C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
ben bang dat er een andere kachel in moet want hebt hem al eens gerepareerd :(
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Het zit je wel en niet mee hé.

Toen ik mijn break kocht waren de slangen die door het schutbord naar de climatisateur lopen afgekoppeld en was er een stuk slang aan de pijpen die uit het blok komen gezet. Hierdoor kwam er geen warm water naar de kachel unit.

Ik kocht de auto ergens in november. Ik kwam er pas later achter dat die slangentruuk te maken had met defect klepmotortje waardoor er enkel warme lucht geblazen werd. Dit ontdekte ik toen de buitentemperaturen de airco noodzakelijk maakten.
Heb toen gelukkig ook ontdekt dat het klepregelmotortje het bekende defecte had. Heb ik kunnen vervangen, slangen weer aangesloten aan het blok en de temp regeling werkte weer.

Ik vertel je dit omdat die slangentruuk je mogelijk wat meer tijd kan geven om je kachelunit te repareren.

Maar, is je airco zelf wel in orde, is die niet lek?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dat is wel een terechte opmerking, links en rechts tegelijkertijd kapot is alleen waarschijnlijk als je geen dubbele regeling hebt, en als de airco niet werkt is de uitblaas temperatuur warmer dan de buitentemperatuur. Verwarmen doet ie namelijk altijd.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
het vreemde is dat de airco het perfect deed en het lijkt me sterk dat hij in nog geen 1 minuut volledig leeg gelopen kan zijn zonder dat er iets losgehaald is
( toch)
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Nou, ik had vorige zomer vrijwel ineens geen koude lucht meer. Bleek een lekke condensor te zijn. De condensor is het punt in het hele airco gebeuren waar het vaakst een lek onstaat.
Bij het vervangen vond ik dat de lekke condensor een hele broze indruk maakte. Leek me echt zo erg broos dat het vreemd was dat hij niet verpulverde.

Je kunt heel simpel checken of er een lek in zit. Omdat er ook wat olie in het systeem zit krijg je rond het lek een beetje vettige vlek te zien rondom het lek. Je kunt je condensor goed bekijken als je de schroeven waar je radiator mee vast zit los haalt. Dan kun je de radiator richting de motor kantelen en krijg je de condensor in beeld.

Wat ik er van begrepen heb is dat je airco blijft werken totdat de druk in het systeem beneden een bepaalde waarde komt. Dan kapt hij er ineens mee.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Je hoort vanzelf de tik van het inschakelen van de compressor.
En verder kan je de ingaande leiding voelen, tegen het schutbord. Die moet koud zijn.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
We gaan het controleren en condensor vervangen hebt ik al eens gedaan samen met onze Wiily4 in Westerlo
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
dat is al wel een tijdje geleden en gevuld ook .
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
ja was nog met de 2.0 hdi en niet gevuld want had nog een rubbertje nodigen die hadden we toen niet. :smt193 :smt193 maar wel een hoop geleerd van jouw :smt023 :smt023 :smt023 :smt023
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
nu moet ik het toch geloven dat mijn geheugen minder wordt :smt089 , als het ook andere mezen het vertellen. :smt089
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
is wel handig in de kroeg, beter 2 bier als 20 bier afrekenen ( ben Hollander hoor :lol: :lol: :lol: )
groetjes edwin

lexia en diagbox aanwezig


steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
Hallo, zit de zekering voor de motorventilator in de BSM voor een ph 1 en welke zekering is dit? ik kan geen defecte zek. zien, cq meten. is de elektronica net naast die ventilator of de sensor het probleem dat mijn motorventilator het niet meer doet?
Daardoor misschien lekke koppakking!!
Help!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Wordt de radiateur wel warm?
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
Ja, de kachel doet het nog wel, maar hoe kan ik de zekering controleren vd Motorventilator?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
De radiateur zit na de thermostaat, de kachel ervoor...
Als je thermostaat stuk dicht is, gaat de ventilator nooit aan.
Plaats reactie