Gezien de hoeveelheid werk is het inderdaad verstandig om de koppeling als set te vervangen, daar zit een nieuw druklager inbegrepen. Het is best wel een klusje, maar constructie technisch gezien, heel goed te doen bij een C5-3 met 1.8-16V benzine motor, je kan overal goed bij, ik schat in dat het bij een Citroen dealer niet eens zoveel kost. Ik vermoed dat de garage denkt, oei een Citroen dat is altijd lastig, laten we een heel hoog bedrag noemen, dan druipt de klant hopelijk af en anders hebben we niets te verliezen.
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
1800 Euro
Is dat een koppeling waar bladgoud op zit 
Gezien de hoeveelheid werk is het inderdaad verstandig om de koppeling als set te vervangen, daar zit een nieuw druklager inbegrepen. Het is best wel een klusje, maar constructie technisch gezien, heel goed te doen bij een C5-3 met 1.8-16V benzine motor, je kan overal goed bij, ik schat in dat het bij een Citroen dealer niet eens zoveel kost. Ik vermoed dat de garage denkt, oei een Citroen dat is altijd lastig, laten we een heel hoog bedrag noemen, dan druipt de klant hopelijk af en anders hebben we niets te verliezen.
Gezien de hoeveelheid werk is het inderdaad verstandig om de koppeling als set te vervangen, daar zit een nieuw druklager inbegrepen. Het is best wel een klusje, maar constructie technisch gezien, heel goed te doen bij een C5-3 met 1.8-16V benzine motor, je kan overal goed bij, ik schat in dat het bij een Citroen dealer niet eens zoveel kost. Ik vermoed dat de garage denkt, oei een Citroen dat is altijd lastig, laten we een heel hoog bedrag noemen, dan druipt de klant hopelijk af en anders hebben we niets te verliezen.
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
1800€
Mijn koppeling was eigenlijk nog prima in orde en plaat en drukgroep hadden nog best een paar 100.000km mee gekund. Leek mij althans, met mijn lekenoog. Plaat was nog bijna net zo dik als de nieuwe, de drukgroep zag er nog heel netjes uit, geen rare plekken oid.
Maar aangezien ik de onderdelen al had gekocht voor het openmaken heb ik ze toch maar vervangen. En ook het vervangen van de keerring van de versnellingsbak was een goede zet, de lekkage die ik bij de bak had was en is volledig verdwenen.
Maar eigenlijk had ik dus met vervangen van die keerring en de druklager kunnen volstaan, had ik voor 50€ klaar geweest.
Misschien denkt die garage meer iets van als-tie het accepteert istie gek en klappen wij in onze handjes, als hij niet accepteert geen probleem, komt vast wel een andere langs die wel voor de bijl gaat. Ze gaan er natuurlijk ook van uit dat die koppeling echt noodzaak is dus je moet haast wel.
Ik zou het lekker zelf doen, is een vrij simpele klus die je, als je je vooraf goed documenteert en je hebt de juiste spullen bij de hand, in een weekend op je gemakkie zomaar voor mekaar hebt hoor.
Mijn koppeling was eigenlijk nog prima in orde en plaat en drukgroep hadden nog best een paar 100.000km mee gekund. Leek mij althans, met mijn lekenoog. Plaat was nog bijna net zo dik als de nieuwe, de drukgroep zag er nog heel netjes uit, geen rare plekken oid.
Maar aangezien ik de onderdelen al had gekocht voor het openmaken heb ik ze toch maar vervangen. En ook het vervangen van de keerring van de versnellingsbak was een goede zet, de lekkage die ik bij de bak had was en is volledig verdwenen.
Maar eigenlijk had ik dus met vervangen van die keerring en de druklager kunnen volstaan, had ik voor 50€ klaar geweest.
Misschien denkt die garage meer iets van als-tie het accepteert istie gek en klappen wij in onze handjes, als hij niet accepteert geen probleem, komt vast wel een andere langs die wel voor de bijl gaat. Ze gaan er natuurlijk ook van uit dat die koppeling echt noodzaak is dus je moet haast wel.
Ik zou het lekker zelf doen, is een vrij simpele klus die je, als je je vooraf goed documenteert en je hebt de juiste spullen bij de hand, in een weekend op je gemakkie zomaar voor mekaar hebt hoor.
C5club extreme Fan


Berichten: 126
Lid geworden op: 15 mar 2008 11:26
Auto: C5 1.8 16v Dynamique Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 178.000
Kleur: zwart
grappig genoeg is het een Citroen dealer, althans als je van Mossel in Amsterdam ZO als een citroendealer aanmerkt, maar dat lijkt me toch wel. Stadionplein en Citroen Zuid Oost werden Van Mossel.
Ik zie nu dat zelfs de ANWB een bedrag van rond de 850 redelijk vindt dus ik ga bij het ophalen volgende week maar eens stevig reclameren....
Ik zie nu dat zelfs de ANWB een bedrag van rond de 850 redelijk vindt dus ik ga bij het ophalen volgende week maar eens stevig reclameren....
