Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
		     
    					    					    				C5club Rookie

    			        
Berichten: 17
      		Lid geworden op: 24 nov 2020 18:45
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break FAP= roetfilter dieselmotor
      			      		      			      				Opties: 4 cilinder, 1997 cc, 100 kW/HDi 138 PK
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Energielabel: E
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 11022
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 412000
      			      		      			      				Kleur: Grijs metalic
      			      		      			      				Locatie: Hippolytushoef (NH)
      			      		      		
      		      		      		        Beste C5 rijders,
Mijn C5 is toe aan nieuwe gloeipluggen, echter deze bevinden zich aan de achterzijde. Bij eventueel afbreken zijn de pluggen slecht bereikbaar. De auto is na groot onderhoud (km stand 399.000 km), behalve de gloeipluggen, weer van een APK voorzien. Wie heeft ervaring met vervangen van deze pluggen aan de achterzijde?
Graag ontvang ik jullie reacties.
Groet,
Henri Boersen
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Mijn C5 is toe aan nieuwe gloeipluggen, echter deze bevinden zich aan de achterzijde. Bij eventueel afbreken zijn de pluggen slecht bereikbaar. De auto is na groot onderhoud (km stand 399.000 km), behalve de gloeipluggen, weer van een APK voorzien. Wie heeft ervaring met vervangen van deze pluggen aan de achterzijde?
Graag ontvang ik jullie reacties.
Groet,
Henri Boersen
Berichten: 4949
      		Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 1.6 HDiF
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				Locatie: Rotterdam
      			      		      		
      		      		      		        Wellicht kun je aangeven welk type diesel motor 
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			
 
    					    					    				C5club extreme Die-Hard

    			        
Berichten: 756
      		Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Linge Prestige
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2003
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				Kleur: EYTC - Gris Orageux
      			      		      			      				Locatie: 's-Hertogenbosch
      			      		      		
      		      		      		        Goededag.
Alleen eerst is wat info over de motor wel noodzakelijk voor ons, dit is niet benoemd. Daarom kunnen we met je verhaal net zoveel als dat jij met je gloeipluggen kan, niks
  
  
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					Alleen eerst is wat info over de motor wel noodzakelijk voor ons, dit is niet benoemd. Daarom kunnen we met je verhaal net zoveel als dat jij met je gloeipluggen kan, niks
 
  
Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Verkocht)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
    				
    				    			Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Verkocht)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
 
    					    					    				C5club Bikkel

    			        
Berichten: 399
      		Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
      		
      		
      		      		      			      				Auto: 2.0 HDIF  Break
      			      		      			      				Opties: caractere
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10963
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 280000
      			      		      			      				Kleur: zwart
      			      		      			      				Locatie: Roermond
      			      		      		
      		      		      		        Als het de 2.0 HDIF is zou ik er niet zelf aan beginnen  bekijk dit filmpje maar eens https://www.scegliauto.com/nl/video/cit ... ial/82556/" onclick="window.open(this.href);return false; 
gr mart
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			gr mart
 
    					    					    				C5club Rookie

    			        
Berichten: 17
      		Lid geworden op: 24 nov 2020 18:45
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break FAP= roetfilter dieselmotor
      			      		      			      				Opties: 4 cilinder, 1997 cc, 100 kW/HDi 138 PK
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Energielabel: E
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 11022
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 412000
      			      		      			      				Kleur: Grijs metalic
      			      		      			      				Locatie: Hippolytushoef (NH)
      			      		      		
      		      		      		        Beste C5-ers,
Hierbij meer info over de auto/motor:
* C5 Break
* Dieseluitvoering met nieuwe roetfilter van 1 maand oud
* 100 KW
* HDi 138
* Automatische versnellingsbak
* Organummer: 11022 hieruit heb ik een productiedatum van 12-01-2007 berekend
Groet,
Henri
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Hierbij meer info over de auto/motor:
* C5 Break
* Dieseluitvoering met nieuwe roetfilter van 1 maand oud
* 100 KW
* HDi 138
* Automatische versnellingsbak
* Organummer: 11022 hieruit heb ik een productiedatum van 12-01-2007 berekend
Groet,
Henri
Berichten: 4949
      		Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 1.6 HDiF
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				Locatie: Rotterdam
      			      		      		
