Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

C5club Rookie


Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jan 2023 11:39
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 85000
Kleur: donker grijs
Locatie: eindhoven
ik dacht al... die diesel 1:12??
dus ik zat te hoog met mijn verwachting van 1:15
toch jammer
maar ja inderdaad het blijft een heel fijne auto, zeker met normaal reagerend gaspedaal
dus ik zat te hoog met mijn verwachting van 1:15
toch jammer
maar ja inderdaad het blijft een heel fijne auto, zeker met normaal reagerend gaspedaal

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Op lpg afgelopen woensdag het hele land door geprutteld,max 105 kmh, gevolg was 1:13,5 op de bc, en lpg verbruik was zodanig laag dat dat wel enigszins geloofwaardig was voor benzine.koenstr schreef:helaas gister 250 km gereden, 1:12,3koenstr schreef: hopelijk komt hij met al mijn snelwegkilometers ook eens boven de 1:12,5 uit nu. Moet haast wel als ik zie hoeveel minder gasgeven nodig is om van mn plek te komen bij elk stoplicht.
.
valt wat tegen
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ik heb geen diesel, mijn 407 Coupe heeft een 2.2-16V benzine motorkoenstr schreef:ik dacht al... die diesel 1:12??

Vandaag een forumlid geholpen met dezelfde klacht, n.a.v. dit topic zocht hij contact met mij, op de juiste manier ingeleerd met de Lexia, en probleem verholpen

Aangezien de Lexia toch al aangesloten was, gelijk de BT-Tel functie in het scherm geladen, blijkbaar ooit het display vervangen door een exemplaar uit een auto zonder carkit functie.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.

C5club Rookie


Berichten: 32
Lid geworden op: 12 jan 2023 11:39
Auto: Berline
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 85000
Kleur: donker grijs
Locatie: eindhoven
volgende en misschien wel laatste stap in een oplossing naar fijner C5 rijden... het lijkt er zeker op dat het deze keer goedgekomen is 
tnx gusto autoclub en sohail voor de hulp!

tnx gusto autoclub en sohail voor de hulp!
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Graag gedaan
Bij het zien van deze C5 kreeg ik even heimwee naar mijn ex-C5

Bij het zien van deze C5 kreeg ik even heimwee naar mijn ex-C5

Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven

Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 sep 2021 20:44
Auto: C5 2.0 Automaat Berline Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 126000
Kleur: Grijs
Locatie: Oudenbosch
Ik heb een vergelijkbaar probleem. Is het reinigen van het gasklephuis essentieel of moet de boel alleen op correcte manier opnieuw ingelezen worden?C5HDI110 schreef: ....
Vandaag een forumlid geholpen met dezelfde klacht, n.a.v. dit topic zocht hij contact met mij, op de juiste manier ingeleerd met de Lexia, en probleem verholpen![]()
Ik zou graag van het probleem verlost willen worden, want het is nogal irritant. Zeker omdat de C5 zo'n heerlijke auto is.
2006 C5 2.0 16V Berline
ITER.org - "I cannot think of a more meaningful project for the future of mankind" [Claudie Haigneré - astronaut]
ITER.org - "I cannot think of a more meaningful project for the future of mankind" [Claudie Haigneré - astronaut]
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Reinigen kan nooit kwaad en het opnieuw inleren werkt alleen goed als de juiste bougies gemonteerd zijn en niet versleten.

