Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 4956
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Klopt, de gemiddelde startmotor zit zo ingebouwd dat je niet bij alle boutjes of moeren komt met een momentsleutel 
V.I.P.


Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Gisteren terug gekomen van vakantie!
4059 km,s probleem loos.
Wou ik toch even mededelen.
Grüß
4059 km,s probleem loos.
Wou ik toch even mededelen.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Lekker man! En er is geen km bijgekomen op je teller 
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
V.I.P.


Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Dit snapte ik een paar dagen niet, maar het bleef knagen samen gaand met slapeloze nachten.
De km stand is nu 370500 +-.
Grüß
De km stand is nu 370500 +-.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
V.I.P.


Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Helaas en toch weer niet, blijven we door rijden.
Het meisje wil een luxere auto voor de langere afstanden.
Voor 10.000 € koop ik geen shit van een ander.
Helaas is de voorste EGR klep overleden en ga voor de goedkoopste oplossing.
Maar rijden zullen we.
Grüß
Het meisje wil een luxere auto voor de langere afstanden.
Voor 10.000 € koop ik geen shit van een ander.
Helaas is de voorste EGR klep overleden en ga voor de goedkoopste oplossing.
Maar rijden zullen we.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Bekend dilemma! Bij mij is de stuurbekrachtigingsleiding aan vervanging toe. Nergens meer te krijgen voor ons model
Maarja nu een tweedehands upgrade kopen is echt geld wegsmijten met de huidige prijzen. De C4 cactus die ik eigenlijk zou willen; met advanced comfort Seats en hydraulische kussens worden met de week duurder.
Luxe probleem ik weet het maar wel jammer.
Aan een C5 Aircross ben ik nog niet toe. Ik vind hem niet echt mooi en lees toch wel veel problemen met dit model. De c5x ligt nog buiten mijn bereik qua prijs als je ook nog wat hobby auto’s wilt houden.
Maarja nu een tweedehands upgrade kopen is echt geld wegsmijten met de huidige prijzen. De C4 cactus die ik eigenlijk zou willen; met advanced comfort Seats en hydraulische kussens worden met de week duurder.
Luxe probleem ik weet het maar wel jammer.
Aan een C5 Aircross ben ik nog niet toe. Ik vind hem niet echt mooi en lees toch wel veel problemen met dit model. De c5x ligt nog buiten mijn bereik qua prijs als je ook nog wat hobby auto’s wilt houden.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 4956
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Als je de leiding demonteert, dan kan een hydrauliekboer er vast wel weer iets moois van maken.
C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Wat wil ze dan? Een Bentley??Frans 99 schreef:Helaas en toch weer niet, blijven we door rijden.
Het meisje wil een luxere auto voor de langere afstanden.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
V.I.P.


Berichten: 1854
Lid geworden op: 14 jun 2007 18:26
Auto: Volvo V70 2.4D Geartronic 175PK / 400 Nm ... gechipt naar 240 PK / 475 Nm
Opties: leer,trekhaak, BT, RTI navigatie
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 315000
Kleur: Magic Blue Pearl
Locatie: Amsterdam
Volvo 
De overtreffende trap van C5 is natuurlijk D5 
V.I.P.


Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Een Bentley vind ik ook wel prettig, maar dan een wat oudere(Vind ik mooier).
Ook een oudere RR komt in aanmerking.
Maar het blijft bij de inmiddels een wat oudere C5 met een tof motorretje.
Grüß
Ook een oudere RR komt in aanmerking.
Maar het blijft bij de inmiddels een wat oudere C5 met een tof motorretje.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Een XC60 met -wat ze bij Volvo luchtvering noemen- zou nog wel een optie zijnhenkie HDI schreef:Volvo
Kun je die niergordel thuis laten als je gaat rijden
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Tja , als dat door blijft zetten is het niet zo'n probleem, en anders schrijf je meer af ....H_H schreef:De C4 cactus die ik eigenlijk zou willen; met advanced comfort Seats en hydraulische kussens worden met de week duurder.
Ik rij al dik 2 jaar zonder echte afschrijving ( sterker nog , ik zou er vandaag de dag meer voor moeten betalen als ik een vergelijkbare zou zoeken
Rare tijden in 2'dehands autoland
En dat elektrisch rijden opdringen is niet aan mij besteed
PS, het is echt een ontzettend fijne auto die cactus 2 , en bijzonder comfortabel !
Van alle troenen die ik heb gehad staat deze bijzonder hoog qua " fijnste voiture " ( voor wat ik van mijn auto verwacht , dat is voor iedereen anders uiteraard ) ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.


Berichten: 1036
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Het punt is mede, dat je onder de 10.000€ niets meer redelijks koopt.
Daaronder ga ik de troep van een ander kopen en daar heb ik ook geen zin in.
Bij de C5 zijn inmiddels de bekende pijn puntjes opgelost.
Maar ik zal wat creatiever met reparaties moeten worden, en meer zelf moeten gaan doen. NFP
Distributieriem vervangen kost bij de dealert +- 1000€ en dat ga ik dus zelf doen.
En zal wat meer leidingen moeten laten maken, en hoe het erin zit maakt niet uit als het maar werkt.
En er zal wat meer kapot gaan, Maar na 379.000 gebruikt het nog steeds geen olie.
Daarom mag hij blijven.
Grüß
Daaronder ga ik de troep van een ander kopen en daar heb ik ook geen zin in.
Bij de C5 zijn inmiddels de bekende pijn puntjes opgelost.
Maar ik zal wat creatiever met reparaties moeten worden, en meer zelf moeten gaan doen. NFP
Distributieriem vervangen kost bij de dealert +- 1000€ en dat ga ik dus zelf doen.
En zal wat meer leidingen moeten laten maken, en hoe het erin zit maakt niet uit als het maar werkt.
En er zal wat meer kapot gaan, Maar na 379.000 gebruikt het nog steeds geen olie.
Daarom mag hij blijven.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 3076
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Ja het zijn keisterke motoren! En ik ben zelf inmiddels ook zover dat ik alternatieve oplossingen zoek voor die vermaledijde NFP. Maar er zijn ook onderdelen die je niet of nauwelijks kunt vervangen met creativiteit. Gelukkig ben ik die nog niet tegengekomen trouwens
Ook bij mijn Xantia niet trouwens
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Ik heb toen ik mijn C5 kocht de distributie en de waterpomp laten vervangen bij de dealer, ik zag daar echt tegen op.
Onlangs toen ik zelf mijn koppeling vervangen heb heb ik ook de distributie+waterpomp zelf gedaan.
Dat scheelt een goeie slok op een borrel en bovendien was het veel makkelijker dan ik vreesde.
Maw succes en gaat vast prima lukken.
Onlangs toen ik zelf mijn koppeling vervangen heb heb ik ook de distributie+waterpomp zelf gedaan.
Dat scheelt een goeie slok op een borrel en bovendien was het veel makkelijker dan ik vreesde.
Maw succes en gaat vast prima lukken.