      		      		      		        Valt best mee, je kan je beter afvragen waarom TS denkt dat ze vervangen moeten worden.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			 
    					    					    				C5club Bikkel

    			        
Berichten: 399
      		Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
      		
      		
      		      		      			      				Auto: 2.0 HDIF  Break
      			      		      			      				Opties: caractere
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10963
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 280000
      			      		      			      				Kleur: zwart
      			      		      			      				Locatie: Roermond
      			      		      		
      		      		      		        Dat klopt
Ik heb er ook twee stuk maar start nog met -10
en regenereren doet die toch ondanks defecte gloeiers
gr mart
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Ik heb er ook twee stuk maar start nog met -10
en regenereren doet die toch ondanks defecte gloeiers
gr mart
 
    					    					    				C5club Rookie

    			        
Berichten: 17
      		Lid geworden op: 24 nov 2020 18:45
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break FAP= roetfilter dieselmotor
      			      		      			      				Opties: 4 cilinder, 1997 cc, 100 kW/HDi 138 PK
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Energielabel: E
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 11022
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 412000
      			      		      			      				Kleur: Grijs metalic
      			      		      			      				Locatie: Hippolytushoef (NH)
      			      		      		
      		      		      		        Ja waarom zou ik de gloeipluggen van deze 2.0 liter willen vervangen, in het voorjaar startte de motor bij nul tot min één graad (-1°C) niet, althans deze wilde niet aanslaan. Dus toen gewoon maar thuisgebleven, dit kan als je met pensioen bent. 
In het voorjaar de APK keuring gedaan, nieuwe remschijven en remblokken, nieuw roetfilter (de oude was verzadigd) en vier nieuwe banden.
Voor de gloeipluggen werd ik doorverwezen naar een dieseldeskundige welke aan de lopende band gloeipluggen vervangt en veel ervaring heeft, ook als deze mochten afbreken. Hij heeft de pluggen doorgemeten, twee waren defect, hij zei mij: ik begin er niet aan, de pluggen zitten aan de achterzijde.
Als ze bij de demontage afbreken dan moet ik de halve motor slopen en dat is arbeidsintensief en kost behoorlijk wat geld. Verder advies was: gewoon doorrijden met deze prima motor, kan nog vele kilometers draaien. Bij 120.000 km is er een nieuwe motor geplaatst waardoor dit motorblok nu 280.000 km heeft gedraaid.
Ondertussen is de buitentemperatuur weer ver boven de 0°C waardoor de auto weer prima start.
Mijn angst is dat de auto a.g.v. de defecte gloeipluggen niet regenereert!
Op de board computer kan ik niet zien of het roetfilter geschoond wordt, er zit een storing in de computer waardoor ik een brandend ABS lampje heb.
Misschien maakt ik mij druk om niets.
@Mart jouw filmpje geeft duidelijk aan dat het een flinke sleutelpartij is. Als er iets afbreekt en uitgeboord dient te worden ben je echt de sjaak
Groet, Henri
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			In het voorjaar de APK keuring gedaan, nieuwe remschijven en remblokken, nieuw roetfilter (de oude was verzadigd) en vier nieuwe banden.
Voor de gloeipluggen werd ik doorverwezen naar een dieseldeskundige welke aan de lopende band gloeipluggen vervangt en veel ervaring heeft, ook als deze mochten afbreken. Hij heeft de pluggen doorgemeten, twee waren defect, hij zei mij: ik begin er niet aan, de pluggen zitten aan de achterzijde.
Als ze bij de demontage afbreken dan moet ik de halve motor slopen en dat is arbeidsintensief en kost behoorlijk wat geld. Verder advies was: gewoon doorrijden met deze prima motor, kan nog vele kilometers draaien. Bij 120.000 km is er een nieuwe motor geplaatst waardoor dit motorblok nu 280.000 km heeft gedraaid.
Ondertussen is de buitentemperatuur weer ver boven de 0°C waardoor de auto weer prima start.
Mijn angst is dat de auto a.g.v. de defecte gloeipluggen niet regenereert!
Op de board computer kan ik niet zien of het roetfilter geschoond wordt, er zit een storing in de computer waardoor ik een brandend ABS lampje heb.
Misschien maakt ik mij druk om niets.
@Mart jouw filmpje geeft duidelijk aan dat het een flinke sleutelpartij is. Als er iets afbreekt en uitgeboord dient te worden ben je echt de sjaak
Groet, Henri
 
