken,
is die voor de V6 hetzelfde als voor de 4 cilinder modellen?
Berichten: 403
Lid geworden op: 21 apr 2018 08:06
Auto: C5II 2.0i16v break Ligne Business
Opties: Zwart Leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10782CJ
Productienummer: 10162
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 268000
Kleur: KPKD
Locatie: Berlaar (België)
Het is een ongelukkige benaming van autodoc, maar het is wel degelijk een draagarm reparatie set.
Volgens wat ik kan opzoeken zijn de draagarmlagers hetzelfde bij de C5 PH2 break 2.0i 16v en de 3.0 V6.
Volgens wat ik kan opzoeken zijn de draagarmlagers hetzelfde bij de C5 PH2 break 2.0i 16v en de 3.0 V6.
Auto's in bezit:
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
C5 PH2 2.0i 16V Break Athena
C5 PH2 2.0i 16V Break Exclusive
C5 ph3 2.0i 16V Tourer Exclusive
CX 2400 IE Prestige
CX 25 GTi Turbo serie1
CX 25 GTi Turbo 2
CX 22 RS break
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jul 2017 18:12
Auto: C5 3.0 v6 Exclusive break
Opties: leder, jbl, navigatie
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Organummer: 10402
kilometerstand: 175000
Kleur: licht blauw
Locatie: omgeving enkhuizen
Het is mij gelukt om ze te vervangen. Maar, het was een stevig klusje op de krik.
Bedankt voor het meedenken.
Bedankt voor het meedenken.