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2019 01:25
Auto: C5 Break 2.0-16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 242000
Kleur: Blauw
Locatie: Heiloo
Mijn C5 had als klacht het even slecht lopen (en soms afslaan), een paar minuten na de koude start of na starten met een bijna koude motor. Plus het trage reageren van het gas tijdens rijden, na gasloslaten.
Mijn zoon heeft twee weken geleden met een (nieuwe) Lexia opnieuw ingeleerd. Direct reed de C5 als
weer helemaal prima.
Wel was mijn vraag: leert de Lexia dan het motormanagement en/of het injectiesysteem tegelijk opnieuw in? Je kon nl. niet apart kiezen voor het inleren van alleen het gasklephuis.
Gisteren had ik toch het gevoel dat het probleem weer heel langzaam aan aan het terugkomen is.
Dan zal ik waarschijnlijk wel een nieuw gasklephuis moeten monteren. En dan tegelijk met nieuwe bougies inleren.
Ik heb de LPG bougie van NGK, type LPG 7 Laserline (1640), welke mij zeer goed bevalt trouwens.
Mijn zoon heeft twee weken geleden met een (nieuwe) Lexia opnieuw ingeleerd. Direct reed de C5 als
weer helemaal prima.
Wel was mijn vraag: leert de Lexia dan het motormanagement en/of het injectiesysteem tegelijk opnieuw in? Je kon nl. niet apart kiezen voor het inleren van alleen het gasklephuis.
Gisteren had ik toch het gevoel dat het probleem weer heel langzaam aan aan het terugkomen is.
Dan zal ik waarschijnlijk wel een nieuw gasklephuis moeten monteren. En dan tegelijk met nieuwe bougies inleren.
Ik heb de LPG bougie van NGK, type LPG 7 Laserline (1640), welke mij zeer goed bevalt trouwens.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Rij je dan uitsluitend op benzine?
Als er wat wegleert kan dat liggen aan de firmware versie, of aan een afstelling of defect van je lpg installatie.
Als er wat wegleert kan dat liggen aan de firmware versie, of aan een afstelling of defect van je lpg installatie.
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dit is echt een verschijnsel dat de bougies versleten zijn of niet geschikt, het beste is de juiste bougies monteren, inleren en dan aankijken, voordat je onnodig dure onderdelen als een gasklephuis gaat vervangen.Herbert G schreef:Gisteren had ik toch het gevoel dat het probleem weer heel langzaam aan aan het terugkomen is.
Dan zal ik waarschijnlijk wel een nieuw gasklephuis moeten monteren. En dan tegelijk met nieuwe bougies inleren.
Ik heb de LPG bougie van NGK, type LPG 7 Laserline (1640), welke mij zeer goed bevalt trouwens.
Injectiesysteem maakt deel uit van het motormanagment, bij het inleren wordt het complete motormanagment opnieuw ingeleerd.

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2019 01:25
Auto: C5 Break 2.0-16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 242000
Kleur: Blauw
Locatie: Heiloo
Ik rijd altijd op LPG, behoudens de koude start natuurlijk.
De LPG bougies was (dacht ik) een goede zet. Mogelijk levert het inderdaad toch problemen op.
Ze zouden 60.000 km mee moeten gaan, nu 35.000 km mee gereden.
Ik ga de originele weer monteren en opnieuw inleren. Hebben jullie nog tips welk fabrikaat en type het beste zijn, ook voor LPG?
In elk geval dank tot zover !!
De LPG bougies was (dacht ik) een goede zet. Mogelijk levert het inderdaad toch problemen op.
Ze zouden 60.000 km mee moeten gaan, nu 35.000 km mee gereden.
Ik ga de originele weer monteren en opnieuw inleren. Hebben jullie nog tips welk fabrikaat en type het beste zijn, ook voor LPG?
In elk geval dank tot zover !!
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 mei 2017 20:41
Auto: 308 SW
Opties: BLEP
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: Bleu
Locatie: Rijnmond
Ik reed (in de 307 met nfu en ew10a motor) altijd met de bosch lpg bougies, dat ging prima en deze, ijn ook niet zo overdreven duur. Ik verving ze om de 30.000 km. Want eenmaal 60k laten zitten en toen waren ze wel heel ver op.
Een vriend van me reed op lpg altijd met de gewone standaard bougies, dat ging probleemloos. In een 307 met EW10J4 motor.
Volgens mijn lpg specialist zijn speciale lpg bougies zonde van het geld (in ieder geval die van ngk).
Een vriend van me reed op lpg altijd met de gewone standaard bougies, dat ging probleemloos. In een 307 met EW10J4 motor.
Volgens mijn lpg specialist zijn speciale lpg bougies zonde van het geld (in ieder geval die van ngk).
Mijn zwager had wel een C5.
Verder nog wel een C1 en C3 in de familie.

Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Bosch 0 242 229 797 (FR8SC of FR8SC+)Herbert G schreef:Hebben jullie nog tips welk fabrikaat en type het beste zijn, ook voor LPG?
Elektrode afstand is 0,9mm (niet afstelbaar!!!)

C5club Rookie


Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2019 01:25
Auto: C5 Break 2.0-16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 242000
Kleur: Blauw
Locatie: Heiloo
Afgelopen weekend heb ik de Bosch bougies gemonteerd en weer ingeleerd. De eerste twee dagen dacht ik: mooi! Maar ik krijg het (even) slechte lopen van de motor, twee minuten na de koude start weer terug hoor.
Het wordt nu toch wel een nieuw gasklephuis, denk ik.
Trouwens, met de LPG bougies loopt de motor een stuk stiller. Dat vond ik een paar jaar geleden ook al. Dat moet dus wel kloppen en dat is niet verkeerd denk ik.
Wel misschien nu de Bosch ipv. de NGK.
Het wordt nu toch wel een nieuw gasklephuis, denk ik.
Trouwens, met de LPG bougies loopt de motor een stuk stiller. Dat vond ik een paar jaar geleden ook al. Dat moet dus wel kloppen en dat is niet verkeerd denk ik.
Wel misschien nu de Bosch ipv. de NGK.