    					    					    				C5club Bikkel

    			        
Berichten: 399
      		Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
      		
      		
      		      		      			      				Auto: 2.0 HDIF  Break
      			      		      			      				Opties: caractere
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10963
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 280000
      			      		      			      				Kleur: zwart
      			      		      			      				Locatie: Roermond
      			      		      		
      		      		      		        Denk toch als die bij -1 niet start dat er wat anders aan de hand is en of die regenereert kun je met de lexia zien(mocht je deze hebben)
gr mart
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			gr mart
 
    					    					    				C5club Rookie

    			        
Berichten: 17
      		Lid geworden op: 24 nov 2020 18:45
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break FAP= roetfilter dieselmotor
      			      		      			      				Opties: 4 cilinder, 1997 cc, 100 kW/HDi 138 PK
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Energielabel: E
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 11022
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 412000
      			      		      			      				Kleur: Grijs metalic
      			      		      			      				Locatie: Hippolytushoef (NH)
      			      		      		
      		      		      		        Mart,
Wordt het roetfilter door de uitlaattemperatuur voldoende hoog op, om deze schoon te branden?
Spelen de gloeipluggen een rol om bij onvoldoende hoge temperatuur en een vol roetfilter de temperatuur hoger op te stoken waardoor het roet gaat verbranden?
Waar koop je een Lexia computer en is er een aparte C5 kabel nodig?
Groet, Henri
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Wordt het roetfilter door de uitlaattemperatuur voldoende hoog op, om deze schoon te branden?
Spelen de gloeipluggen een rol om bij onvoldoende hoge temperatuur en een vol roetfilter de temperatuur hoger op te stoken waardoor het roet gaat verbranden?
Waar koop je een Lexia computer en is er een aparte C5 kabel nodig?
Groet, Henri
 
    					    					    				C5club Bikkel

    			        
Berichten: 399
      		Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
      		
      		
      		      		      			      				Auto: 2.0 HDIF  Break
      			      		      			      				Opties: caractere
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10963
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 280000
      			      		      			      				Kleur: zwart
      			      		      			      				Locatie: Roermond
      			      		      		
      		      		      		        Lees dit maar eens door viewtopic.php?f=2&t=9051" onclick="window.open(this.href);return false; dan weet je hoe het regenereren werkt en de lexia is een uitlees tool  die je aansluit op een laptop met windows7
gr mart
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			gr mart
 
    					    					    				C5club Bikkel

    			        
Berichten: 399
      		Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
      		
      		
      		      		      			      				Auto: 2.0 HDIF  Break
      			      		      			      				Opties: caractere
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10963
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 280000
      			      		      			      				Kleur: zwart
      			      		      			      				Locatie: Roermond
      			      		      		
      		      		      		        Trouwens als ze de roetfilter hebben vernieuwd hebben ze dan ook de software gereset(teller) dit doe je normaal ook met de lexia  anders krijg je straks alsnog een melding van de roetfilter
gr mart
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			gr mart
 
