Helaas, na ruim een jaar en 20K km de auto weer weggedaan.
Ondanks de vele pluspunten zijn de minnen teveel gaan wegen. Let wel: dit is mijn persoonlijke mening.
De automaat, het gedrag bij koude start, eerste paar 100 meter, en vooral bij uitparkeren veel te 'springerig'. Verder heel behoorlijk.
De bediening, ben er niet aan gewend geraakt, te omslachtig via de display, knoppen niet allemaal logisch te vinden, het gedoe om na ieder start de hele zooi van keep your lane etc, emergency brake etc uit de schakelen, een cruise control ie ik niet prettig vind, houd veel te vroeg in achter een voorganger, ook op kortste afstand, kortom, 75% van de reden ligt in de adaptieve meuk. Niet aan mij besteed. Call me Old School

Afschrijving is overigens pijnlijk, auto is ingeruild bij een grote keten met ook Citroën dealerschappen, en conform ik bij de dealer an de overkant kon krijgen)
Om positief te eindigen, comfort top, ruimte top, interieur top, motor prima, prestaties en verbruik, ook en vooral als trekauto goed (kogeldruk van 65 kilo buiten beschouwing gelaten)
Komt er nog eens een Citroén? Zeker wel, als ik een stalling kan krijgen. Maar dan als 2e auto en zal dan een BX of XM worden.
Voor de nieuwsgierigen

, de nieuwe is een Mercedes C200 combi met de 9V automaat geworden.
Met alleen de Tempomat, verder geen rij"hulp"systemen.
Groet
Hans