Auteur |
Bericht |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 353 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 geforceerd regenereren
Omdat ik het laatste half jaar alleen korte stukjes heb gereden wilde ik een geforceerde regeneratie uitvoeren maar kreeg steeds de melding niet mogelijk of niet aan voorwaarden voldaan. Denk zelf dat dit komt omdat de gloeistiften niet allemaal werken. Nu geeft de lexia aan gemiddelde afstand over laatste 5 regeneraties 430 km en nu is mijn vraag doet die automatisch regenereren dan wel ondanks fouten ivm gloeipluggen en waar kan ik met de lexia het resultaat zien en is 430 km een redelijk gemiddelde of is dit erg kort achter elkaar voor het type hdif 2.0 bouwjaar 2007 mvg mart
|
25 apr 2023 20:32 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3473 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS5)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2017
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 132kkm
Kleur: Blanc Narcré
Naar boven
|
 Re: geforceerd regenereren
Te kort. Hoort tussen de 900 en 1100 te zitten met gemiddelde snelweg en binnenweg kilometers. Gebeurd het vaker dan krijgt hij hem onvoldoende schoon en is de aslast hoog
|
25 apr 2023 20:52 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13788 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: break 1600cc 80KW DV6TED4 FAP
Opties: telefoon,navigatie,lederen uitvoering,JBL systeem
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Organummer: 10574
Productienummer: 10289
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 108000
Kleur: Ganache
KPH: Voor
Naar boven
|
 Re: geforceerd regenereren
ik dacht dat het met de lexia wel gaat.
|
25 apr 2023 21:12 |
|
 |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 353 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: geforceerd regenereren
had eerst de foutmeldingen gewist en hij geeft dan aan dat die wil beginnen maar na een paar seconden geeft die aan niet mogelijk en in de beschrijving vooraf staat aangegeven bij fouten dat de regeneratie niet mogelijk is gr mart
|
25 apr 2023 21:19 |
|
 |
H_H
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 2792 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 216.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
 Re: geforceerd regenereren
Ik ben bang dat je het roetfilter moet vervangen.
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
25 apr 2023 22:21 |
|
 |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 353 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: geforceerd regenereren
heb tot nu toe geen foutmeldingen gehad en lexia geeft aan filter in orde en de auto loopt soepel en genoeg power maar het schijnt ook dat een filter voor dit type motor in prijs best mee valt gr mart
|
25 apr 2023 22:27 |
|
 |
Bart-Peugeot
C5club Bikkel
Geregistreerd: 26 mei 2017 20:41 Berichten: 274 Woonplaats: Rijnmond
Auto: 308 SW
Opties: BLEP
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: Bleu
Naar boven
|
 Re: geforceerd regenereren
Er zijn een aantal voorwaarden voordat de regeneratie mag starten. Oa koelvloeistof temperatuur. Is dat het geval?
_________________ Mijn zwager had wel een C5. Verder nog wel een C1 en C3 in de familie.
|
26 apr 2023 08:14 |
|
 |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 353 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: geforceerd regenereren
die was 80 graden dus in orde het enigste wat aan storing is zijn de gloeiers permanente storing gr mart
|
26 apr 2023 08:28 |
|
 |
JDGC5
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 27 sep 2015 14:39 Berichten: 215
Auto: C5 Break exlusive, 2.2 125kw
Opties: Ontelbaar, zelfs panorama.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: geforceerd regenereren
Niet nodig zo'n geforceerde regeneratie. Regeneren doet de auto toch wel, ik heb ook 3 voorgloeiers kapot gehad en zo 1 jaar gereden. ( sinds de auto in mijn bezit is ) Filter werd elke 700 km gespoeld, En me eolys vloeistof zie ik verminderen bij uitlezen..
|
26 apr 2023 09:39 |
|
 |
martslaats
C5club Bikkel
Geregistreerd: 25 feb 2016 01:03 Berichten: 353 Woonplaats: Roermond
Auto: 2.0 HDIF Break
Opties: caractere
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Organummer: 10963
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 280000
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: geforceerd regenereren
klopt hij gaat nu ongeveer na 100km regenereren roetdeeltjes staan nu op 80% en vervuiling filter 77% dus zal volgend jaar wel aan de beurt zijn met nieuw filter of evt reinigen maar lexia geeft nu nog aan filter in orde. Ga het nu een beetje in de gaten houden ook de vloeistof gr mart
|
26 apr 2023 12:07 |
|
 |
Dartje
C5club Newbie
Geregistreerd: 28 nov 2022 17:11 Berichten: 4
Auto: C5 berline 3.0 Exclusive Berline
Opties: RT4, Alcantara, LDW
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 102.000
Kleur: zilver metallic
Naar boven
|
 Re: geforceerd regenereren
Ik heb ooit mee gemaakt bij een ander merk, dat de temperatuur voeler achter het roetfilter een lagere temperatuur aan gaf ( interne afwijking van de temperatuur voeler ).
Na het vervangen van de temperatuur voeler, kon er weer een regeneratie uitgevoerd worden zonder voortijdige stopzetting.
Voor de controle beide temperatuurvoelers uitgebouwd en naast elkaar gehangen en beide tegelijkertijd verwarmen en uitlezen met de diagnose apparatuur. Ze zouden dan beide een gelijke temperatuur moeten aangeven
|
25 mei 2023 12:32 |
|
 |
|