Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
|
Pagina 1 van 1
|
[ 1 bericht ] |
|
Auteur |
Bericht |
homerraas
C5club Rookie
Auto: C5 I break V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
kilometerstand: 275000
Kleur: blauw
Naar boven
|
 Storingen in de C5 :(
Nou de dame heeft wat kuren en geeft wat storingen (generieke uitlezer €20 gebruikt) Deze OBD lezer heeft er wel voor gezorgd dat ik kon blijven rijden............
De eerste (en redelijk standaard heb ik gemerkt) het motorlampje en vervuilingseenheid melding op het navi scherm. Dat komt en gaat (gok mede door de oudere brandstof) er wordt maar weinig mee gereden, deze storing kan niet gewist worden door de scanner. Auto is net gekeurd en de gasmeeting was uitstekend.
Storing die nu het meeste ellende geeft is : P1632 deze gevonden als gaspedaalsensor, KLOPT dit? Deze is een jaar of 4 geleden al eens vervangen Symptomen: gas response opeens weg, reageert niet meer zet dat tijdens het rijden contact uit, contact aan laat de koppeling opkomen en kan verder rijden. Andere keer krijg ik sneeuwvlokje/DSC flikker lampje (boven temp meter) en loopt de motor zeer onregelmatig, alleen door meerdere delete pogingen met de OBD lezer gaat deze weg en functioneert de auto weer zoals normaal.
Ik wil best de sensor weer vervangen (nu zelf) kost minder dan €50 maar dient deze gecodeerd te worden of plug and play?
Andere storingen zijn: P1B00 (geen idee) P0711 tranmissie temp sensor automaat (maar is handbak) Deze 2 blijven er in staan ook naar meerdere resetpogingen.
Merci!!
Edwin
|
27 apr 2025 10:41 |
|
 |
|
|
Pagina 1 van 1
|
[ 1 bericht ] |
|