    					    					    				C5club Rookie

    			        
Berichten: 17
      		Lid geworden op: 24 nov 2020 18:45
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break FAP= roetfilter dieselmotor
      			      		      			      				Opties: 4 cilinder, 1997 cc, 100 kW/HDi 138 PK
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Energielabel: E
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 11022
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 412000
      			      		      			      				Kleur: Grijs metalic
      			      		      			      				Locatie: Hippolytushoef (NH)
      			      		      		
      		      		      		        Mart,
Dank voor je link met een duidelijk verhaal over de werking.
Ik begrijp dat de dieselolie dient te worden bijgemengd met een additief (eolys) of de verbranding van het roet te bewerkstelligen. In de topic wordt over een tankje gesproken, mogelijk is dit voor de types na 2007, ik kan deze niet vinden in mijn Break.
Is het misschien de bedoeling dat het additief bij iedere tankbeurt handmatig uit een flesje wordt toegevoegd?
Inmiddels heb ik na het aanbrengen van het roetfilter alweer 2.222 km gereden waardoor al enkele regenereer acties zijn verstreken.
Mijn boardcomputer geeft vanaf de aankoop 02-02-2022 al storing aan op het ABS en antislip lampje. Enkele malen is deze storing verholpen, echter na enkele weken kwamen deze lampjes terug.
Volgens mij heb ik nu alles opgeschreven.
PS. hoe kan ik mijn C5 profiel bewerken/aanvullen?
Groet, Henri
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Dank voor je link met een duidelijk verhaal over de werking.
Ik begrijp dat de dieselolie dient te worden bijgemengd met een additief (eolys) of de verbranding van het roet te bewerkstelligen. In de topic wordt over een tankje gesproken, mogelijk is dit voor de types na 2007, ik kan deze niet vinden in mijn Break.
Is het misschien de bedoeling dat het additief bij iedere tankbeurt handmatig uit een flesje wordt toegevoegd?
Inmiddels heb ik na het aanbrengen van het roetfilter alweer 2.222 km gereden waardoor al enkele regenereer acties zijn verstreken.
Mijn boardcomputer geeft vanaf de aankoop 02-02-2022 al storing aan op het ABS en antislip lampje. Enkele malen is deze storing verholpen, echter na enkele weken kwamen deze lampjes terug.
Volgens mij heb ik nu alles opgeschreven.
PS. hoe kan ik mijn C5 profiel bewerken/aanvullen?
Groet, Henri
Berichten: 396
      		Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
      			      		      			      				Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2001
      			      		      			      				Energielabel: F
      			      		      			      				Phase: 1
      			      		      			      				Organummer: 9135CJ
      			      		      			      				Productienummer: 10201
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA4
      			      		      			      				kilometerstand: 311564
      			      		      			      				Kleur: Noir Onyx EXYB**
      			      		      			      				Locatie: Vlaams-Brabant
      			      		      		
      		      		      		        Hallo Henri,
rechtsboven de Forumpagina vind je het 'Gebruikerspaneel'.
Daar kan je 'Profiel' kiezen.
    				
    				
    				
    				    				rechtsboven de Forumpagina vind je het 'Gebruikerspaneel'.
Daar kan je 'Profiel' kiezen.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
vr gr C5-er
Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
    				
    				    			Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
 
    					    					    				C5club Bikkel

    			        
Berichten: 399
      		Lid geworden op: 25 feb 2016 00:03
      		
      		
      		      		      			      				Auto: 2.0 HDIF  Break
      			      		      			      				Opties: caractere
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2007
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10963
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVA6
      			      		      			      				kilometerstand: 280000
      			      		      			      				Kleur: zwart
      			      		      			      				Locatie: Roermond
      			      		      		
      		      		      		        Dat tankje of zak met eolys zit ook in die van jou daar zal wel een kap of dergelijke omheen zijn gebouwd waardoor je deze niet ziet
gr mart
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			gr mart



